مریم فکری: بررسیها نشان میدهد که قیمت خودروهای صفر در بازار روندی صعودی دارد، به طوری که خودروهای مدل ۱۴۰۲ رشدهای عجیب و غریب قیمتی را تجربه میکنند. به نظر میرسد قیمتها از ابتدای سال خیال ایستادن ندارد و روندی که در بازار میشود، فقط صعودی است. گزارشهای میدانی حاکی از آن است که پژو۲۰۶ […]
مریم فکری: بررسیها نشان میدهد که قیمت خودروهای صفر در بازار روندی صعودی دارد، به طوری که خودروهای مدل ۱۴۰۲ رشدهای عجیب و غریب قیمتی را تجربه میکنند. به نظر میرسد قیمتها از ابتدای سال خیال ایستادن ندارد و روندی که در بازار میشود، فقط صعودی است.
گزارشهای میدانی حاکی از آن است که پژو۲۰۶ تیپ ۳ پانوراما مدل ۱۴۰۲ تنها در ۱۰ روز گذشته ۴۰ میلیون تومان گران شده است و در بازار به قیمت ۶۸۰ میلیون تومان رسیده است. پژو ۲۰۷ MC اتوماتیک مدل ۱۴۰۲ نیز در بازار به قیمت یک میلیارد و ۵۰ میلیون تومان به فروش میرود و این در حالی است که این خودرو ۱۰ روز قبل ۸۰ میلیون تومان ارزانتر بود. پژوپارس LX مدل ۱۴۰۲ هم در بازار رشد ۳۰ میلیون تومانی قیمت را تجربه پیدا کرده و به قیمت ۷۵۰ میلیون تومان به فروش میرود.
بنا به این گزارش، دناپلاس دنده ای ساده مدل ۱۴۰۲ در بازار ۸۵۰ میلیون تومان قیمت پیدا کرده و این در حالی است که ۱۰ روز قبل این خودرو ۲۰ میلیون تومان ارزانتر بود. دناپلاس اتوماتیک توربو مدل ۱۴۰۲ هم ۶۰ میلیون تومان گران شده و یک میلیارد و ۵۰ میلیون تومان قیمت خورده است.
پشت پرده گرانی خودرو به روایت فعالان بازار
در این شرایط، فعالان بازار خودرو اعتقاد دارند تنها در صورتی که عرضه خودرو افزایش پیدا کند و شاهد محدودیت در عرضه نباشیم، قیمت در بازار خودرو کنترل خواهد شد.
سعید موتمنی، رییس اتحادیه نمایشگاهداران خودرو در مورد دلایل افزایش قیمتها میگوید: دلیل اصلی گرانیهای اخیر به عرضه کم خودرو برمیگردد.
به گفته او، اتفاقی که شاهد آن هستیم این است که خودرو کمتر فاکتور شده و محدودیت عرضه باعث شده است در حال حاضر خرید خودروی داخلی صفر به سختی انجام میشود و کسی که خریدار است، مجبور شود به هزار و یک جا برود تا بتواند خودرو تهیه کند؛ البته با قیمت بالاتر که علت اصلی آن هم این است که فعلا عرضه خودرو به آن صورت در بازار انجام نمیشود و خودرو کم است.
موتمنی متذکر میشود: از فروردین ۹۷ تا امروز خودروهای داخلی تقریبا ۱۸ تا ۱۹ برابر شده است که یکی از دلایل اصلی افزایش نجومی قیمت خودرو، محدودیت عرضه است.
دلیل گرانیها به روایت وزیر صنعت
اما در این میان، سید رضا فاطمیامین، وزیر صنعت، معدن و تجارت، قیمتهای بالا در بازار آزاد خودرو را کاذب میداند. وی اعتقاد دارد: بخشی از این وضعیت بازار خودرو مربوط به مافیاست.
فاطمیامین توضیح میدهد: دو علت این قیمتهای کاذب، تقاضای کاذب بخاطر تبدیل شدن خودرو به یک کالای سرمایهای و همچنین مافیا است که نمیخواهد قیمت بشکند، چون از این وضعیت نفع میبرد. بنابراین قیمتسازی صورت میگیرد که راه حل این معضل، افزایش تولید و تمرکز بر واردات است.
وزیر صنعت در پاسخ به اینکه چقدر زمان میبرد تا قیمت بازار به کارخانه نزدیک شود، عنوان میکند: امیدواریم امسال این موضوع حل شود. برآورد ما این است با افزایش تولید و واردات تا اواسط امسال برای بسیاری از خودروها و تا پایان سال برای همه خودروها این مشکلات را نداشته باشیم.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
مدیر امور تحقیقات و توسعه بازار بانک شهر از اعطای تسهیلات ویژه با مزایای رقابتی نسبت به سایر بانکها به دارندگان پایانه های فروشگاهی این بانک خبر داد.
پویش آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد توسط کارکنان خیرخواه بانک صادرات ایران ادامه داشته و این بار کارکنان استان کرمانشاه، 5 پدر را به آغوش خانواده بازگرداندند.
تشریح علل و راهکارهای رفع ناترازی بانکها توسط مدیرعامل بانک سینا مدیرعامل بانک سینا در بیستمین کنفرانس بینالمللی مهندسی صنایع که با عنوان «راهکارهای رفع ناترازیها» در دانشگاه علم و صنعت ایران با حضور اساتید و صاحبنظران حوزه اقتصاد، بازارهای مالی و مهندسی برگزار شد، با ایراد سخنرانی به دلایل ناترازی بانکها و تاثیرات آن بر افزایش پایه پولی، نقدینگی و تورم پرداخت و راهکارهای رفع ناترازی در بانکها را تشریح کرد.
مدیرعامل بانک رفاه کارگران گفت: صنعت نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی دارای ظرفیتهای توسعهای بسیاری است و بانک رفاه کارگران آمادگی دارد با حمایت از استارتآپها و شرکتهای دانشبنیان فعال در این صنعت، بستر شکوفایی این ظرفیتها را فراهم کند.
دیدگاه بسته شده است.