به گزارش ماجرانیوز، بیزینس اینسایدر نوشت تورم در حال تغییر رفتار آمریکاییها در فروشگاههای خردهفروشی است؛ از این که به کدام فروشگاهها سر بزنند تا این که چه برندهایی را بخرند و هرچند وقت یکبار به فروشگاه بروند. بر اساس یک نظرسنجی که در ماه آوریل انجام شد تقریباً ۹۵ درصد خانوارهای آمریکایی در واکنش […]
به گزارش ماجرانیوز، بیزینس اینسایدر نوشت تورم در حال تغییر رفتار آمریکاییها در فروشگاههای خردهفروشی است؛ از این که به کدام فروشگاهها سر بزنند تا این که چه برندهایی را بخرند و هرچند وقت یکبار به فروشگاه بروند.
بر اساس یک نظرسنجی که در ماه آوریل انجام شد تقریباً ۹۵ درصد خانوارهای آمریکایی در واکنش به افزایش قیمتها رفتارهای خرید خود را تغییر دادهاند. حدود نصف افرادی که در این نظرسنجی شرکت کردند گفتند عمدتاً برای خرید کالاهای اساسی به خرید رفتهاند و به جستجوی کالاهای ارزان و تخفیفدار پرداختهاند. آنها گفتند این رفتار خرید را در ماههای آینده نیز ادامه خواهند داد.
قیمت کالاهای سوپرمارکتی در آمریکا با بالاترین سرعت از سال ۱۹۷۹ به اینسو رو به افزایش دارد و مصرفکنندگان آمریکایی بهخوبی این مسئله را حس کردهاند. تورم ماه به ماه از ابتدای سال ۲۰۲۲ همواره صعودی بوده و قیمت ۱۲ ماهه مواد غذایی در ماه می با رشد حدود ۱۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده است. قیمت شیر و لبنیات با سرعت بیشتری افزایش یافته، گوشت و ماهی ۱۴.۲ درصد و تخممرغ ۳۲.۲ درصد نسبت به می ۲۰۲۱ گرانتر شده است.
در نتیجه، بیش از یکسوم پاسخ دهندگان گفتند نسبت به گذشته کالاهای کمتری را خریداری میکنند و ۵۴ درصد گفتند درنظر دارند پول کمتری خرج کنند و خوراکیهای غیرضروری یکی از اقلامی است که از فهرست خریدشان حذف خواهد شد. آنها گفتند بهجای گوشتهای گرانتر مثل گوشت گوساله گوشتهای ارزانتر مثل مرغ خریداری خواهند کرد و به جای یک گالن شیر نصف گالن شیر میخرند.
یک نظرسنجی دیگر که در ماه می انجام شد نشان داد ۲۱ درصد مصرفکنندگان آمریکایی خرید گوشت را کاهش داده و ۱۴ درصد محصولات کشاورزی کمتری خریداری میکنند. برخی افراد بهجای خرید گوشت گرم گوشتهای منجمد و کنسروی خریداری میکنند که ارزان است.
به علاوه تورم باعث شده است تا مصرفکنندگان آمریکایی فروشگاههای مقصد خرید خود را نیز تغییر دهند. ۴۶ درصد پاسخدهندگان گفتند در جستجوی تخفیف و قیمتهای ارزانتر به فروشگاههای دورتر از محل زندگی خود میروند و دفعات خرید خود را کاهش دادهاند.
فروشگاه همواره تخفیف الدی با افزایش قابل توجه مشتری مواجه شده است. جمعیت مشتریهای این فروشگاه در ماه می ۲.۵ میلیون نفر افزایش یافته است و بیشترین افزایش مشتریهای این فروشگاه زنجیرهای از بین خانوارهای با درآمد متوسط بوده است. کالاهای اساسی که بیشترین رشد قیمت را داشتهاند با بالاترین میزان استقبال مشتریها مواجه شدهاند که نشان میدهد مردم در واکنش به فشار تورم و برای خرید ارزانتر اینگونه کالاها به الدی آمدهاند. کالاهای موجود در فروشگاه زنجیرهای الدی عمدتاً قیمت پایینتری نسبت به والمارت دارند. برای مثال در الدی هر پوند گوشت ۶۰ سنت نسبت به والمارت ارزانتر است.
بسیاری از فروشگاهها ارزانترین برندها را در قفسههای خود قرار میدهند و ۳۱ درصد مصرفکنندگان هم گفتهاند به سمت خرید تولیدات برندهای ارزان و غیر مشهور روی آوردهاند.
رئیس شورای هماهنگی بانکهای کشور در همایش مشهد اینوکس و فاینکس از آمادگی کامل شبکه بانکی برای تأمین مالی صنایع و توسعه طرحهای زیربنایی استان خراسان رضوی خبر داد و گفت: شبکه بانکی آماده است با نیازسنجی از فعالان اقتصادی و مدیران بنگاههای اقتصادی بزرگ در استان خراسان رضوی، محصولات و ابزارهای جدید مالی را ارائه دهد.
نظام منابع انسانی باید به صورت علمی و نظاممند اداره شودمدیرعامل بانک سینا در همایش سراسری معاونت سرمایه انسانی، بر مدیریت سرمایه انسانی بر پایه اصول علمی برای دستیابی به رضایت کارکنان تأکید کرد.
مدیرعامل بانک صادرات ایران همزمان با سالروز شهادت شهدای خدمت در مشهد مقدس، اصلاح فرهنگ بانکداری را رکن اصلی ماندگاری در بازار رقابت در نظام بانکی دانست
بانک مسکن که با هدف تحویل سریعتر واحدها و بازگشت منابع، اخیراً تمرکز بیشتری بر اعطای تسهیلات به واحدهای آماده و نیمه آماده دارد؛ تاکنون موفق به فروش اقساطی بیش از ۱۰۲ هزار واحد مسکونی نهضت ملی شده است.
دیدگاه بسته شده است.