به گزارش ماجرانیوز، بیزینس اینسایدر نوشت تورم در حال تغییر رفتار آمریکاییها در فروشگاههای خردهفروشی است؛ از این که به کدام فروشگاهها سر بزنند تا این که چه برندهایی را بخرند و هرچند وقت یکبار به فروشگاه بروند. بر اساس یک نظرسنجی که در ماه آوریل انجام شد تقریباً ۹۵ درصد خانوارهای آمریکایی در واکنش […]
به گزارش ماجرانیوز، بیزینس اینسایدر نوشت تورم در حال تغییر رفتار آمریکاییها در فروشگاههای خردهفروشی است؛ از این که به کدام فروشگاهها سر بزنند تا این که چه برندهایی را بخرند و هرچند وقت یکبار به فروشگاه بروند.
بر اساس یک نظرسنجی که در ماه آوریل انجام شد تقریباً ۹۵ درصد خانوارهای آمریکایی در واکنش به افزایش قیمتها رفتارهای خرید خود را تغییر دادهاند. حدود نصف افرادی که در این نظرسنجی شرکت کردند گفتند عمدتاً برای خرید کالاهای اساسی به خرید رفتهاند و به جستجوی کالاهای ارزان و تخفیفدار پرداختهاند. آنها گفتند این رفتار خرید را در ماههای آینده نیز ادامه خواهند داد.
قیمت کالاهای سوپرمارکتی در آمریکا با بالاترین سرعت از سال ۱۹۷۹ به اینسو رو به افزایش دارد و مصرفکنندگان آمریکایی بهخوبی این مسئله را حس کردهاند. تورم ماه به ماه از ابتدای سال ۲۰۲۲ همواره صعودی بوده و قیمت ۱۲ ماهه مواد غذایی در ماه می با رشد حدود ۱۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده است. قیمت شیر و لبنیات با سرعت بیشتری افزایش یافته، گوشت و ماهی ۱۴.۲ درصد و تخممرغ ۳۲.۲ درصد نسبت به می ۲۰۲۱ گرانتر شده است.
در نتیجه، بیش از یکسوم پاسخ دهندگان گفتند نسبت به گذشته کالاهای کمتری را خریداری میکنند و ۵۴ درصد گفتند درنظر دارند پول کمتری خرج کنند و خوراکیهای غیرضروری یکی از اقلامی است که از فهرست خریدشان حذف خواهد شد. آنها گفتند بهجای گوشتهای گرانتر مثل گوشت گوساله گوشتهای ارزانتر مثل مرغ خریداری خواهند کرد و به جای یک گالن شیر نصف گالن شیر میخرند.
یک نظرسنجی دیگر که در ماه می انجام شد نشان داد ۲۱ درصد مصرفکنندگان آمریکایی خرید گوشت را کاهش داده و ۱۴ درصد محصولات کشاورزی کمتری خریداری میکنند. برخی افراد بهجای خرید گوشت گرم گوشتهای منجمد و کنسروی خریداری میکنند که ارزان است.
به علاوه تورم باعث شده است تا مصرفکنندگان آمریکایی فروشگاههای مقصد خرید خود را نیز تغییر دهند. ۴۶ درصد پاسخدهندگان گفتند در جستجوی تخفیف و قیمتهای ارزانتر به فروشگاههای دورتر از محل زندگی خود میروند و دفعات خرید خود را کاهش دادهاند.
فروشگاه همواره تخفیف الدی با افزایش قابل توجه مشتری مواجه شده است. جمعیت مشتریهای این فروشگاه در ماه می ۲.۵ میلیون نفر افزایش یافته است و بیشترین افزایش مشتریهای این فروشگاه زنجیرهای از بین خانوارهای با درآمد متوسط بوده است. کالاهای اساسی که بیشترین رشد قیمت را داشتهاند با بالاترین میزان استقبال مشتریها مواجه شدهاند که نشان میدهد مردم در واکنش به فشار تورم و برای خرید ارزانتر اینگونه کالاها به الدی آمدهاند. کالاهای موجود در فروشگاه زنجیرهای الدی عمدتاً قیمت پایینتری نسبت به والمارت دارند. برای مثال در الدی هر پوند گوشت ۶۰ سنت نسبت به والمارت ارزانتر است.
بسیاری از فروشگاهها ارزانترین برندها را در قفسههای خود قرار میدهند و ۳۱ درصد مصرفکنندگان هم گفتهاند به سمت خرید تولیدات برندهای ارزان و غیر مشهور روی آوردهاند.
آمار منتشر شده از سوی بانک مرکزی نشان میدهد، بانک قرضالحسنه مهر ایران با اختلافی چشمگیر نسبت به سایر بانکها، جایگاه نخست بیشترین تعداد وام پرداختی را در بین بانکهای کشور کسب کرده است.
بانک ملت در ٨ ماهه نخست سال بیشترین میزان تسهیلات قرضالحسنه ازدواج و فرزندآوری را در شبکه بانکی به متقاضیان پرداخت کرده است.
مدیرعامل بانک سینا در جلسه رؤسای شعب منطقه هرمزگان بر ضرورت حضور فعال بانک در صنایع استراتژیک مانند فولاد تأکید کرد.
با برنامک "کهربامند رفاهپلاس" امکان انجام تراکنشهای خرید و استفاده از گوشی تلفن همراه به جای کارت بانکی بر روی پایانههای فروشگاهی فراهم شده است.
دیدگاه بسته شده است.