صیدخانی در گفتوگو با ماجرانیوز: حسن صیدخانی یکی از کارگردانهای فیلم سینمایی «مستطیل قرمز» درباره حمایت بنیاد سینمایی فارابی از ساخت فیلمهای اولگفت: در بنیاد سینمایی فارابی افراد مختصصی حضور دارند که باعث میشود افراد مدعی برای حضور در سینمای بلند داستانی باطیف حرفهای از سینماگران برخورد کنند و از بروکراسی اداری و واسطهای برای […]
صیدخانی در گفتوگو با ماجرانیوز:
حسن صیدخانی یکی از کارگردانهای فیلم سینمایی «مستطیل قرمز» درباره حمایت بنیاد سینمایی فارابی از ساخت فیلمهای اولگفت: در بنیاد سینمایی فارابی افراد مختصصی حضور دارند که باعث میشود افراد مدعی برای حضور در سینمای بلند داستانی باطیف حرفهای از سینماگران برخورد کنند و از بروکراسی اداری و واسطهای برای ساخت اثرشان خارج شوند. این مسئله باعث میشودکه کار فیلمساز جوان راحتتر و تعاملش با افراد حرفهای بهتر باشد. ما هنگام ساخت فیلم «مستطیل قرمز» تعامل خوبی با بنیادسینمایی فارابی برقرار کردیم، حتی در مواردی که دچار مشکل بودیم، به راحتی پیام خود را به آنان منتقل میکردیم و آنها نیز به راحتینکات مورد نظرشان را بدون واسطه با ما در میان میگذاشتند.
به گفته صیدخانی، حذف واسطهگری در دولت جدید، در سازمان سینمایی نیز رخ داد یعنی محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی خوداز اهالی سینما بوده است که بهنوعی واسطهگری را در تصمیمگیری، حذف میکند و تعامل با فیلمساز به خوبی پیش میرود. از طرفدیگر اینکه مسیر فیلمسازان اول به بنیاد سینمایی فارابی افتاده است، مشخص میکند که راه را به درستی به فیلمساز نشان دادهاند تاکارش را به درستی پیش ببرد. امیدوارم با این اتفاق سینمای ما به سمت جوانگرایی، ورود نسل جدید و ظهور نسلی که حرفی برای گفتندارد، پیش برود.
کارگردان «رفقای اورژانسی» میگوید: امیدوارم حمایتهای بنیاد سینمایی فارابی تنها از آثار خاص نباشد. درست است که همه ما درکشور جمهوری اسلامی ایران و چارچوبهای خاص آن زندگی میکنیم و همه فیلمسازان باید قواعد آن را رعایت کنند، اما باید ازفیلمسازانی که با توجه به ارزشهای انقلابی به ساخت فیلمهای اجتماعی میپردازند تا مثلا بنیاد خانواده را بررسی کنند نیز حمایتشود چراکه آن فیلمسازان نیز به این کشور، نظام و انقلاب کمک میکنند. بهطور کلی امیدوارم که همه سلیقهها حمایت شوند و حمایتهامختص طیف خاصی نباشد و چتر حمایتی برای همه فیلمسازانی باشد که دغدغه سینما و انقلاب را دارند.
او در پایان گفت: نسل جدیدی از کارگردانان وارد سینمای ایران شده و جهت خاصی به آن دادهاند. آثار تولید شده امروزی چه سینمایارزشی که آرمان خاصی را دنبال میکند و چه فیلمهای مستقل بسیار با سلیقه مخاطب همخوانی دارند و مورد استقبال قرار میگیرند. ورود نسل جوان به سینمای ایران خط فکری جدیدی را در سینما معرفی میکند و آن را به دور جدید خود وارد کرده است، با این اوصافاگر فیلمسازان قدیمیتر خودشان را با مخاطب و فضای امروزی پیش نبرند، قطعا دچار مشکل خواهند شد.
مدیر عامل کرمان موتور با اشاره به اختلال در تولید خودرو به دنبال قطعی مکرر برق، از برنامه جبرانی افزایش تولید در نیمه دوم سال خبر داد.
ایران خودرو در سال ۱۴۰۲، در مجموع حدود ۴۹۰ میلیون دلار واردات داشته که این رقم نسبت به سال ۱۴۰۱، حدود ۳۳ درصد افزایش یافته در حالی که تولیدات این شرکت در سال ۱۴۰۲ حدود ۲ درصد افت داشته است. این مورد برای سایپا هم صدق میکند؛ سایپا که در سال ۱۴۰۲ کمتر از یک درصد به تولیدات خود افزوده، با وارداتی به ارزش ۳۰۰ میلیون دلار، ۲۰ درصد ارز بیشتری نسبت به ۱۴۰۱ مصرف کرده است!
در سال ۱۴۰۲، حدود ۵.۴۵ میلیارد دلار ارز برای تولید ۱.۲۰ میلیون دستگاه خودروی سواری و وانت استفاده شده است؛ ارقامی که نشان میدهند هر خودروی تولیدی در ایران در این سال، به طور متوسط به حدود ۴،۹۰۰ دلار ارز نیاز داشته است.
شرکت کرمان موتور از آغاز واگذاری تاکسی های برقی خود به صورت نقد و اقساط خبر داد.
دیدگاه بسته شده است.