به گزارش . ماجرانیوز، بازار خودروی ایران در وضعیتی عجیب به سر میبرد. هر چند قرار بود اولین خودروهای وارداتی به کشور در شهریور ماه از راه برسند اما هنوز این اتفاق رخ نداده و پارت اول خودروهای وارداتی نیز در بورس عرضه نشده است. حالا برخی معتقدند واردات خودروی دست دوم میتواند مشکلات بازار […]
به گزارش . ماجرانیوز، بازار خودروی ایران در وضعیتی عجیب به سر میبرد. هر چند قرار بود اولین خودروهای وارداتی به کشور در شهریور ماه از راه برسند اما هنوز این اتفاق رخ نداده و پارت اول خودروهای وارداتی نیز در بورس عرضه نشده است.
حالا برخی معتقدند واردات خودروی دست دوم میتواند مشکلات بازار خودرو را کاهش دهد اما در مقابل برخی بر این اعتقادند که این افتاق میتواند ایران را به قبرستان خودروهای فرسوده تبدیل کند.
در این شرایط سوالی که مطرح است، اینکه این اتفاق میتواند زمینه را برای بهبود وضعیت بازار خودرو مهیا کند؟
یکی از کاربران ماجرانیوز در این خصوص نوشت: از هیچی بهتره، تعرفه هم باید خیلی کم در نظر بگیرن.
کاربر دیگری عنوان کرد: از هیچی بهتر نیست. از خودروهای سایپا و ایران خودرو هزاران مرتبه بهترتره مطمئنا.
امیر، کاربر ماجرانیوز عنوان کرد: امیدوارم این یک بازی جدید نباشه. واقعا این کار انجام بشه و همچنین سقف قیمت ۱۰ هزار تا از روی خودرو برداشته شه تا کمی نیاز مردم برطرف شود.
کاربری تصریح کرد: اونایی که ساز مخالفت واردات ماشین دست دوم میزنند، منافعشان در خطره. نگاه کنین کشورهای منطقه رو. در تمام دنیا این کار رایجه.
بهروز سلطانی، کاربر ماجرانیوز نوشت: موافق واردات خودرو دست دوم و با کیفیت هستم بدون واسطه و دلال بازی.
کاربری عنوان کرد: بله، می تواند، ولی واردات برای هر کسی با هر برندی صورت بگیرد. واردات رانتی باعث افزایش بیشتر قیمت است.
کاربر دیگری متذکر شد: با کارکرد کمتر مثلا ۲ سال موافقم ضمن اینکه تعرفه و حقوق گمرکی حداقل ۵۰ درصد بشه به صورتی که تولیدکنندگان داخلی برای فروش محصولات خود مجبور به بالا بردن کیفیت تولیدات داخلی شوند.
یکی از کاربران عنوان کرد: من مخالفم. ما چیمون از مردم کشورهای دیگه کمتره که نمی.تونیم بهترین خودروها رو با بهترین قیمت و شرایط بخریم؟ باید خودروهایی که اونا از رده خارج میکنند رو بخریم! تا رانت و دزدی توی این کشور هست شرایط همینه.
کاربری متذکر شد: واردات قطرهچکانی موضوع را حل نمیکند. باید واردات مداوم و انبوه باشد تا همه تقاضای واقعی و کاذب بازار را پوشش دهد. هم خودرو نو هم خودرو کارکرده میتواند به این روند کمک کند. واردات فعلی اصلا جوابگوی قشر ضعیف جامعه نیست، زیرا توان خرید ندارند. قیمت باید مقرون به صرفه برای مصرف کننده باشد و دولت باید از سود خود چشم پوشی کند تا این مشکل مملکت حل شود منتها دولت به فکر درامد خود است.
یکی از کاربران ماجرانیوز تاکید کرد: مسلما. چون الان خودروهای مدل ۲۰۱۶ خارجی داره دوبرابر قیمت مدل ۲۰۲۲ (با فرض قیمت دلار آزاد) به فروش میره. چون هر جنسی که توی بازار کم بشه، مسلما قیمتش بیحساب رشد میکنه.
۲۲۳۲۲۵
این مطلب بدون برچسب می باشد.
صور کنید روزی برسد که همه خدمات مالی مورد نیازتان، از افتتاح حساب بانکی گرفته تا بیمه عمر و سرمایهگذاری، در یک جا و با کمترین پیچیدگی در دسترس باشد. این روزنه امید، همان چیزی است که مدل «بانک بانشورنس» یا تلفیق هوشمند بانک و بیمه به ارمغان میآورد؛ مدلی که در دنیا به عنوان یک تحول بزرگ در نظامهای مالی شناخته شده و ایران امروز بیش از هر زمان به آن نیازمند است
در پایان اردیبهشتماه ۱۴۰۴، استان تهران با ماندهای بالغ بر ۸۲۶۵ هزار میلیارد تومان در صدر فهرست استانهای دارای بیشترین سپردههای بانکی قرار گرفته است.
با عبور از سال ۱۴۰۳ که نقطه عطفی در بازسازی و شکوفایی بانک صادرات ایران به شمار میرفت، بهار ۱۴۰۴ نویدبخش ادامه همان مسیر موفق و رو به رشد برای یکی از بزرگترین بانکهای بورسی کشور بوده است
۹۰ درصد چک ها در اردیبهشت ماه وصول شدبراساس آمار چکهای مبادلهای در اردیبهشت ماه، بیش از 9 میلیون و 800 هزار فقره چک به ارزشی حدود 9317 هزار میلیارد ریال در سامانه چکاوک مبادلهشد که از این میزان، بیش از 8 میلیون و 800 هزار فقره به ارزش 7975 هزار میلیارد ریال وصول شده است
دیدگاه بسته شده است.