وزرای سینمایی و جلسه امنای بنیاد نخبگان پس از ۱۱ سال

به گزارش خبرنگار حوزه دولت ماجرانیوز، اعضای کابینه سیزدهم پس از پایان نشست هیأت دولت در نخستین چهارشنبه شهریور ماه و همزمان با آغاز هفته دولت با حضور در حیاط پاستور به پرسش‌های متعدد نمایندگان رسانه‌ها در حوزه‌های مختلف پاسخ دادند. از طرفی محور اصلی نشست امروز هیأت وزیران به ریاست آیت‌الله‌ «سید ابراهیم رئیسی» […]

به گزارش خبرنگار حوزه دولت ماجرانیوز، اعضای کابینه سیزدهم پس از پایان نشست هیأت دولت در نخستین چهارشنبه شهریور ماه و همزمان با آغاز هفته دولت با حضور در حیاط پاستور به پرسش‌های متعدد نمایندگان رسانه‌ها در حوزه‌های مختلف پاسخ دادند.

از طرفی محور اصلی نشست امروز هیأت وزیران به ریاست آیت‌الله‌ «سید ابراهیم رئیسی» خطاب به اعضای کابینه خود افزایش اعتماد و امید مردم را مهم ترین وظیفه دولت متبوعش برشمرد و تأکید کرد «هر سخن یا اقدامی که باعث ناامیدی و کاهش اعتماد مردم شود، خط قرمز دولت مردمی است». او مردمی بودن و در میان مردم بودن را ویژگی دولت سیزدهم و هفته دولت را فرصت مناسبی برای ارائه گزارش عملکرد و ارزیابی خدمات یکساله وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی دانست.

مشروح گفت‌وگوهای محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی، علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت، سیدمحمدحسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور، سیدمسعود میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه، یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش، سیدرضا فاطمی‌امین وزیر صمت، سیدحمید سجادی وزیر ورزش و جوانان و محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را با خبرنگاران حوزه دولت در زیر بخوانید:

افشای تحرکات صهیونیست ها برای ضربه زدن به برنامه هسته‌ای ایران 

رییس سازمان انرژی اتمی گفت: رژیم صهیونیستی برای از بین بردن فعالیت هسته‌ای ایران برنامه روانی و تروریستی داشته و در چند روز گذشته هم این موارد را تکرار کردند. در حالیکه جمهوری اسلامی همه فعالیت‌های خود درحوزه هسته‌ای را برابر موازین و ضوابط آژانس بین المللی انجام داد و در هیچ فرایندی از این پروسه غافل نبوده و تحت نظارت آژانس بوده و هست.

«محمد اسلامی» در ادامه افزود: جمهوری اسلامی ایران متعهد به ان پی تی و آژانس بوده و آژانس نمی‌تواند ادعا کند در بازرسی‌هایش با نبود انطباق برخورده است. هیچ نبود انطباقی وجود ندارد و همواره شاهدِ تایید این موضوع بوده است.  

وی خاطرنشان کرد: موارد ادعایی و اتهامات ادعایی ساخته و پرداخته رژیم صهیونیستی است و در این ۲۰ سال مسلسل‌وار اتهام می‌زنند.

رییس سازمان انرژی اتمی گفت: رژیم صهیونیستی برای از بین بردن فعالیت هسته‌ای ایران برنامه روانی و تروریستی داشته و در چند روز گذشته هم این موارد را تکرار کردند.

به گفته اسلامی معنای این مذاکرات و تفاهم‌نهایی که در قالب برجام صورت گرفته است، پشت سر گذاشتن این اتهامات است. یعنی جمهوری اسلامی ایران و طرف مقابل بعد از مذاکرات مفصل در سال ۲۰۱۵ به این جمع‌بندی رسیدند که موارد ادعایی و اتهامات را کنار می‌گذارند و با شرح و بسطی که در قالب سند تحت عنوان PMD آورده شده است، بسته می‌شود.

رئیس سازمان انرژی اتمی ادامه داد: در مقابل نیز جمهوری اسلامی ایران پذیرفت که برنامه هسته‌ای خود را محدود و سرعت حرکت خود را کاهش و ظرفیت خود را محدود کند و همچنین پذیرفت که نظارت‌های آنها وسیع‌تر باشد تا اعتماد سازی صورت بگیرد و همزمان نیز تمام تحریم‌هایی که بر جمهوری اسلامی ایران به بهانه اتهامات هسته‌ای وضع شده است نیز لغو شود.

اسلامی به اینکه سند برجام در قالب سند شورای امنیت سازمان ملل، جایگزین قطعنامه‌های قبلی شد و به موضوع خاتمه داد،توضیح داد که اما شرارت و پیگیری‌های یک رژیم جنایتکار که خود به عنوان یک سازمان تروریستی فعالیت‌های هسته‌ای غیر مجاز دارد و اجازه و دسترسی آژانس را به هیچ کدام از فعالیت‌های هسته‌ای خود صادر نکرده است، پرچمدار تشدید عملیات روانی و سیاسی علیه جمهوری اسلامی ایران شده است. در حالیکه ما از مدیرکل آژانس انتظار نداریم جملاتی را مطرح کند که خواسته رژیم صهیونیستی است. این پذیرفته نیست و خلاف شرح وظایف مدیر کل آژانس اتمی است. اعتراض خود را کتبی از سوی نماینده دائم ما در آژانس به اطلاع وی رساندیم و انتظار داریم که این رویه خاتمه یابد.

وی ادامه می‌دهد: آنچه در مذاکرات صورت گرفته اینکه تا قبل از روز «باز اجرا» موارد ادعایی بسته شود، یعنی تبادلات صورت بگیرد و شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی این موضوع را تعیین تکلیف کند و خاتمه دهد تا این بهانه تاریخی مشمئز کننده‌ای که سراسر اتهامات ناروا به کشور است، یک بار برای همیشه کنار گذاشته شود.

رونمایی از دستگاه‌ها و سامانه‌های در حوزه کاربرد پرتوهای هسته‌ای

رئیس سازمان انرژی اتمی تاکید کرد که توسعه برنامه هسته‌ای ایران همواره مورد تاکید مقام عالی ریاست جمهوری و دولت سیزدهم بوده است. ما در این یکسال توسعه سیستم‌ها و سامانه‌هایی که می‌تواند تأثیرات فناوری هسته‌ای را در زندگی مردم روز افزون کند، در دستور کار قرار دادیم  و در هفته دولت چند نوع دستگاه و سامانه‌هایی که در حوزه کاربرد پرتوهای هسته‌ای در صنعت، کشاورزی، مواد غذایی و سلامت وجود دارد، رونمایی خواهیم کرد.

اسلامی گفت: پیام مشخص این اقدامات این است که مردم ایران تأثیرات آن را در فرآیندهای حوزه صنعتی و پزشکی مشاهده کنند و بهره مند شوند. فناوری هسته‌ای تنها محدود به غنی سازی نیست وکاربردهای گسترده‌ای در حوزه‌های مختلف دارد.

ما هیچ سایت هسته‌ای اعلام نشده‌ای نداریم

وی این را هم متذکر شد که ما هیچ سایت هسته‌ای اعلام نشده‌ای نداریم و موارد و مکان‌های ادعایی، ساخته و پرداخته منافقان و صهیونیست‌ها است که ۲۰ سال است آن را مطرح می‌کنند و چیز جدیدی نیست. آنها عملیات تروریستی و ترور دانشمندان ما را انجام دادند. ما به نظارت در چارچوب توافق برجام برای فرایندهایی که جهت محدودیت‌های هسته‌ای پیشتر آنها را پذیرفته بودیم، پایبند هستیم. اگر آنها به برجام برگردند آنچه تفاهم شده و توافق طرفین بوده را انجام می‌دهیم و به آن پایبندیم؛ نه یک کلمه بیشتر نه یک کلمه کمتر.

وزرای سینمایی و جلسه امنای بنیاد نخبگان پس از ۱۱ سال
محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی

افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان در دست بررسی است

رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره آخرین پیگیری ها در افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان گفت: این موضوع در حال بررسی است و در صورت تامین منابع طی همین ماه تصمیم گیری و در نهایت لایحه برای تصویب به مجلس ارایه می شود.

«سیدمسعود میرکاظمی» درباره جزییات لایحه اصلاحیه قانون بودجه سال ۱۴۰۱،اظهار داشت: لایحه اصلاح قانون بودجه ۱۴۰۱ مربوط به همان چندموردی بود که ارسال شده است و هنوز موضوع جدیدی اضافه نشده است.

وی ادامه داد: یکی از موضوعاتی که در این لایحه مطرح شد مربوط به یارانه بود و قرار شد اگر قیمت‌ها بر اساس شهریور ۱۴۰۰ اصلاح نشود، میزان یارانه نقدی بر اساس قیمت جدید تنظیم شود و اکنون باید در زمینه یارانه ها اصلاحیه به مجلس بدهیم.

میرکاظمی درباره افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان گفت: افزایش حقوق در حال بررسی است و در صورت تامین منابع در همین ماه یعنی شهریور تصمیم‌گیری و برای تصویب به مجلس ارایه می شود.

وزرای سینمایی و جلسه امنای بنیاد نخبگان پس از ۱۱ سال
مسعودمیرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه

نوری: ۷۷/۵ درصد رتبه‌های برتر کنکور از مدارس دولتی هستند

وزیر آموزش و پرورش درخصوص برقراری عدالت آموزشی و کلاس‌های کنکور در مدارس دولتی،گفت: ۷۷/۵ درصد رتبه‌های ۱ تا ۱۰ زیرگروه‌های علوم انسانی، علوم تجربی و ریاضی فنی و رتبه‌های ۱ تا ۵ گروه‌های آموزشی هنر و زبان خارجی، مربوط به مدارس دولتی بود. 

«یوسف نوری» در ادامه درباره برگزاری کلاس‌های کنکور برای مدارس دولتی نیز اضافه کرد: در شبکه آموزشی دانش‌آموزان موسوم به شبکه شاد، این مشاوره و هدایت تحصیلی انجام می‌شود. همچنین مشاورین ما در مدارس نیز این کار را انجام می‌دهند و هیچ هزینه‌ای هم برای دانش‌آموزان ندارد.

وزرای سینمایی و جلسه امنای بنیاد نخبگان پس از ۱۱ سال
یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش

آمادگی وزارت ارشاد برای برگزاری مراسم تدفین سایه در گیلان

 وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره آخرین وضعیت انتقال پیکر هوشنگ ابتهاج به ایران گفت: ما در گیلان با همکاری مقامات محلی و استانی آماده برگزاری مراسم تدفین هستیم و همه مقدمات در حال پیگیری است.

«محمدمهدی اسماعیلی» این را گفت که یک اختلاف داخلی و خانوادگی بود و آنچه در خبرها آمده  اینکه دادگاه آلمان به نفع انتقال پیکر مرحوم ابتهاج به ایران حکم داده است. ما در گیلان با همکاری مقامات محلی و استانی آماده برگزاری مراسم تدفین هستیم و همه مقدمات در حال پیگیری است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از برگزاری نخستین نشست شورای عالی سینما در ۲۱ شهریورماه و همزمان با روز ملی سینما خبر داد ‌گفت: اعضای حقوقی و حقیقی تعیین شده است و وزیر امور خارجه و آموزش و پرورش عضو شدند و اولین جلسه تا روز ۲۱ شهریور برگزار می‌شود.

وزرای سینمایی و جلسه امنای بنیاد نخبگان پس از ۱۱ سال
محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد

واردات خودرو در انحصار خودروسازان نخواهد بود

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تأکید براینکه واردات خودرو در انحصار خودروسازان نخواهد بود، گفت: آیین‌نامه واردات خودرو نهایی شد و هر کس که بتواند شرایط آیین‌نامه را رعایت کند، می‌تواند نسبت به واردات خودرو اقدام کند.

«سید رضا فاطمی‌امین» درباره اینکه آیا ورود خودرو به بازار بورس مشکل ایجاد نمی‌کند، گفت: سه ساز و کار برای بحث خودرو وجود دارد که یکی قرعه کشی است؛ یک سری خودرو هم خارج ازقرعه کشی عرضه می‌شودچون تولیدشان بالا رفته است.

وی افزود: یک سازو کار دیگر خودرو، بورس کالا بوده که قیمت پایه دارد و وارد بازار رقابت می‌شود که در این رقابت، قیمت واقعی، کاملا شفاف و مشخص است.

وزیر صمت درباره چرایی انباشت برخی تجهیزات در گمرک گفت: برخی افراد تجهیزاتی را بدون ثبت سفارش، وارد می‌کنند و این کالا در گمرک وجود ندارد و در بندر است. بدلیل اینکه ثبت سفارش انجام نشده در بندر می‌ماند و به گمرک ربطی ندارد.

فاطمی‌امین ادامه داد: انباشتی که قبل از گمرک می‌بینیم مربوط به تاجری است که مالش را انبار کرده و ممکن است ببرد، لذا واردات حساب نمی‌شود.

او همچنین درباره اینکه چرا قرعه کشی خودرو که قرار بود ۱۴۰۱ برداشته شود هنوز برقرار است، اظهارداشت: گفته بودم در سال ۱۴۰۱ قرعه کشی حذف می‌شود اما اینطور برداشت شد که از آغاز سال قرعه‌کشی حذف می‌شود و این برداشت صحیح نیست. قرار بر این است که قرعه کشی خودرو در طول سال به تدریج حذف شود که درحال انجام است.

واردات خودروهای دست دوم هم طبق قانون ممنوع است 

وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره آیین نامه واردات خودرو، تصریح کرد: آیین‌نامه واردات خودرو نهایی شد و به جای خوبی رسید. چند قید در این آیین‌نامه لحاظ شده است؛ یکی اینکه وقتی خودرویی وارد می‌شود باید خدمات بعد از فروش داشته باشد؛ همچنین وقتی خودرویی وارد می‌شود باید انتقال فناوری صورت بگیرد.

فاطمی امین تأکید کرد: هر کس این شرایط را ایجاد کند می‌تواند خودرو وارد کند و این منحصر به خودروسازان نیست.

وی با بیان اینکه قرار نیست خودروهای لوکس وارد شود، ادامه داد: واردات خودروهای دست دوم هم طبق قانون ممنوع است.

وزیر صمت درباره اینکه آیا مشخص است که واردات خودروها از چه کشورهایی انجام می‌شود، گفت: بازرگانان مشخص می‌کنند که خودرو از چه کشوری وارد شود و قیدی در این خصوص وجود ندارد.

عملکرد شرکت‌های صنعتی در دولت گذشته در حال بررسی است

فاطمی‌امین همچنین در گفتگویی اختصاصی با خبرنگار ماجرانیوز، درباره اقدامات انجام شده برای جلوگیری از تکرار مفاسد شرکت فولاد مبارکه در شرکت‌های صنعتی، از بررسی عملکرد بانیان فساد خبر داد و گفت: در بدو تصدی مسئولیت وزارت صمت، اخباری از فولاد مبارکه به دستم رسید که نشان می داد رفتارهای سوئی در حال رخ دادن است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: در اولین گام برای جلوگیری از تداوم حرکت چرخه فساد، به سرعت مدیران این شرکت جابه‌جا شدند و مدیرعامل قبلی فولاد مبارکه نیز ششم مهر ماه سال گذشته برکنار شد. 

فاطمی‌امین تصریح کرد: در پی انتشار گزارش تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی از فولاد مبارکه، تیمی مأمور بررسی دقیق جزئیات و ابعاد موضوع شد که نتیجه تحقیقات این تیم می‌تواند برای ما در زمینه شناسایی بسترها و رفتارهای فسادزا و پیشگیری از تکرار چنین اتفاقاتی راهگشا باشد. 

وی افزود: در یک سال گذشته تمهیداتی اندیشیده شد که از بسیاری سوءرفتارهایی که در فولاد مبارکه وجود داشت جلوگیری می‌کند که برای نمونه حذف سهمیه‌بندی ورق فولاد از آبان یا آذر سال گذشته از جمله آنهاست. 

فاطمی‌امین با بیان اینکه برخی تخلفات مطرح شده در گزارش مجلس ناشی از سهمیه‌بندی‌های نادرست تولیدات شرکت فولاد است، خاطر نشان کرد: برای جلوگیری از این نوع تخلفات مقرر شده تمامی محصولات فولادی شامل ورق و میلگرد در بورس عرضه شود که با حذف عرضه‌های خارج از بورس، این روند شفاف خواهد شد. 

وزیر صنعت، معدن و تجارت متذکر شد: برای کنترل رفتارهای نادرستی که در دولت گذشته اتفاق افتاده بود، سازوکارهایی اتخاذ شده و برای کنترل بهتر نیز تیمی تعیین شده تا ظرف دو هفته موضوع را تحلیل کنند و اگر بخشنامه یا مصوبه‌ای لازم باشد، آن را اجرا کند.

وزرای سینمایی و جلسه امنای بنیاد نخبگان پس از ۱۱ سال
سیدرضا فاطمی امین وزیر صمت

دولت برای تعامل با مجلس سنگ تمام گذاشته است

معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه دولت برای تعامل با مجلس سنگ تمام گذاشته است، هماهنگی مجلس و دولت را مطلوب دانست و گفت: هیچ استیضاحی از یکسال گذشته تاکنون در مجلس انجام نشده و ۴۰درصد نمایندگان سوالات خود از وزرا را پس گرفته اند.

 «سیدمحمد حسینی» اظهار داشت: در یکسال گذشته دولت برای تعامل با نمایندگان اهتمام ویژه داشته و امروز ۲۸۰ نماینده با قرائت نامه‌ای در تأیید عملکرد رئیس جمهور در برون‌رفت از مشکلات و سفرهای استانی، از دولت قدردانی کردند که نشانگر تعامل خوب دولت و مجلس است.

وی با ابراز امیدواری برای تداوم تعامل مجلس و دولت در پیگیری طرح‌ها و لوایح، تصریح کرد: ۱۴۰ لایحه از دولت قبل در مجلس وجود داشت که ۱۱۳ مورد آنها پس از بحث و بررسی در دولت سیزدهم تأیید و ۴۰ لایحه نیز در این دولت به مجلس ارائه شده که در دست بررسی است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنانش به دیدارهای مستمر آیت‌الله رئیسی با نمایندگان و آغاز دور جدید نشست با فراکسیون‌ها و کمیسیون‌ها اشاره و خاطرنشان کرد: در هفته جاری نمایندگان عضو دو مجمع استانی گیلان و آذربایجان شرقی با معاون اول و معاون اجرائی رئیس جمهور جلسه داشتند.

حسینی در پاسخ به سوالی درباره زمان معرفی وزیر پیشنهادی تعاون به مجلس گفت: تا آخر این ماه برای معرفی وزیر پیشنهادی تعاون فرصت است و رئیس جمهور در مدت باقی مانده گزینه پیشنهادی را به مجلس معرفی خواهد کرد.

او از کمیسیون اجتماعی مجلس هم خواست تا سریع تر طرح تفکیک وزارت بازرگانی از وزارت صمت را برای بررسی به صحن علنی ارائه کند.

وزرای سینمایی و جلسه امنای بنیاد نخبگان پس از ۱۱ سال
سیدمحمدحسینی معاون پارلمانی رئیس‌جمهور

وزیر نیرو درباره حل مشکلات آبی استان همدان به دولت گزارش داد

سخنگوی دولت با اشاره به گزارش امروز وزیر نیرو درباره اقدامات صورت گرفته برای حل مشکلات آب استان همدان گفت که کار با پیشرفت زیادی در حال پیش رفتن است و آب مورد نیاز هم تأمین شده است.

«علی بهادری جهرمی»  اظهار داشت: در جلسه امروز دولت، وزیر آموزش و پرورش گزارشی درباره سه برابر شدن مدال‌های طلای نوجوانان در المپیاد جهانی ارائه کرد. سال گذشته تعداد این مدال ها ۷ فقره بود که امسال با تلاش های صورت گرفته به ۲۰ مدال رسید و دولت هم به سهم خود از عزیزان مدال آور قدردانی می کند.

سخنگوی دولت گفت: وزیر نیرو نیز در جلسه امروز هیأت دولت گزارش‌هایی به منظور حل مشکلات آب استان همدان ارائه و عنوان کرد که کار با پیشرفت زیادی در حال پیش رفتن است تا با تلاش شبانه‌روزی شاهد حل مشکل آبی در این استان باشیم .

وی با تاکید بر اینکه آب مورد نیاز هم تأمین شده است، اظهار داشت: منتظر شمارش معکوس برای حل مشکل چندین ساله آب همدان هستیم.

تشکیل هیأت امنای بنیاد ملی نخبگان پس از ۱۱ سال به ریاست آیت الله رئیسی

بهادری جهرمی همچنین با اشاره به برگزاری نشست هیأت امنای بنیاد ملی نخبگان در روز گذشته که پس از ۱۱ سال به ریاست رئیس جمهور تشکیل شد، متذکر شد: برای حمایت و بهره‌برداری از همه ظرفیت‌ها در این حوزه افق‌های روشنی وجود خواهد داشت.  

وی اضافه کرد: در سیلاب‌های اخیر ۲۲ استان کشور درگیر شدند و مشکلاتی برای فرآیند تامین آب ایجاد شد که یکی از مصادیق جدی آن شهر کرد بود که محل تامین آب را با مشکلات جدی مواجه کرد اما با تلاش وزارت نیرو، مشکلی با تامین آب در عموم استان‌ها مواجه نشدیم. 

 امسال حدود ۵۰ درصد کاغذ کتب درسی از ظرفیت‌های داخلی فراهم شده است

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت با اشاره به مصوبات هیات دولت در روز جاری گفت: دولت با ترخیص مقوای وارداتی برای کتاب‌های درسی با حقوق گمرکی ۵ درصد موافقت کرد. 

بهادری جهرمی افزود: براساس گزارش وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزیر آموزش و پرورش، امسال تقریبا حدود ۵۰ درصد کاغذ برای کتب درسی از ظرفیت‌های داخلی فراهم شده است. امید است که خبرهای بهتری برای سال آینده داشته باشیم.

وی ادامه داد: در راستای سرعت بخشی و تامین منابع مورد نیاز برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن، دولت امروز با اعطای تسهیلات بهسازی و نوسازی مسکن روستایی در سال ۱۴۰۱ موافقت کرد و مقرر شد این تسهیلات تا سقف ۲ میلیارد ریال افزایش می‌یابد.

سخنگوی دولت اظهار کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت یک پیشنهاد دو فوریتی مطرح کرد که در دستور کار دولت قرار گرفت مبنی بر اصلاح قانون ساماندهی صنعت خودرو که امروز با موافقت هیات وزیران بنا شد، لایحه آن به مجلس شورای اسلامی ارسال شود. 

وی گفت: یک رویه نادرستی صورتی گرفته که دو موضوع درست ‌و حیاتی که با هم ارتباط و ‌پیوندی ندارند، پیوند زده شده بودند. یک موضوع در حوزه تولید موتور سیکلت و خودرو بود و موضوع دیگر در حوزه اسقاط خودرو و موتور سیکلت‌های فرسوده بود. 

بهادری جهرمی ادامه داد: هر دو موضوع، موضوعات درستی هستند که باید پیگیری شوند ولی ارتباط دادن این دو و معطل نگه داشتن یکی برای دیگری مسیر درستی نیست. دولت در این لایحه سعی می‌کند در عین تاکید و اصرار بر پیشبرد هر دو مسیر، منابع لازم را تامین کند.

وزرای سینمایی و جلسه امنای بنیاد نخبگان پس از ۱۱ سال
علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت

مجمع انتخاباتی کمیته المپیک و فوتبال هفته آینده برگزار می‌شود

اما وزیر ورزش و جوانان یکی از اعضای پاستور نشینان در گفت و گوی اختصای به ماجرانیوز در حاشیه هیات دولت گفت: مجامع انتخاباتی کمیته ملی المپیک و فدراسیون فوتبال هفته آینده برگزار می‌شود.

«سیدحمید سجادی» درباره شایعه ردصلاحیت مهدی تاج نامزد ریاست فدراسیون فوتبال گفت: باور کنید من هم مثل شما هنوز شفاف چیزی را نشنیدم.

وزیر ورزش و جوانان درباره شایعه تایید صلاحیت‌های تنها ۲ نامزد ریاست کمیته ملی المپیک هم افزود: هنوز قطعی نشده است و به تدریج طی دو روز اخیر روند تایید صلاحیت‌ها هم ادامه دارد. امیدواریم هرچه زودتر تعیین تکلیف شود و پرونده تعیین صلاحیت‌ها انشالله نهایی تا تکلیف اعضای مجمع روشن شود.

سجادی این را هم گفت: یکشنبه و سه‌شنبه آینده انتخابات کمیته ملی المپیک و فدراسیون فوتبال برگزار خواهد شد.

وزرای سینمایی و جلسه امنای بنیاد نخبگان پس از ۱۱ سال
سیدحمید سجادی وزیر ورزش و جوانان

وزیر ورزش درباره احتمال حضور زنان ورزشگاه در ۲ دیدار لیگ برتر فوتبال بیان کرد: همکاران من در فدراسیون و همکاران شورای تأمین و مسئولان استانداری این دید مثبت را داشتند و در حال برنامه‌ریزی هستند و احتمال دارد بزودی این اتفاق بیفتد.