به گزارش ماجرانیوز، تاکسیهای اینترنتی که کار خود را در کشور از حدود ۷ سال قبل آغاز کردند. در سالهای ابتدایی استفاده از این امکان جذابیت زیادی را برای کاربران ایجاد کرد. استفاده از بستر فناوری و کرایه منصفانه رفته رفته باعث شد هر روز به تعداد کاربران سرویس هوشمند حمل و نقل کشور افزوده […]
به گزارش ماجرانیوز، تاکسیهای اینترنتی که کار خود را در کشور از حدود ۷ سال قبل آغاز کردند. در سالهای ابتدایی استفاده از این امکان جذابیت زیادی را برای کاربران ایجاد کرد. استفاده از بستر فناوری و کرایه منصفانه رفته رفته باعث شد هر روز به تعداد کاربران سرویس هوشمند حمل و نقل کشور افزوده شود و به موازات همین استقبال، آژانسهای خودرو رو به تعطیلی رفتند.
اما این روند منصفانه، خیلی ادامه دار نبود و از حدود ۲ سال قبل، تاکسیهای اینترنتی فعال در کشور مانند اسنپ و تپسی، با افزایش کرایه و کاهش برخی خدمات به سمتی حرکت کردند که نارضایتی مردم را به دنبال دارد. با توجه به کرایههای نسبتا بالایی که این تاکسیها دریافت میکنند، گاهی مردم را در خیابان میگذارند و تا زمانی که کرایه با افزایش همراه نشود، مسافری را نمیپذیرند.
سرگردانی مسافر علی رغم افزایش کرایه
آغاز به کار تاکسیهای اینترنتی به این دلیل با استقبال مردم رو به رو شد که قیمت آنها تابع تاکسیرانی نیست، نرخشان با توجه به هزینه بنزین، مسافت طی شده و ترافیک سنجیده میشود و بین راننده و مسافر قیمتگذاری منصفانه صورت میگیرد.
اما مدتی است افزایش بدون ضابطه و اعلام نرخ تاکسیهای اینترنتی در زمانهای پیک یا در روزهای خاص، کاربرانی که از این بستر استفاده میکنند را دچار مشکل کرده و آنها دیگر اعتقادی به منصفانه بودن قیمتها ندارند.
نارضایتی صرفا شامل حال مسافران نمیشود و رانندگان مشغول به فعالیت در سرویسهای حملونقل هوشمند نیز به عدم افزایش کرایهها اعتراض دارند و همین مسئله باعث شده درخواستهای سفر، کمتر از سوی رانندگان مورد قبول قرار بگیرد. مسئولیت پیدا کردن ساز و کاری برای رفع این مشکل دو جانبه مسئولیتی برعهده صاحبان کسبوکار است که تا کنون نتوانستهاند توازنی بین این دو برقرار کنند.
ابزارهایی برای افزایش قیمت
صاحبان این کسب و کارها البته برای رفع مشکل رانندگان خود چارهای اندیشیدهاند. به این ترتیب که با افزایش کرایه سعی میکنند راننده را برای قبول سفر، راغب کنند. یکی از دیگر مسائلی که این روزها مشکلاتی را برای کاربران تاکسیهای اینترنتی رقم زده، گزینهای برای افزایش قیمت کرایه در قبال عجله کاربران است.
این ترفند، بستری را فراهم کرده که برخی از رانندگان تنها سفرهایی را بپذیرند که کاربر در آن اعلام کرده عجله دارد یا با فعال کردن گزینههای توقف در سفر به قیمت سفر افزوده است. این گزینهها گاهی اوقات تا ۵۰ درصد به کرایه اصلی اضافه میکند.
بازگشت به آژانسهای کرایه ماشین
افزایش کرایه، رخ دادن اتفاقاتی که منجر به واکنشهای اجتماعی میشود و عدم پذیرش مسافران در پیک ترافیک باعث شده، تعدادی از مردم برای تردد به شیوه سنتی که در گذشته استفاده میکردند روی بیاورند و گزینه آژانس را جایگزین حمل و نقل هوشمند کنند.
بیستمین نشست شورای عالی مدیران بانک صادرات ایران با تمرکز بر ارزیابی شاخصهای عملکرد بانک در مقطع آذرماه و تبیین اهداف ماههای پایانی سال برگزار شد
عضو هیأتمدیره بانک ملی ایران، از برنامه این بانک برای واگذاری ۹۰ درصد از سهام شرکت شفا دارو از طریق ساز و کار اجرایی و عرضه در بازار سرمایه خبر داد و گفت این اقدام در راستای خروج از بنگاهداری و هدایت منابع به فعالیتهای مولد انجام میشود.
ساعات کار زمستانی شعب و واحدهای ستادی بانک صادرات ایران، با هدف مدیریت بهینه مصرف انرژی و همسویی با سیاستها و اهداف کلان دولت و دستگاههای اجرایی کشور، از ابتدای دیماه سال جاری تا نیمه فروردینماه سال ۱۴۰۵ تعیین و ابلاغ شد.
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با انتقاد از رویکردهای سلبی در حوزه تجارت خارجی، لغو کارتهای بازرگانی غیرفعال را اقدامی نادرست دانست و گفت: بهجای ابطال کارتها باید بر هویت شرکتها و فرآیندهای تجاری نظارت مؤثر صورت گیرد، چرا که صدور بخشنامههای متعدد و بعضا متناقض، خود به یکی از موانع اصلی تجارت تبدیل شده است.
دیدگاه بسته شده است.