به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نشست امضای تفاهمنامه میان سیزدهمین جشنواره فیلم ۱۰۰ و شبکه کودک و امید سیما با حضور حمیدرضا جعفریان رئیس شورای سیاستگذاری این جشنواره و مدیر سازمان سینمایی سوره، یوسف منصوری دبیر جشنواره، محمدصادق باطنی مدیر شبکه امید و پویا و امیررضا مافی مدیر مرکز انیمیشن سوره در سازمان سینمایی سوره برگزار […]
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نشست امضای تفاهمنامه میان سیزدهمین جشنواره فیلم ۱۰۰ و شبکه کودک و امید سیما با حضور حمیدرضا جعفریان رئیس شورای سیاستگذاری این جشنواره و مدیر سازمان سینمایی سوره، یوسف منصوری دبیر جشنواره، محمدصادق باطنی مدیر شبکه امید و پویا و امیررضا مافی مدیر مرکز انیمیشن سوره در سازمان سینمایی سوره برگزار شد.یوسف منصوری دبیر جشنواره فیلم ۱۰۰ در ابتدای این نشست با بیان این نکته که بخش «کودک و نوجوان» با هدف حمایت از ساخت تولیدات برای مخاطب کودک و نوجوان به جشنواره امسال اضافه شده است گفت: «این بخش در سیاستگذاریهای این دوره به جشنواره فیلم ۱۰۰ اضافه شد و امیدواریم موجب رونق گرفتن ساخت آثار کوتاه برای مخاطب کودک و نوجوان بشود. از این رو این تفاهمنامه با مفاد زیر امضا شد.»
منصوری در ادامه مفاد این تفاهمنامه را به این ترتیب بیان کرد:*یک اعتبارنامه تا سقف ۵۰۰میلیون ریال برای یک انیمیشن کوتاه پذیرفتهشده در جشنواره فیلم ۱۰۰ و منتخب داور معرفی شده از سوی مدیر شبکه کودک*یک اعتبارنامه تا سقف ۵۰۰میلیون ریال برای یک فیلم کوتاه رئال با مخاطب کودک و نوجوان*دو اعتبارنامه تا سقف ۲۰۰میلیون ریال برای ایدههای منتخب در رویداد پیچینگی که در روزهای جشنواره برگزار خواهد شد.*همچنین شبکه کودک ده اثر برگزیده مخاطب کودک و نوجوان را در صورت تمایل سازندگان پخش خواهد کرد.دبیر سیزدهمین جشنواره فیلم ۱۰۰ همچنین استقبال از بخش مخاطب کودک و نوجوان در این دوره از جشنواره را فراتر از پیشبینی عنوان کرد و گفت: «تا این لحظه از آثار رسیده برای شرکت در بخش سینمای ملی، حدود ۳۰درصد آثار در بخش کودک و نوجوان هم ثبت شده و این استقبال فراتر از تصور ما بود. اگر این دست حمایتها جدیتر در طول سال ادامه پیدا کند، انشالله در آینده این بخش رونق بهتری هم پیدا خواهد کرد.»در ادامه این نشست محمدصادق باطنی مدیر شبکههای امید و پویا با بیان این نکته که شروع مجدد جشنواره فیلم ۱۰۰ خبر خیلی خوشحالکنندهای است گفت: «همانطور که میدانید معمولا جشنوارههای ما دو دسته هستند، یک دسته جشنوارههایی که آثار موجود از سایر جشنوارهها را در یک ویترین و شکل جدیدی به نمایش میگذارند و یک دسته دیگر جشنوارههایی که متفاوت از این جشنوارهها هستند، مثل جشنواره فیلم ۱۰۰ که در آن دورانی که در اوج خودش بود واقعا این ویژگی را داشت که به یک جشنواره در تقویم خیلی از فیلمسازان جوانی که در گامهای اولیه ورودشان به ساحت فیلم و فیلمسازی بودند، تبدیل شده بود و آنها به طور اختصاصی برای این جشنواره فیلم میساختند.»باطنی در ادامه تصریح کرد: «در سالهای اخیر تعداد افرادی که مستعد و علاقمند به حضور در عرصه تولید فیلم هستند، افزایش پیدا کرده و از سویی هم یک مقدار بحثهای اقتصادی در تولید فیلم جدیتر شده و توان تولید را کمتر کرده است؛ جشنواره فیلم ۱۰۰ در این ایام خیلی جشنواره درست و دقیقی است و میتواند فرصت رقابت حرفهای و جدی را در یک پروداکشن خیلی کوچک برای این بچهها فراهم کند.»مدیر شبکههای کودک و امید سیما در ادامه با بیان این نکته که فیلمهایی که با زمان ۱۰۰ثانیه ساخته میشوند، خیلی با ذائقه کودک و نوجوان متناسب هستند، گفت: «با این زیست جدید مخاطبان کودک و نوجوان که به ویژه شبکههای اجتماعی آن را توسعه دادند، میل و رغبت فراوانی در تماشای آثار کوتاه بین کودکان و نوجوانان وجود دارد. گرچه تفاوت ذائقه بین دو مقطع سنی کودکی و نوجوانی وجود دارد، اما هر دو مقطع مشتری این جنس آثار هستند.
باطنی ادامه داد: «ما هم در شبکه امید در سازمان صداوسیما به شدت مصرفکننده این قسم آثار کوتاه هستیم، در قالب فیلرها، تیزرهای فرهنگی، تیزرانیمیشنها و انواع و اقسام آثار کوتاهی که مشتری بسیار زیادی هم روی آنتن دو شبکه دارند و در کنار مشتری داشتن خیلی هم اثرگذار هستند. ما کارهای زیر دو، سه دقیقه فراوانی این سالها داشتیم که بعضی اوقات میزان تماشا و اثرگذاریشان بیشتر از کارهای سریالی بوده که در این سالها عرضه شده است.»محمدصادق باطنی در پایان گفت: «جمیع این موارد، لزوم این همکاری و تفاهم را ایجاب میکرد که منجر شد به این تفاهمنامه و آمادگی این را داریم که بتوانیم از آثار برگزیده بچههای مستعد حمایت کنیم در حوزه کودک در این محدوده زمانی گرایش به سمت تیزرانیمیشنها است و در حوزه نوجوان هم فیلمهای کوتاه رئال که بیشتر در قالب تیزرهای فرهنگی در آنتن صداوسیما معنا دارد.
ما این آمادگی را داریم که بتوانیم کارها را روی آنتن داشته باشیم و منجر به کشف استعدادهایی برای سپهر تولیدات هنری و رسانهای با موضوع ویژه کودک و نوجوان در بستر انقلاب اسلامی و در جشنواره فیلم ۱۰۰ باشیم.»در ادامه این نشست امیررضا مافی رئیس مرکز انیمیشن سوره با بیان این نکته که در جشنواره فیلم ۱۰۰ تعداد ثانیههایی که تو با آن اثر را نشان میدهی مهم است گفت: در حقیقت به لحاظ زمانی یک حصری وجود دارد که باعث ایجاز تولیدکننده و مولف در آن روشن شود.»مافی در ادامه تصریح کرد: «ایجاز جبری که در این جشنواره نمودار میشود و موجب خلاقیت خواهد شد، میتواند با آن نیازی که امروز در رژیم مصرف کودکان و نوجوانان وجود دارد، پیوند بخورد و از این جهت به نظرم در میان همه تفاهمهایی که در جشنواره فیلم ۱۰۰ اتفاق افتاده، این تفاهم راهبردیترین آنها است، به این واسطه که شبکههای متبوع آقای باطنی مصرفکنندههای اساسی این نوع فیلم هستند لذا چه تولیداتی که در قالب انیمیشن است و چه تولیداتی که برای کودکان و نوجوانان ساخته میشود به نظرم میتواند با بازپخشهایی که روی آنتن شبکههای کودک و نوجوان داشته باشد، یک باری را بردارد و یک ذائقهسازی جدیدی را انجام بدهد و برای سالها و دورههای بعدی جشنواره فیلم ۱۰۰ هم اتفاق مبارک و میمونی خواهد بود.»رئیس مرکز انیمیشن سوره در پایان گفت: «نکته آخر اینکه اساسا داشتن یک بخش ویژه که به بهانه آن ما برای کودکان و نوجوانان آثاری را خلق کنیم و بفهمیم هر اثری که در آن یک بچه باشد، اثر کودک نیست و برای کودک باید استراتژی و برنامهریزی خاصی داشت، خیلی کارگشا خواهد بود. ما سالها این بحث را داشتیم که یک فیلم کودک است یا برای کودک یا درباره کودک و هنوز هم درست جا نیفتاده و به نظرم این بخش میتواند این تعریف جدید را اضافه کند و دوستان جشنواره فیلم ۱۰۰ میتوانند در کنار این بخش محافلی برای توضیح و تفسیر این موضوع که فیلمسازی برای کودک و نوجوان واجد چه ویژگیهایی است، تدارک ببینند.»سیزدهمین جشنواره بینالمللی فیلم ۱۰۰ به دبیری یوسف منصوری و به همت سازمان سینمایی سوره نهم تا دوازدهم اسفندماه برگزار خواهد شد.
۵۷۲۴۵
مدیر عامل کرمان موتور با اشاره به اختلال در تولید خودرو به دنبال قطعی مکرر برق، از برنامه جبرانی افزایش تولید در نیمه دوم سال خبر داد.
ایران خودرو در سال ۱۴۰۲، در مجموع حدود ۴۹۰ میلیون دلار واردات داشته که این رقم نسبت به سال ۱۴۰۱، حدود ۳۳ درصد افزایش یافته در حالی که تولیدات این شرکت در سال ۱۴۰۲ حدود ۲ درصد افت داشته است. این مورد برای سایپا هم صدق میکند؛ سایپا که در سال ۱۴۰۲ کمتر از یک درصد به تولیدات خود افزوده، با وارداتی به ارزش ۳۰۰ میلیون دلار، ۲۰ درصد ارز بیشتری نسبت به ۱۴۰۱ مصرف کرده است!
در سال ۱۴۰۲، حدود ۵.۴۵ میلیارد دلار ارز برای تولید ۱.۲۰ میلیون دستگاه خودروی سواری و وانت استفاده شده است؛ ارقامی که نشان میدهند هر خودروی تولیدی در ایران در این سال، به طور متوسط به حدود ۴،۹۰۰ دلار ارز نیاز داشته است.
شرکت کرمان موتور از آغاز واگذاری تاکسی های برقی خود به صورت نقد و اقساط خبر داد.
دیدگاه بسته شده است.