به گزارش خبرگزاری ماجرانیوز، این روزها بحث تغییر کاربری سینماها بسیار مطرح میشود. اما عبدالله علیخانی، تهیه کننه سینما و یکی از سهامدارن سینما عصر جدید دل خوشی از تغییر کاربری سینماها ندارد، او با تاسف زیادی میگوید: «شاید برایتان جالب باشد که از سال ۱۳۰۴ تا ۱۳۳۵، در مجموع ۳۹ سالن سینمایی در تهران […]
به گزارش خبرگزاری ماجرانیوز، این روزها بحث تغییر کاربری سینماها بسیار مطرح میشود. اما عبدالله علیخانی، تهیه کننه سینما و یکی از سهامدارن سینما عصر جدید دل خوشی از تغییر کاربری سینماها ندارد، او با تاسف زیادی میگوید: «شاید برایتان جالب باشد که از سال ۱۳۰۴ تا ۱۳۳۵، در مجموع ۳۹ سالن سینمایی در تهران ساخته شده که از این تعداد سینما تنها ۵ سالن توانستند به فعالیت خودشان ادامه دهند. سینما «دیانا» یا همان «سپیده» فعلی، سینما «رویال» که نام فعلی آن «فردوسی» است، «مولن روژ» که در حال حاضر آن را با نام «سروش» میشناسیم، سینما «لاله» که اکنون نامش«میلاد» است و «سیلوانا» که حالا آن را با نام«شکوفه» میشناسیم.»
علیخانی در تکمیل صحبتهایش میگوید: « در نوروز سال ۱۳۳۵ روزنامه ستاره سینما مطلبی با عنوان«از سینماهای ایران چه میدانید؟» منتشر کرد.»
علیخانی که از تغییر کاربری سینماها ناراحت است درباره قدمت سینما «عصر جدید» میگوید: «در سه ماهه ابتدایی سال ۱۳۳۶ دو سینما به نامهای «عصر جدید» و «آپادانا» ساخته شد که بعدها نام «آپادانا» به «گلریز» تغییر پیدا کرد و این سینما هم اکنون در یوسفآباد قرار دارد.»
متن کامل این گزارش را در ماجرانیوز بخوانید.
۵۵۲۴۵
وایزر به عنوان عرضه کننده سیستم امنیتی هوشمند وسایل نقلیه در رویدادی که در هتل بینالمللی اسپیناس ، دوشنبه 28 آبانماه برگزار شد، از اولین گزارش جامع ادراک امنیت جامعه ایران در برابر سرقت وسایل نقلیه رونمایی کرد.
مدیر عامل کرمان موتور با اشاره به اختلال در تولید خودرو به دنبال قطعی مکرر برق، از برنامه جبرانی افزایش تولید در نیمه دوم سال خبر داد.
ایران خودرو در سال ۱۴۰۲، در مجموع حدود ۴۹۰ میلیون دلار واردات داشته که این رقم نسبت به سال ۱۴۰۱، حدود ۳۳ درصد افزایش یافته در حالی که تولیدات این شرکت در سال ۱۴۰۲ حدود ۲ درصد افت داشته است. این مورد برای سایپا هم صدق میکند؛ سایپا که در سال ۱۴۰۲ کمتر از یک درصد به تولیدات خود افزوده، با وارداتی به ارزش ۳۰۰ میلیون دلار، ۲۰ درصد ارز بیشتری نسبت به ۱۴۰۱ مصرف کرده است!
در سال ۱۴۰۲، حدود ۵.۴۵ میلیارد دلار ارز برای تولید ۱.۲۰ میلیون دستگاه خودروی سواری و وانت استفاده شده است؛ ارقامی که نشان میدهند هر خودروی تولیدی در ایران در این سال، به طور متوسط به حدود ۴،۹۰۰ دلار ارز نیاز داشته است.
دیدگاه بسته شده است.