در گفتوگو با ماجرانیوز مطرح شد؛ علی نوری اسکویی، نویسنده، کارگردان و تهیه کننده سینما به ظرفیتهای فیلم کوتاه اشاره کرد و گفت: فیلم کوتاه مجالی برای تجربه و ساختن زیرساختهای سینمای نوین آینده است، فیلم کوتاه به عقیده من جایی است که روزنههای امید و موجهای فیلمسازی نوین همیشه از آن نشات میگیرد و […]
در گفتوگو با ماجرانیوز مطرح شد؛
علی نوری اسکویی، نویسنده، کارگردان و تهیه کننده سینما به ظرفیتهای فیلم کوتاه اشاره کرد و گفت: فیلم کوتاه مجالی برای تجربه و ساختن زیرساختهای سینمای نوین آینده است، فیلم کوتاه به عقیده من جایی است که روزنههای امید و موجهای فیلمسازی نوین همیشه از آن نشات میگیرد و ردپای آن در تمام حوزههای سینما در سطح کلان به وضوح در دیده میشود.
عضو انجمن صنفی فیلمنامه نویسان، درباره ظرفیتهای تهیه کنندگی فیلم کوتاه توضیح داد: تهیه کنندگی در فیلم کوتاه، باتوجه به ظرفیتهایی که از این سینما اشاره کردم، میتواند به عنوان محوریترین جریانساز این سینما نقش آفرینی کند و این جریانسازی را تا به جریانسازی فضای کلی سینمای بلند آینده از نظر فرم، محتوا و نیروی متخصص هدایت کند.
وی بیان کرد: به عنوان مثال خاطرم هست که ورود تکنیکهای دیجیتال در عرصه فیلمسازی در ایران، ابتدا در سینمای کوتاه رواج پیدا کرد و بعد از آزمون و خطاهایی که در این حوزه صورت گرفت، فیلمهای بلند قابل قبولی در سینمای ایران تولید شد.
نوری اسکویی با تاکید بر اینکه تهیه کنندگی فیلم کوتاه پر اهمیتترین جایگاه سینمای کوتاه است، گفت: به نظر من اینکه بگویم تهیه کنندگی فیلم کوتاه، صرفا تامین هزینههای مالی و امکانات تولید است، یک مقداری بیانصافی و وهن این جایگاه است، زمانی که جریانهای بزرگ و تاثیرگذار سینمای دنیا مانند Netflix هر از چند گاهی شروع میکنند به تولید فیلمهای کوتاه، از این بابت است که آنها میدانند برای کشف استعداد و ایجاد تغییر در جریان فیلمسازی باید از سینمای کوتاه آغاز کنند.
تهیه کننده فیلم سینمایی «درخت خاموش»، تازهترین محصول مشترک ایران و ترکیه، درباره عدم نگاه حرفهای به مساله تهیه کنندگی در سینمای کوتاه ایران گفت: متاسفانه نگاه به بخشهای مختلف سینما در ایران کاملا حرفهای نیست و نگاه سطحی به مساله تهیه کنندگی فیلم کوتاه میتواند آسیبهای بزرگی به سینمای ایران برساند و فرصت رشد و ارتقای آن را بگیرد؛ نگاه حرفهای به مساله تهیه کنندگی واقعا نگاه باارزشی است که میتواند حتی در بازه زمانی کوتاه مدتی، ثمرههای قابل قبولی را به ارمغان بیاورد.
او در ادامه باتوجه به سابقهای که در سینمای انیمیشن دارد، درباره وضعیت انیمیشن کوتاه در ایران گفت: برای تعریف وضعیت سینمای انیمیشن در ایران باید بگویم که در دورههای اخیر، در جشنوارههای مهم و معتبر انیمیشن مانند جشنواره بینالمللی دوسالانه هیروشیما جوایز مهمی را دریافت کردهایم و انیمیشن در ایران جزو بسترهای سینمایی است که در سالهای اخیر توانستهایم مسیر درستی را در آن طی کنیم و به خوبی توانستهایم جریانسازی کنیم.
نوری اسکویی در پایان با اشاره به اینکه سینمای انیمیشن ایران، سینمای با آبرویی در سطح بینالملل است، گفت: ایران یکی از برندهای انیمیشن کوتاه در دنیا است و جشنوارههای معتبر انیمیشن علاقه دارند برای رنگ دادن به سطح کیفی خود، از حضور فیلم ایرانی استفاده کنند.
وایزر به عنوان عرضه کننده سیستم امنیتی هوشمند وسایل نقلیه در رویدادی که در هتل بینالمللی اسپیناس ، دوشنبه 28 آبانماه برگزار شد، از اولین گزارش جامع ادراک امنیت جامعه ایران در برابر سرقت وسایل نقلیه رونمایی کرد.
مدیر عامل کرمان موتور با اشاره به اختلال در تولید خودرو به دنبال قطعی مکرر برق، از برنامه جبرانی افزایش تولید در نیمه دوم سال خبر داد.
ایران خودرو در سال ۱۴۰۲، در مجموع حدود ۴۹۰ میلیون دلار واردات داشته که این رقم نسبت به سال ۱۴۰۱، حدود ۳۳ درصد افزایش یافته در حالی که تولیدات این شرکت در سال ۱۴۰۲ حدود ۲ درصد افت داشته است. این مورد برای سایپا هم صدق میکند؛ سایپا که در سال ۱۴۰۲ کمتر از یک درصد به تولیدات خود افزوده، با وارداتی به ارزش ۳۰۰ میلیون دلار، ۲۰ درصد ارز بیشتری نسبت به ۱۴۰۱ مصرف کرده است!
در سال ۱۴۰۲، حدود ۵.۴۵ میلیارد دلار ارز برای تولید ۱.۲۰ میلیون دستگاه خودروی سواری و وانت استفاده شده است؛ ارقامی که نشان میدهند هر خودروی تولیدی در ایران در این سال، به طور متوسط به حدود ۴،۹۰۰ دلار ارز نیاز داشته است.
دیدگاه بسته شده است.