به گزارش خبرگزاری ماجرانیوز، محمد حمیدی مقدم دبیر جشنواره و مدیر عامل مرکز گسترش دوشنبه ۲۱ آذرماه با بیش از ۱۰۰ فیلمساز استانی دیدار و گفتگو کرد. در این دوره از جشنواره مستندسازان فعال استانهای مختلف کشور میهمان جشنواره «سینماحقیقت» هستند. حمیدی مقدم در این دیدار ضمن شنیدن نظر و پیشنهاد سینماگران استانی درباره روند […]
به گزارش خبرگزاری ماجرانیوز، محمد حمیدی مقدم دبیر جشنواره و مدیر عامل مرکز گسترش دوشنبه ۲۱ آذرماه با بیش از ۱۰۰ فیلمساز استانی دیدار و گفتگو کرد. در این دوره از جشنواره مستندسازان فعال استانهای مختلف کشور میهمان جشنواره «سینماحقیقت» هستند. حمیدی مقدم در این دیدار ضمن شنیدن نظر و پیشنهاد سینماگران استانی درباره روند ثبت طرح و فیلمنامه و همکاری با مرکز گسترش توضیح داد و گفت: حمایت از فیلمسازان استانها به قدری برایمان حائز اهمیت است که در این دوره شرایط را برای ثبت نام یکی از آثاری که در مدت مقرر نتوانسته بود فیلم خود را به دلیل قطعی اینترنت به پرتال جشنواره برساند، تسهیل کردیم. آن مستند با نظر هیات داوران در بین ۱۵ مستند نهایی جشنواره است. بنابراین باید بدانیم که پیگیری یک فیلمساز موضوع مهمی است. وقتی فیلمساز یک طرح میآورد و ۴ سال از او خبری نیست، نمیشود توقع زیادی داشت. باید از طرف فیلمسازان پیگیری بیشتری صورت گیرد.دبیر جشنواره «سینماحقیقت» ادامه داد: تفاوتی بین فیلمساز شهرستان با تهران وجود ندارد، اما مستندها درجه بندی میشوند. به عنوان مثال آثار برخی از پیشکسوتان این عرصه میتواند درجه کیفی بالاتری برخوردار شود. بر مبنای درجهبندی الف، ب، ج فیلمها ارزیابی شده و بودجهبندی برای آنها صورت میگیرد و ما نیز به آن پایبندیم.حمیدی مقدم در بخش دیگری از سخنانش گفت: سینمای مستند ما به طور کل در فروش با مشکل مواجه است. متاسفانه ما در حوزه پخش خارجی مشکل داریم و حتی مستندی چون «در جستجوی فریده» که نماینده سینمای ایران در اسکار هم بود، نتوانسته رقم بالایی را به ما برگرداند. بنابراین ما برای شرکتهای پخش این امکان را اضافه کردیم که اگر بتوانند فیلم مستند و انیمیشن را پخش کنند به آنها امکانات بدهیم.
دبیر جشنواره «سینماحقیقت» افزود: در بحث پخش خارجی به هیچ وجه بحث ما سودآوری نیست و اگر خود فیلمساز بتواند چنین کاری را انجام دهد، حاضریم کمترین سود ممکن را برداریم. در واقع باید این رویکرد که بنشینیم تا جایی برای ما کاری کند را کنار بگذاریم و در کارها شریک شویم. ایجاد کلونی در این حوزه میتواند موجب پیشرفت شود و نباید از آن غافل بود.وی همچنین درباره اکران مستند در شهرستان گفت: ما در مدت کرونا اکران آنلاین را شروع کردیم و این موضوع ادامه دارد. باتوجه به اینکه هنر و تجربه زیر مجموعه مرکز گسترش شد، امکان بسیار خوبی ایجاد شده تا یک سانس سینمایی از آثار خوب را برای مستند در نظر بگیریم. اما این را در نظر بگیرید که اصل اکران مستند در پلتفرم و تلویزیون است. چون مستند باید بارها دیده شود. برای این منظور نیز رایزنیهایی در حال انجام است.مستدسازان استانی میتوانند همزمان با برگزاری شانزدهمین جشنواره «سینماحقیقت» و در پردیس ملت با مراجعه با معاونت مستند طرحهایشان را ثبت کنند. در این جلسه عبدالحسین بدرلو معاون مستند، هومن مرادی کرمانی مدیر مستند و مجید رحیمی مدیر پژوهش مرکز گسترش حضور داشتند.شانزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت» با دبیری محمد حمیدی مقدم از ۲۰ تا ۲۵ آذرماه در حال برگزاری است.
۵۵۲۴۷
وایزر به عنوان عرضه کننده سیستم امنیتی هوشمند وسایل نقلیه در رویدادی که در هتل بینالمللی اسپیناس ، دوشنبه 28 آبانماه برگزار شد، از اولین گزارش جامع ادراک امنیت جامعه ایران در برابر سرقت وسایل نقلیه رونمایی کرد.
مدیر عامل کرمان موتور با اشاره به اختلال در تولید خودرو به دنبال قطعی مکرر برق، از برنامه جبرانی افزایش تولید در نیمه دوم سال خبر داد.
ایران خودرو در سال ۱۴۰۲، در مجموع حدود ۴۹۰ میلیون دلار واردات داشته که این رقم نسبت به سال ۱۴۰۱، حدود ۳۳ درصد افزایش یافته در حالی که تولیدات این شرکت در سال ۱۴۰۲ حدود ۲ درصد افت داشته است. این مورد برای سایپا هم صدق میکند؛ سایپا که در سال ۱۴۰۲ کمتر از یک درصد به تولیدات خود افزوده، با وارداتی به ارزش ۳۰۰ میلیون دلار، ۲۰ درصد ارز بیشتری نسبت به ۱۴۰۱ مصرف کرده است!
در سال ۱۴۰۲، حدود ۵.۴۵ میلیارد دلار ارز برای تولید ۱.۲۰ میلیون دستگاه خودروی سواری و وانت استفاده شده است؛ ارقامی که نشان میدهند هر خودروی تولیدی در ایران در این سال، به طور متوسط به حدود ۴،۹۰۰ دلار ارز نیاز داشته است.
دیدگاه بسته شده است.