این فیلم که در طول اکران اولیهاش و اکران مجدد در سراسر جهان هرگز در سینماهای چین اکران نشد، اخیرا توسط سانسورچیهای پکن تایید شده و برای اکران سراسری در سینماهای یکی از بزرگترین بازارهای سینمایی جهان از اول ژوئن آماده شده است. در سالهای اخیر، انیمههای ژاپنی ساخته «هایائو میازاکی» دهها میلیون دلار از […]
این فیلم که در طول اکران اولیهاش و اکران مجدد در سراسر جهان هرگز در سینماهای چین اکران نشد، اخیرا توسط سانسورچیهای پکن تایید شده و برای اکران سراسری در سینماهای یکی از بزرگترین بازارهای سینمایی جهان از اول ژوئن آماده شده است.
در سالهای اخیر، انیمههای ژاپنی ساخته «هایائو میازاکی» دهها میلیون دلار از اکران مجدد در سینماهای چین کسب کردهاند.
آثار «میازاکی» به دلیل در دسترس بودن از طریق DVD و دانلودهای غیرقانونی که پیش از این تنها روش برای تماشای این آثار بود، در چین بسیار شناخته شده و محبوب است. اما در سال های اخیر استودیو «جیبلی» با آوردن عناوین منتخب از میان آثار «میازاکی» به سینماهای چین، برای اولین بار شروع به جبران زمان از دست رفته کرده است.
انیمیشن «همسایه من توتورو» به کارگردانی «میازکی» در سال ۲۰۱۸ در چین ۲۶ میلیون دلار به دست آورد و پس از آن «شهر اشباح» نیز به فروش چشمگیر ۶۹ میلیون دلاری در سال ۲۰۱۹ دست یافت.
انیمه «قلعهای در آسمان»، داستان پسر و دختری جوان را با یک کریستال جادویی دنبال می کند که در جستجوی یک قلعه شناور افسانه ای با دزدان دریایی و عوامل خارجی رقابت میکنند.
انیمههای ژاپنی به یک تجارت بزرگ در چین تبدیل شدهاند. «ماکوتو شینکای» انیماتوری که اغلب به عنوان وارث «میازاکی» شناخته می شود، در سال ۲۰۱۷ با انیمه «نام تو» ۸۳ میلیون دلار در چین فروخت. جدیدترین انیمه موفق «شینکای» با عنوان «سوزومه» که بیش از ۱۰۰ میلیون دلار در گیشه سینمای ژاپن کسب کرده واخیرا در جشنواره بین المللی فیلم برلین به نمایش درآمد، از ۲۴ مارس در چین اکران می شود.
«هایائو میازاکی» که متولد توکیو است، انیمیشنسازی حرفهای خود را در سال ۱۹۶۱ آغاز کرد و به عنوان هنرمند طراح برای انیمیشن «سفرهای گالیور فراتر از ماه» کار میکرد. وی درآن دهه به کار در نقش های مختلف در صنعت انیمیشن ادامه داد تا زمانی که اولین فیلم برجسته خود را با عنوان «لوپن ۳: قلعه کالیوسترو» در سال ۱۹۷۹ منتشر کرد.
با اینکه فیلمهای «میازاکی» به مدت طولانی موفقیتهای تجاری و منتقدانهای را در ژاپن به دست آورده بودند، او تا حد زیادی در غرب ناشناخته بود تا زمانی که کمپانی میراماکس فیلم «شاهزاده مونونوکه» را منتشر کرد که رکورد فروش در سینماهای ژاپن را شکست و اولین فیلم انیمیشنی بود که جایزه تصویر سال را در جوایز آکادمی ژاپن به دست آورد.
«میازاکی» در سال ١٩٩٧، پس از ساخت فیلم «شاهزاده مونونوکه» که در آن دوره از موفقترین انیمیشنها بود، عقبنشینی خود را از مقام کارگردانی اعلام کرد تا جایی برای استعدادهای جوانتر باز کند، اما در سال ٢٠٠١ دوباره به عرصه کارگردانی بازگشت و فیلم «شهر اشباح» را ساخت که رکورد پرفروشترین انیمیشن در سطح جهانی را به خود اختصاص داد و جوایز خرس طلایی برلین در سال ٢٠٠٢ و اسکار ٢٠٠٣ را از آن خود کرد.
او در سال ۲۰۱۳ با انیمیشن جنجالی «باد میوزد» به سینماها بازگشت که این فیلم اعتراضات زیادی را برای او به دنبال داشت، تا جایی که به او اتهام حمایت از سازنده هواپیماهای جنگی را که باعث جنگ افروزی میشوند وارد کردند اما در نهایت این فیلم موفق شد به جمع نامزدهای نهایی جوایز اسکار راه یابد و در جوایز گلدن گلوب نیز موفق به کسب جایزه بهترین فیلم خارجی سال شد.
۵۷۲۴۵
وایزر به عنوان عرضه کننده سیستم امنیتی هوشمند وسایل نقلیه در رویدادی که در هتل بینالمللی اسپیناس ، دوشنبه 28 آبانماه برگزار شد، از اولین گزارش جامع ادراک امنیت جامعه ایران در برابر سرقت وسایل نقلیه رونمایی کرد.
مدیر عامل کرمان موتور با اشاره به اختلال در تولید خودرو به دنبال قطعی مکرر برق، از برنامه جبرانی افزایش تولید در نیمه دوم سال خبر داد.
ایران خودرو در سال ۱۴۰۲، در مجموع حدود ۴۹۰ میلیون دلار واردات داشته که این رقم نسبت به سال ۱۴۰۱، حدود ۳۳ درصد افزایش یافته در حالی که تولیدات این شرکت در سال ۱۴۰۲ حدود ۲ درصد افت داشته است. این مورد برای سایپا هم صدق میکند؛ سایپا که در سال ۱۴۰۲ کمتر از یک درصد به تولیدات خود افزوده، با وارداتی به ارزش ۳۰۰ میلیون دلار، ۲۰ درصد ارز بیشتری نسبت به ۱۴۰۱ مصرف کرده است!
در سال ۱۴۰۲، حدود ۵.۴۵ میلیارد دلار ارز برای تولید ۱.۲۰ میلیون دستگاه خودروی سواری و وانت استفاده شده است؛ ارقامی که نشان میدهند هر خودروی تولیدی در ایران در این سال، به طور متوسط به حدود ۴،۹۰۰ دلار ارز نیاز داشته است.
دیدگاه بسته شده است.