محمدعلی ساربان با گلایه از عدم پرداخت دستمزد خود از سوی تولیدکنندگان سریال آکتور بیان کرد: پیشتر بسیار فعال بودم اما در حال حاضر این گونه نیستم و دلیلش این است که سه سال پیش سکته مغزی کردم، از پا افتادم و کمبود انرژی و خانه نشینی ام نگذاشت آن گونه که باید فعال باشم. […]
محمدعلی ساربان با گلایه از عدم پرداخت دستمزد خود از سوی تولیدکنندگان سریال آکتور بیان کرد: پیشتر بسیار فعال بودم اما در حال حاضر این گونه نیستم و دلیلش این است که سه سال پیش سکته مغزی کردم، از پا افتادم و کمبود انرژی و خانه نشینی ام نگذاشت آن گونه که باید فعال باشم. پس از طی شدن دوران نقاهتم به دلیل شرایط جسمیام صرفا در نقش های کوتاه حضور پیدا می کنم چرا که برای بازی باید به لحاظ جسمی توانش را داشته باشم.
بازیگر مجموعه تلویزیونی سمک عیار (محمدرضا اصلانی و باربد طاهری ۱۳۵۳) اظهار داشت: در سریال آکتور نقشی شبیه به وضعیت جسمی خودم را بازی کردم، نقش آدمی که به آلزایمر مبتلا شده و حرف هم نمی زند.
وی ادامه داد: خاطره خوب و دل خوشی از این سریال ندارم. متاسفانه هم قرارداد خوبی با من نبستند و هم به رغم این که در حال حاضر قسمت هشتم آن در حال پخش است هنوز حقوق من تسویه نشده است.
بازیگر سریال تلویزیونی کریمخان زند (محمدرضا ورزی ۱۳۷۹) توضیح داد: یک هفته برای این سریال کار کردم و بعد از گذشت چندماه و به رغم پخش سریال هنوز دستمزد من را نپرداخته اند. تاکنون سه بار با آنها تماس گرفتم و هر بار بهانه ای آوردند و هرروز می گویند امروز و فردا؛ متاسفانه بسیار بی تعهد هستند و خیلی ها مانند من که در این سریال نقش های کوتاه و کوچک داشتند گرفتار این عدم پرداخت دستمزدهایشان هستند.
ساربان در پاسخ به این پرسش که آیا این عدم تسویه در مورد سلبریتی های این سریال هم صدق می کند، گفت: اصلا. آنها بلدند چگونه کار کنند اما ما هنوز رگ و ریشه در تئاتر داریم و پول برایمان در درجه دوم قرار دارد و درجه اول برایمان نقشی است که روی صحنه بازی می کنیم ولی در سینما این گونه نیست.
بازیگر مجموعه مدار صفر درجه (حسن فتحی ۱۳۸۶) تصریح کرد: سینمایی ها قواعد این بازی را بلدند و آنهایی که در نقش های اصلی و اول بازی می کنند تا سر برج پولشان را نگیرند روی صحنه نمی روند و تهیه کننده هم مجبور است پولشان را بدهد (ماهی ۲۰۰ میلیون و ۳۰۰ میلیون و رقمی شبیه آن) بر سر صحنه رفتارشان با من شاید به دلیل سن و شرایطم محترمانه بود اما وقتی کار تمام شد فرصتی نمی گذارند که تسویه کنند.
ساربان اظهار داشت: در سریال آکتور قرارداد من را دستم ندادند و گفتند که قرداد باید برود از بالا امضا شود. ۵۰ سال است که قرارداد می بندم و چنین چیزی ندیده ام؛ حتی پیش پرداخت هم به من ندادند و من برای آکتور تا به امروز حتی یک ریال هم نگرفتم.
بازیگر مجموعه تلویزیونی حلقه سبز (ابراهیم حاتمیکیا ۱۳۸۶) بیان کرد: از دیگر سو رقم قراردادم آنقدر کم بود که خجالت می کشم بگویم. رقم را در قرارداد ۱۶ میلیون نوشتند درصورتی که حداقل رقم ۳۰ میلیون بود.
بازیگر فیلم سینمایی کفشهای میرزا نوروز (محمد متوسلانی ۱۳۶۴) خاطرنشان کرد: فقط ۱۶ میلیون من نیست. از بازیگری که ۲ روز تا ۱۰ روز سر این پروژه آمده و تعداد زیادی بازیگر در این قصه هستند که همه این گله مندی را دارند. بیشتر از این که از بابت عدم پرداخت دستمزد تاسف بخورم از این متاسفم که افرادی که سینمای ما را در دست دارند به این شکل رفتار می کنند؛ واگذارشان می کنم به خدا و وجدان خودشان.
وی در پاسخ به این سوال که آیا عدم پرداخت حقوق افرادی چون ایشان به دلیل کاهش هزینه هاست، بیان کرد: به نظرم برای قراردادهای کوچکی چون ما بحثی وجود ندارد. برای کسانی که میلیاردها هزینه شان است و دستمزدهای میلیاردی به بازیگران اولشان می دهند رقم هایی چون قراداد من گم است اما شاید جمع همین رقم های کوچک هم وقتی تجمیع شود قابل تامل باشد مثلا ۸۰۰ میلیون یا یک تا دو میلیارد و این رقم هزینه ساخت می شود.
۵۷۲۴۷
وایزر به عنوان عرضه کننده سیستم امنیتی هوشمند وسایل نقلیه در رویدادی که در هتل بینالمللی اسپیناس ، دوشنبه 28 آبانماه برگزار شد، از اولین گزارش جامع ادراک امنیت جامعه ایران در برابر سرقت وسایل نقلیه رونمایی کرد.
مدیر عامل کرمان موتور با اشاره به اختلال در تولید خودرو به دنبال قطعی مکرر برق، از برنامه جبرانی افزایش تولید در نیمه دوم سال خبر داد.
ایران خودرو در سال ۱۴۰۲، در مجموع حدود ۴۹۰ میلیون دلار واردات داشته که این رقم نسبت به سال ۱۴۰۱، حدود ۳۳ درصد افزایش یافته در حالی که تولیدات این شرکت در سال ۱۴۰۲ حدود ۲ درصد افت داشته است. این مورد برای سایپا هم صدق میکند؛ سایپا که در سال ۱۴۰۲ کمتر از یک درصد به تولیدات خود افزوده، با وارداتی به ارزش ۳۰۰ میلیون دلار، ۲۰ درصد ارز بیشتری نسبت به ۱۴۰۱ مصرف کرده است!
در سال ۱۴۰۲، حدود ۵.۴۵ میلیارد دلار ارز برای تولید ۱.۲۰ میلیون دستگاه خودروی سواری و وانت استفاده شده است؛ ارقامی که نشان میدهند هر خودروی تولیدی در ایران در این سال، به طور متوسط به حدود ۴،۹۰۰ دلار ارز نیاز داشته است.
دیدگاه بسته شده است.