امیر پورپزشک رایزن فرهنگی کشورمان در بلگراد با اعلام این خبر، گفت: به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در صربستان و با مشارکت ادارهکل همکاریهای فرهنگی و ایرانیان خارج از کشور، جشنواره فیلم مستند ایران برگزار میشود. پور پزشک افزود: مرکز سینمای مستند و تجربی و مرکز فرهنگی بلگراد و ولادیمیر پرویچ، مستندساز مطرح […]
امیر پورپزشک رایزن فرهنگی کشورمان در بلگراد با اعلام این خبر، گفت: به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در صربستان و با مشارکت ادارهکل همکاریهای فرهنگی و ایرانیان خارج از کشور، جشنواره فیلم مستند ایران برگزار میشود.
پور پزشک افزود: مرکز سینمای مستند و تجربی و مرکز فرهنگی بلگراد و ولادیمیر پرویچ، مستندساز مطرح صربستان در برگزاری این جشنواره مشارکت دارند.
او ادامه داد: اولین جشنواره فیلم مستند ایران به مدت چهار روز، از دوم تا پنجم دیماه جاری با نمایش هشت فیلم مستند در مرکز فرهنگی بلگراد برگزار خواهد شد.
پور پزشک گفت: فیلمهای مستند «راننده و روباه» کاری از آرش لاهوتی، «آب، باد، خاک و نان» اثر مهدی زمانپور کیاسری، «جایی برای فرشتهها نیست» کاری از سام کلانتری، «فرزندان شب» اثر بهروز نورانی پور، «روابط خانوادگی» ساخته ناصر ضمیری، «پروژه ازدواج» کاری از عطیه عطار زاده فیروزآباد و حسام اسلامی، «مشتی اسماعیل» اثر مهدی زمانپور کیاسری و «زمناکو» اثر مهدی قربانپور با زیرنویس صربی به نمایش درمیآیند.
او بیان کرد: مهدی زمانپور، کارگردان فیلم «مشتی اسماعیل» و «آب، باد، خاک و نان» در بخشی از این جشنواره با مخاطبان خود درباره آثار و سینمای مستند گفتگو خواهد کرد.
پورپزشک خاطرنشان کرد: ترجمه صربی و زیرنویس فیلمهای شرکت کننده با همکاری میلنا رادولویچ و میرمحمدباقر نجفیان رضوی انجام شده است.
وایزر به عنوان عرضه کننده سیستم امنیتی هوشمند وسایل نقلیه در رویدادی که در هتل بینالمللی اسپیناس ، دوشنبه 28 آبانماه برگزار شد، از اولین گزارش جامع ادراک امنیت جامعه ایران در برابر سرقت وسایل نقلیه رونمایی کرد.
مدیر عامل کرمان موتور با اشاره به اختلال در تولید خودرو به دنبال قطعی مکرر برق، از برنامه جبرانی افزایش تولید در نیمه دوم سال خبر داد.
ایران خودرو در سال ۱۴۰۲، در مجموع حدود ۴۹۰ میلیون دلار واردات داشته که این رقم نسبت به سال ۱۴۰۱، حدود ۳۳ درصد افزایش یافته در حالی که تولیدات این شرکت در سال ۱۴۰۲ حدود ۲ درصد افت داشته است. این مورد برای سایپا هم صدق میکند؛ سایپا که در سال ۱۴۰۲ کمتر از یک درصد به تولیدات خود افزوده، با وارداتی به ارزش ۳۰۰ میلیون دلار، ۲۰ درصد ارز بیشتری نسبت به ۱۴۰۱ مصرف کرده است!
در سال ۱۴۰۲، حدود ۵.۴۵ میلیارد دلار ارز برای تولید ۱.۲۰ میلیون دستگاه خودروی سواری و وانت استفاده شده است؛ ارقامی که نشان میدهند هر خودروی تولیدی در ایران در این سال، به طور متوسط به حدود ۴،۹۰۰ دلار ارز نیاز داشته است.
دیدگاه بسته شده است.