فهرست اولیه نامزدهای جوایز بفتا ۲۰۲۳ در ۲۴ بخش اعلام شد. در این میان بیشترین نامزدی نصیب فیلم «در جبهه غرب خبری نیست» شد که در ۱۵ بخش نامزد کسب جایزه شد و پس از آن «اشباح اینیشرین» با نامزدی در ۱۴ بخش درخشید. در مراحل بعدی «همهچیز همهجا به یکباره» و «الویس» هر یک […]
فهرست اولیه نامزدهای جوایز بفتا ۲۰۲۳ در ۲۴ بخش اعلام شد. در این میان بیشترین نامزدی نصیب فیلم «در جبهه غرب خبری نیست» شد که در ۱۵ بخش نامزد کسب جایزه شد و پس از آن «اشباح اینیشرین» با نامزدی در ۱۴ بخش درخشید.
در مراحل بعدی «همهچیز همهجا به یکباره» و «الویس» هر یک با نامزدی در ۱۲ بخش، «افترسان»، «تاپ گان: ماوریک»، «بابل» و «تار» هر یک با ۸ نامزدی دیگر فیلمهایی بودند که بیشترین توجه را به خود جلب کردند.
در این میان جای نگرفتن نام جیمز کامرون برای ساخت «آواتار: راه آب» و دمین شازل برای «بابل» در بخش بهترین کارگردانی از نکات جالب توجه این فهرست بود.
امسال «افترسان»، «در جبهه غرب خبری نیست»، «اشباح اینیشرین»، «الویس»، «همه چیز همه جا به یکباره»، «فابلمنها»، «زندگی»، «تار»، «تاپ گان: ماوریک» و «مثلث غم» برای کسب عنوان بهترین فیلم با هم رقابت میکنند و در بخش بهترین فیلم غیرانگلیسی نیز «در جبهبه غرب خبری نیست»، «آرژانتین، ۱۹۸۵»، «باردو»، «نزدیک»، «کورساژ»، «تصمیم به ترک»، «ایاو»، «عنکبوت مقدس»، «دختر آرام» و «RRR» نامزد هستند.
در بخش بهترین بازیگر زن نقش اول هم نائومی آکی، آنا دی آرماس، کیت بلانشت، جسیکا چستین، وایولا دیویس، دانیله دیدویلر، لسلی منویل، اما تامپسون، میشل ویلیامز و میشل یئو نامزد شدهاند و در بخش بهترین بازیگر مرد نقش اول آستین باتلر، تام کروز، هریس دیکینسون، برندان فریزر، کالین فارل، دانیل کالویا، فلیکس کامرر، داریل مککورمک، پل مسکال و بیل نای نامزد هستند.
فهرست نهایی نامزدهای بفتا ۱۹ ژانویه منتشر میشود و برندگان جوایز خود را در مراسمی که یکشنبه ۱۹ فوریه برگزار میشود، دریافت میکنند.
۵۵۲۴۷
وایزر به عنوان عرضه کننده سیستم امنیتی هوشمند وسایل نقلیه در رویدادی که در هتل بینالمللی اسپیناس ، دوشنبه 28 آبانماه برگزار شد، از اولین گزارش جامع ادراک امنیت جامعه ایران در برابر سرقت وسایل نقلیه رونمایی کرد.
مدیر عامل کرمان موتور با اشاره به اختلال در تولید خودرو به دنبال قطعی مکرر برق، از برنامه جبرانی افزایش تولید در نیمه دوم سال خبر داد.
ایران خودرو در سال ۱۴۰۲، در مجموع حدود ۴۹۰ میلیون دلار واردات داشته که این رقم نسبت به سال ۱۴۰۱، حدود ۳۳ درصد افزایش یافته در حالی که تولیدات این شرکت در سال ۱۴۰۲ حدود ۲ درصد افت داشته است. این مورد برای سایپا هم صدق میکند؛ سایپا که در سال ۱۴۰۲ کمتر از یک درصد به تولیدات خود افزوده، با وارداتی به ارزش ۳۰۰ میلیون دلار، ۲۰ درصد ارز بیشتری نسبت به ۱۴۰۱ مصرف کرده است!
در سال ۱۴۰۲، حدود ۵.۴۵ میلیارد دلار ارز برای تولید ۱.۲۰ میلیون دستگاه خودروی سواری و وانت استفاده شده است؛ ارقامی که نشان میدهند هر خودروی تولیدی در ایران در این سال، به طور متوسط به حدود ۴،۹۰۰ دلار ارز نیاز داشته است.
دیدگاه بسته شده است.