به گزارش خبرگزاری ماجرانیوز، شانزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»، در این پیام آمده است: «اگر جهان امروز، جهان تصویرها و نمادهاست، بیشک سینمای مستند تجسم عینی و مصداق روشن چنین ادعایی است. امروزه برای شناخت تاریخ ملتها و تمدنها فقط به اسناد و منابع مکتوب مراجعه نمیکنند و جلوهای از بازنمایی فرهنگ و تاریخ ملتها را […]
به گزارش خبرگزاری ماجرانیوز، شانزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»، در این پیام آمده است: «اگر جهان امروز، جهان تصویرها و نمادهاست، بیشک سینمای مستند تجسم عینی و مصداق روشن چنین ادعایی است. امروزه برای شناخت تاریخ ملتها و تمدنها فقط به اسناد و منابع مکتوب مراجعه نمیکنند و جلوهای از بازنمایی فرهنگ و تاریخ ملتها را در آیینه سینمای مستند آنها جستجو میکنند. سینمایی که ترجمان هنرمندانه مردمشناسی، نحوه زیست و سلوک ملتها و پیروزی و شکستهای آنها در گذر تندباد حوادث زمانه است. زیرا بر بستر فیلمهای مستند میتوان به تحلیل محتوا پرداخت و روایتهای مستندسازان را به عنوان برگهایی زرین از تاریخ و گنجینه فرهنگی ملتها بازخوانی نمود. سینمای ایران در تاریخ ۱۲۰ساله خود گنجینه عظیم و ارزشمندی از فیلمهای مستند در اختیار دارد و هرساله به مدد هوشمندی و ذوق سلیم مستندسازان بر غنای آن افزوده میشود. در رقابتهای تمدنی و جنگ ادراکی موجود ارزش سینمای مستند به دلیل خصلت حقیقتجویانه و روشنگرانه آن دوچندان شده است و هر فیلم به تنهایی میتواند سبب کاشت بذر آگاهی و شناخت تازه از موضوعات گذشته و حال گردد.
سینمای ایران در گونه بیبدیل مستند با وصف آنچه گفته شد؛ باید بیش از هر زمان دیگری در جهاد تبیین و ثبت حقیقت و نمایش آن به جامعه و نسل جوان نقشآفرینی کند و دردمندانه و خیرخواهانه زمینه اصلاح و پیشرفت امور را فراهم سازد. سینمای مستند میتواند در جنگ روایتها، پیشگام بوده و ترسیم کننده «روایت اول» بسیاری از وقایع باشد تا ابتکار عمل از دست بدخواهان و مغرضان برای روایتهای تحریف شده و جعلی خارج شود. همانطور که در پیام سال گذشته به مناسبت ایام برگزاری جشنواره مستند حقیقت تصریح شد، سازمان سینمایی به نمایندگی از مجموعه دولت مردمی سیزدهم برخود فرض میداند برای پویایی و اعتلای سینمای مستند، حمایت از روایتهای خلاقه پیرامون موضوعات و جریانهای مغفول مانده تاریخی، اجتماعی و سیاسی را در اولویت قرارداده تا ضمن طرح مسائل اساسی کشور، به تصویرسازی دروغین و وارونه نظام سلطه پاسخ متقابل داده شود.
جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت» به عنوان کارگاه بزرگ انتقال و اشتراک تجربه، در بستر چنین رسالتی بحمدلله توانسته است به مهمترین رخداد سینمای مستند ایران و منطقه تبدیل شود و منادی فرهنگ، اندیشه ورزی و نگرش محققانه شود. پس امیدوارم سینما حقیقت بازهم بر مدار مطالبات حقیقی، منافع ملی و تاریخی کشور و رشد و ارتقای سینمای مستند گام بردارد تا همزمان با برگزاری جشنواره در تهران، نمایش گزیدهای از فیلمهای جشنواره در سراسر کشور هم بتواند شمیم خوش آگاهی و نشاط را منتشر سازد و ظرفیتهای معنایی و زیباییشناسانه این سینمای روشنگر را در معرض دید حقیقتجویان قرار دهد. »
شانزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت» با دبیری محمد حمیدی مقدم از ۲۰ تا ۲۵ آذرماه برگزار میشود.
۵۵۲۴۷
وایزر به عنوان عرضه کننده سیستم امنیتی هوشمند وسایل نقلیه در رویدادی که در هتل بینالمللی اسپیناس ، دوشنبه 28 آبانماه برگزار شد، از اولین گزارش جامع ادراک امنیت جامعه ایران در برابر سرقت وسایل نقلیه رونمایی کرد.
مدیر عامل کرمان موتور با اشاره به اختلال در تولید خودرو به دنبال قطعی مکرر برق، از برنامه جبرانی افزایش تولید در نیمه دوم سال خبر داد.
ایران خودرو در سال ۱۴۰۲، در مجموع حدود ۴۹۰ میلیون دلار واردات داشته که این رقم نسبت به سال ۱۴۰۱، حدود ۳۳ درصد افزایش یافته در حالی که تولیدات این شرکت در سال ۱۴۰۲ حدود ۲ درصد افت داشته است. این مورد برای سایپا هم صدق میکند؛ سایپا که در سال ۱۴۰۲ کمتر از یک درصد به تولیدات خود افزوده، با وارداتی به ارزش ۳۰۰ میلیون دلار، ۲۰ درصد ارز بیشتری نسبت به ۱۴۰۱ مصرف کرده است!
در سال ۱۴۰۲، حدود ۵.۴۵ میلیارد دلار ارز برای تولید ۱.۲۰ میلیون دستگاه خودروی سواری و وانت استفاده شده است؛ ارقامی که نشان میدهند هر خودروی تولیدی در ایران در این سال، به طور متوسط به حدود ۴،۹۰۰ دلار ارز نیاز داشته است.
دیدگاه بسته شده است.