مزدک میررمضانی، عضو هیئتانتخاب آثار این رویداد سینمایی گفت: از آنجایی که جشنواره «زمین» موضوعی و متمرکز بر توسعه پایدار است، آثار سینمایی که توانایی نفوذ داشته و تأثیرگذار و جریانساز باشند برای هیئتانتخاب و برای معرفی به هیاتداوران اولویت دارند. میررمضانی که سابقه داوری چند جشنواره بینالمللی فیلم عضو شبکه GFN (شبکه جهانی جشنوارههای […]
مزدک میررمضانی، عضو هیئتانتخاب آثار این رویداد سینمایی گفت: از آنجایی که جشنواره «زمین» موضوعی و متمرکز بر توسعه پایدار است، آثار سینمایی که توانایی نفوذ داشته و تأثیرگذار و جریانساز باشند برای هیئتانتخاب و برای معرفی به هیاتداوران اولویت دارند.
میررمضانی که سابقه داوری چند جشنواره بینالمللی فیلم عضو شبکه GFN (شبکه جهانی جشنوارههای سبز) را در کارنامه دارد افزود: بدون شک در انتخاب آثار، دارا بودن استاندارد قابل قبول از نظر کیفیت سینمایی و هنری اهمیت بسیاری دارد، اما علاوه بر آن، توانایی انتقال درست ضرورت و مفهوم توسعه پایدار به مردم از جمله ملاکهای انتخاب است.
او با اشاره به این که در چیدمان هیئتانتخاب به دید مدیریتی و جشنوارهای، دید تخصصی سینمایی و دید مبتنی بر توسعه پایدار توجه شده است خاطرنشان کرد: «با توجه به موضوع محوری دوره دوم یعنی اقتصاد پایدار، مرتبط بودن محتوای فیلمها با این مقوله یک معیار اصلی در انتخاب خواهد بود.
این کارشناس محیطزیست و توسعه پایدار افزود: اصولاً کیفیت سینمایی و کیفیت تأثیرگذاری ارتباط مستقیم و تنگاتنگی با هم دارند، اما بارها دیدهایم که فیلمی با کیفیت سینمایی بالا که جوایز بسیاری را به خود اختصاص داده نتوانسته برد زیادی داشته باشد و از سوی دیگر آثار بسیاری بودهاند که در جشنوارههای سینمایی جایزه بزرگی نگرفتهاند، اما بین مردم نفوذ و تأثیرگذاری داشته و جریانساز بودهاند.
او افزود: جشنواره «زمین» متعهد است که نقشی ترویجی و آموزشی ایفا نماید و بنابراین انتقال تجربیات کشورهای مختلف و نیز مناطق مختلف کشور خودمان در قالب فیلم و نمایش عمومی آنها میتواند برای عموم و همچنین برای متخصصان و دستاندرکاران توسعه آموزنده و قابل استفاده باشد؛ بنابراین هیاتانتخاب جشنواره درصدد است تا مجموعه فیلمهای انتخاب شده برای نمایش و شرکت در رقابت، مسائل متنوع مرتبط با موضوع کلی جشنواره و موضوع محوری این دوره را پوشش داده و از جامعیت کافی برخوردار باشند.
میررمضانی استقبال قابل توجه و تعداد بسیار زیاد آثار ارسالی به جشنواره را، هم یک موهبت و نشانه اهمیت و اقبال جشنواره و هم چالشی برای هیئتانتخاب دانست و گفت: تماشای بیش از هزار فیلم از بیش از هشتاد کشور در زمان کوتاه، چالشی واقعی است، اما اعضای هیات انتخاب با تعهد و دقت بالا وظیفه خود را انجام خواهند داد و امیدوارند تا بتوانند بهترین و مرتبطترین آثار را از میان فیلمهای ارزشمند ارسالی در بخشهای مختلف برای پخش عمومی و استفاده مخاطبان گرانقدر و هوشمند جشنواره زمین انتخاب کرده و برای شرکت در رقابت و دریافت جوایز معتبر و باارزش آن، به هیات محترم داوران معرفی نمایند.
او از کیفیت بالای فیلمهای ایرانی ارسال شده اظهار خشنودی کرده و افزود: خوشحالیم که سینمای ایران چه در بخش داستانی و چه در بخش مستند و حتی انیمیشن، همپای سینمای جهان پیش رفته و فیلمهای بسیاری با کیفیت بالا تولید شده و به دبیرخانه جشنواره ارسال شدهاند که این جشنواره بهترین فرصت برای دیده شدن آنها و ارزیابی این فیلمها در کنار فیلمهای ساخته شده در اقصینقاط جهان است. امیدواریم یکی از مهمترین رسالتهای جشنواره «زمین» که ارتقاء کیفیت فیلمهای تولیدشده در ایران است محقق شده و همچنین امیدواریم انگیزه بیشتری برای تولید فیلمهای داستانی و آموزشی و تجربی با رویکرد توسعه پایدار در میان فیلمسازان کشور ایجاد کنیم.
دومین جشنواره بینالمللی «زمین» با موضوع محوری «اقتصاد پایدار» از ۱۶ تا ۲۲ مهرماه سال جاری به دبیری فرهاد توحیدی و به صورت برخط و با امکان تماشای رایگان فیلمها برای همه، برگزار خواهد شد.
وایزر به عنوان عرضه کننده سیستم امنیتی هوشمند وسایل نقلیه در رویدادی که در هتل بینالمللی اسپیناس ، دوشنبه 28 آبانماه برگزار شد، از اولین گزارش جامع ادراک امنیت جامعه ایران در برابر سرقت وسایل نقلیه رونمایی کرد.
مدیر عامل کرمان موتور با اشاره به اختلال در تولید خودرو به دنبال قطعی مکرر برق، از برنامه جبرانی افزایش تولید در نیمه دوم سال خبر داد.
ایران خودرو در سال ۱۴۰۲، در مجموع حدود ۴۹۰ میلیون دلار واردات داشته که این رقم نسبت به سال ۱۴۰۱، حدود ۳۳ درصد افزایش یافته در حالی که تولیدات این شرکت در سال ۱۴۰۲ حدود ۲ درصد افت داشته است. این مورد برای سایپا هم صدق میکند؛ سایپا که در سال ۱۴۰۲ کمتر از یک درصد به تولیدات خود افزوده، با وارداتی به ارزش ۳۰۰ میلیون دلار، ۲۰ درصد ارز بیشتری نسبت به ۱۴۰۱ مصرف کرده است!
در سال ۱۴۰۲، حدود ۵.۴۵ میلیارد دلار ارز برای تولید ۱.۲۰ میلیون دستگاه خودروی سواری و وانت استفاده شده است؛ ارقامی که نشان میدهند هر خودروی تولیدی در ایران در این سال، به طور متوسط به حدود ۴،۹۰۰ دلار ارز نیاز داشته است.
دیدگاه بسته شده است.