در گفتوگو با ماجرانیوز مطرح شد؛ زهرا ناظری کارگردان نمایشنامه مهمان ناخوانده گفت: نمایش مهمان ناخوانده بر اساس کتاب داستان مهمان های ناخواندهی پیرزن نوشته فریده فرجام اجرا شده است، داستانهای شفاهی در ادبیات کشور به سبب ایجاد پیوند بین نسلهای مختلف سابقهی غنی دارند، همچنین وجود روح جمعی و داستانهای ارزشمند در ادبیات شفاهی […]
در گفتوگو با ماجرانیوز مطرح شد؛
زهرا ناظری کارگردان نمایشنامه مهمان ناخوانده گفت: نمایش مهمان ناخوانده بر اساس کتاب داستان مهمان های ناخواندهی پیرزن نوشته فریده فرجام اجرا شده است، داستانهای شفاهی در ادبیات کشور به سبب ایجاد پیوند بین نسلهای مختلف سابقهی غنی دارند، همچنین وجود روح جمعی و داستانهای ارزشمند در ادبیات شفاهی همچنان برای بچههای نسل امروز در قالب نمایش تکرار میشوند.
به گفته ناظری دکور نمایش بر اساس نمایش مهمان ناخوانده پیرزن انتخاب شده و اجرایهای این گروه اختصاص به رده سنی دو سال به بالا دارد، این نمایش مناسب گروه سنی سه سال به بالا و همچنین خانوادهها میباشد، یکی از اتفاقات زیبای خلق شده در نمایشهای ایرانی همراهی خانوادهها با فرزندانشان است، از این رو بیتهای تکرار شوندهای را در این نمایش با حاضران در جمع تکرار میشود تا مخاطب خود را در بخشی در جریان قصه حس کند، زیرا موضوع داستان در رابطه با ارتباط و تعامل است.
او میگوید: داستان نمایشنامه همان داستان قدیمی ادبیات کشور است، پیرزنی که یک شب میخواهد بخوابد و برایش مهمان ناخواندهای میآید، برای هر مهمانی جایی را مشخص میکند در نهایت همهی مهمانها میخواهند با پیرزن زندگی کنند و با شرط پیرزن که اگر دوست خوبی برای یکدیگر باشند میتوانند کنار پیرزن زندگی کنند.
به گفته ناظری در این داستان سعی شده تا اعضای خانواده با یکدیگر به تماشای نمایشنامه بشینند و با همراهی به تکرار شعر و آوازها بپردازند، نمایشهای تعاملی نمایشهای ارزشمندی هستند که بیشتر در فضاهای عمومی میتوانند نظر مخاطب را به خود جلب کنند.
این کارگردان گفت: در طراحی صحنه این نمایش از متریال چوب استفاده شده و عروسکها از طریق باتومی در صحنه قرار میگیرند، برای کودکان جالب است که هر عروسکی کجا را انتخاب میکند و به لحاظ بصری برایشان جذاب خواهد بود، به همین منظور در دکور این نمایشنامه فضاهایی تعبیه شده تا عروسکها بتوانند داخل خانهی پیرزن بروند.
ناظری گفت: اتفاق دیگر این نمایشنامه وجود سازهای همراهی است، تنبک و دایره از جمله سازهای استفاده شده در این اجرا است که این سازها به خاطر دارا بودن ریتم با شعر نمایش همخوانی دارد، همچنین با شاد و ریتمیک بودن فضا باعث هیجان و شادی کودکان میشود.
به گفته ناظری اهداف اجرای این نمایش پرورش قدرت خلاقیت است، حضور کودکان در چنین فضاهایی باعث زبان آموزی، ایجاد ارتباط اجتماعی آنها میشود، خاطره سازی و مزه خوشی کودکی از اهداف مهم نمایشهای تعاملی است، همچنین همراهی و کار گروهی با متن ایرانی برای ذائقه کودک و سلامت روان او میتواند موثر باشد تا تصویر خوب و ماندگاری از قصه گویی و تئاتر در ذهنش بماند.
وایزر به عنوان عرضه کننده سیستم امنیتی هوشمند وسایل نقلیه در رویدادی که در هتل بینالمللی اسپیناس ، دوشنبه 28 آبانماه برگزار شد، از اولین گزارش جامع ادراک امنیت جامعه ایران در برابر سرقت وسایل نقلیه رونمایی کرد.
مدیر عامل کرمان موتور با اشاره به اختلال در تولید خودرو به دنبال قطعی مکرر برق، از برنامه جبرانی افزایش تولید در نیمه دوم سال خبر داد.
ایران خودرو در سال ۱۴۰۲، در مجموع حدود ۴۹۰ میلیون دلار واردات داشته که این رقم نسبت به سال ۱۴۰۱، حدود ۳۳ درصد افزایش یافته در حالی که تولیدات این شرکت در سال ۱۴۰۲ حدود ۲ درصد افت داشته است. این مورد برای سایپا هم صدق میکند؛ سایپا که در سال ۱۴۰۲ کمتر از یک درصد به تولیدات خود افزوده، با وارداتی به ارزش ۳۰۰ میلیون دلار، ۲۰ درصد ارز بیشتری نسبت به ۱۴۰۱ مصرف کرده است!
در سال ۱۴۰۲، حدود ۵.۴۵ میلیارد دلار ارز برای تولید ۱.۲۰ میلیون دستگاه خودروی سواری و وانت استفاده شده است؛ ارقامی که نشان میدهند هر خودروی تولیدی در ایران در این سال، به طور متوسط به حدود ۴،۹۰۰ دلار ارز نیاز داشته است.
دیدگاه بسته شده است.