سید محمدجواد طاهری، مدیر مجموعه تئاتر شهر در برنامه «دیالوگ» رادیو نمایش درباره تئاتر گفت: تئاتر همیشه در طول تاریخ حتی به سوسو زدنهای چراغ نیمه خاموش رسیده، ولی خاموش نشده و با هر سختی به حیات خود ادامه داده است. در حال حاضر، میزبان سه نمایش در تئاتر شهر هستیم. طاهری با بیان اینکه […]
سید محمدجواد طاهری، مدیر مجموعه تئاتر شهر در برنامه «دیالوگ» رادیو نمایش درباره تئاتر گفت: تئاتر همیشه در طول تاریخ حتی به سوسو زدنهای چراغ نیمه خاموش رسیده، ولی خاموش نشده و با هر سختی به حیات خود ادامه داده است. در حال حاضر، میزبان سه نمایش در تئاتر شهر هستیم.
طاهری با بیان اینکه تئاتر شهر در موقعیتی است که کانون حوادث و اتفاقات است، افزود: مرکزیت تئاتر شهر باعث شده در خط مقدم حوادث این چنینی قرار بگیرد. ولی من از گروههای نمایشی ممنون هستم که در این شرایط صحنههای تئاتر را خالی نگذاشتند و اجرا میکنند. همچنین از تماشاگران متشکرم که اینروزها همراه هنرمندان تئاتر هستند.
مدیر مجموعه تئاتر شهر درباره میزان مخاطبان سه نمایش اینروزهای تئاتر شهر توضیح داد: واقعیت این است که هنوز حضور تماشاگران در سالنهای نمایش تئاتر شهر دلگرمکننده نیست. به هر حال، تئاتر شهر به دلیل مرکزیتش موقعیت حساسی دارد و تماشاگران به دلیل احساس عدم امنیت برای دیدن تئاتر به آن منطقه مراجعه نمیکنند. این موضوع برای گروههای نمایش هم اتفاق میافتد.
وی افزود: با این حال، تعدادی از تماشاگران تئاتر هم هستند که به دلایل شخصی از تئاتر رویگردان هستند. همه این عوامل باعث شده که گروههای اجرا ایثار کنند. طی صحبتهایی که با آقای نظری، مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت ارشاد شده، قرار است ۲۰ درصد ظرفیت سالن را به گروههای نمایشی ببخشیم. [یعنی ۱۰۰ درصد فروش بلیت به گروههای نمایشی داده شود]. از طرفی، شوراهای حمایت نسبت به گروههای نمایشی که اینروزها اجرا میروند، حمایتهایی را کند که بخشی از هزینه تولید گروهها جبران شود.
طاهری درباره خصوصیسازی تئاتر و خطرهای ناشی از آن این را هم گفت: تئاترهای دولتی ما درگیر این هستند که به درآمدزایی فکر کنند و بخش تولید محتوا آن، از آگاهی بخشی و مبارزه با جهل فاصله میگیرد. نزدیک دو دهه است که درگیر تئاترهای خصوصی شدیم. از نظر من ذات تئاتر خصوصی اشتباه نیست، ولی مثل خیلی از کارها شیوه برخوردمان اشتباه بوده است. آنچه من در خارج از ایران دیدم این است که دولتها سالنهای خصوصی را احداث کردند و به بخشهای خصوصی واگذار کردند. اما ما به غلط انجمن نمایشی را به عنوان بخش خصوصی به وجود میآوریم، درحالی که این انجمن به شدت وابسته به دولت است.
مدیر مجموعه تئاتر شهر تصریح کرد: امروز به نقطهای رسیدیم که نه حمایتمان را از تئاترهای مورد تایید سیستم یعنی دفاع مقدس، تئاترهای مذهبی و … به درستی انجام میشود و نه تئاترهایی را حمایت میکنیم که مورد تاییدمان نیست. یعنی بین صفر و ۱۰۰ ماندیم.
پیش از این، سید محمدجواد طاهری گفته بود، در حال حاضر، سه نمایش در سالنهای قشقایی، چارسو و سایه میزبان تماشاگران خواهند بود. سالن چارسو میزبان نمایش «فرزند یک خنیاگرم» با نویسندگی و کارگردانی شکرخدا گودرزی است. سالن قشقایی میزبان نمایش «پارههایی از چند زندگی» با کارگردانی شیوا دیناروند با موضوع دفاع مقدس اجرا میشود. نمایش «شراره» با نویسندگی و کارگردانی محمدمهدی خاتمی در سالن سایه اجرا میشود.
وایزر به عنوان عرضه کننده سیستم امنیتی هوشمند وسایل نقلیه در رویدادی که در هتل بینالمللی اسپیناس ، دوشنبه 28 آبانماه برگزار شد، از اولین گزارش جامع ادراک امنیت جامعه ایران در برابر سرقت وسایل نقلیه رونمایی کرد.
مدیر عامل کرمان موتور با اشاره به اختلال در تولید خودرو به دنبال قطعی مکرر برق، از برنامه جبرانی افزایش تولید در نیمه دوم سال خبر داد.
ایران خودرو در سال ۱۴۰۲، در مجموع حدود ۴۹۰ میلیون دلار واردات داشته که این رقم نسبت به سال ۱۴۰۱، حدود ۳۳ درصد افزایش یافته در حالی که تولیدات این شرکت در سال ۱۴۰۲ حدود ۲ درصد افت داشته است. این مورد برای سایپا هم صدق میکند؛ سایپا که در سال ۱۴۰۲ کمتر از یک درصد به تولیدات خود افزوده، با وارداتی به ارزش ۳۰۰ میلیون دلار، ۲۰ درصد ارز بیشتری نسبت به ۱۴۰۱ مصرف کرده است!
در سال ۱۴۰۲، حدود ۵.۴۵ میلیارد دلار ارز برای تولید ۱.۲۰ میلیون دستگاه خودروی سواری و وانت استفاده شده است؛ ارقامی که نشان میدهند هر خودروی تولیدی در ایران در این سال، به طور متوسط به حدود ۴،۹۰۰ دلار ارز نیاز داشته است.
دیدگاه بسته شده است.