آنچه در پردیس سینمایی ملت میگذرد؛ برداشت سوم شانزدهمین جشنواره بینالمللی فیلم مستند ایران سینماحقیقت از یکشنبه بیستم تا جمعه بیست و پنجم آذر ماه به دبیری محمد حمیدی مقدم در پردیس سینمایی ملت درحال برگزاری است. سومین روز از جشنواره بینالمللی سینماحقیقت با استقبال خوب علاقهمندان حوزه مستند در پردیس سینمایی ملت برگزار شد. […]
آنچه در پردیس سینمایی ملت میگذرد؛ برداشت سوم
شانزدهمین جشنواره بینالمللی فیلم مستند ایران سینماحقیقت از یکشنبه بیستم تا جمعه بیست و پنجم آذر ماه به دبیری محمد حمیدی مقدم در پردیس سینمایی ملت درحال برگزاری است.
سومین روز از جشنواره بینالمللی سینماحقیقت با استقبال خوب علاقهمندان حوزه مستند در پردیس سینمایی ملت برگزار شد.
در این روز فیلمسازان صاحب اثر و برخی از مسئولین از جمله محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی و سلیم غفوری قائممقام معاون سیما و محمد حمیدی مقدم دبیر شانزدهمین جشنواره سینما حقیقت حضور داشتند.
این نشست با حضور محسن یزدی مدیر شبکه مستند، محمد حمیدی مقدم مدیرعامل و دبیر شانزدهمین جشنواره بینالمللی سینما حقیقت، مرتضی شعبانی مدیر مرکز مستند حقیقت و تهیه کننده، وحید چاووش فیلمساز در سالن ۱۶ پردیس سینمایی ملت برگزار شد.
محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در جشنواره سینماحقیقت گفت: الحمدالله این جشنواره نشان داده است که ما ظرفیت بالایی در مناطق مختلف کشور داریم. استقبال بینالمللی بسیار خوبی را از جشنواره شاهد بودیم. انشاءالله این جشنواره کمک خواهد کرد که حوزه مستند ما خیلی قویتر و پر رونقتر کار خود را ادامه دهد.
او در خصوص حمایت از مستندسازان گفت که آنها شناسایی میشوند و قرار است این موضوع ادامه دار باشد. ما در بحثهای مختلف این حمایتها را داریم انجام میدهیم در بحث آموزش، تولیدات جدید و نظام موضوعات که سازمان سینمایی به دنبال آن هستند که اعتبار خوبی را هم برای آنها پیشبینی میکنیم.
اسماعیلی در جمع خبرنگاران توضیحاتی درباره وضعیت هنرمندان داد و گفت: وزارت فرهنگ خودش را خانه هنرمندان میداند حتی اگر دچار مشکلی شده باشند. در بخشهای مختلف در حال پیگیری موضوع هنرمندان هستیم البته برخی از آنها رفع مشکل شده اند و بقیه هم تلاش میکنیم در چارچوب قانون به آنها کمک کنیم.
در ویدیو لایبرری جشنواره سینماحقیقت تمام تولیدات مرکز اعم از انیمیشن، مستند و فیلمهای سینمایی قرار دارد که حدود هزار فیلم به صورت رایگان در دسترس عموم علاقهمند به حوزه مستند قرار گرفته است.
در طول زمان برگزاری جشنواره سینماحقیقت، این امکان وجود دارد که علاقهمندان با حضور در سینما گالری ملت، طبقه منفی یک شرقی، علاوه بر فیلمهای ساخته شده توسط مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی، فیلمهای حاضر در جشنواره را به زبانهای فارسی و انگلیسی، به صورت رایگان تماشا و از محتوای آن استفاده کنند.
سینمافرهنگ اخبار شانزدهمین جشنواره بینالمللی سینماحقیقت را با حضور در خانه جشنواره به گوش مخاطبان علاقهمند به سینمای مستند میرساند. همچنین از عوامل برنامه سینمافرهنگ میتوان به حمیرا فراتی گزارشگر، نگین خواجه نصیر گوینده، رضا غیور بستان آباد تهیهکننده و سیدحامد موسوی کارشناس و منتقد این برنامه رادیویی اشاره کرد.
سومین روز از شانزدهمین جشنواره بینالمللی سینماحقیقت، با کارگاه «طراحی ساختار در مستند» توسط امیرحسین نوروزی در پردیس سینمایی ملت برگزار شد.
امیرحسین نوروزی کارگردان مستند «پل» گفت: به عنوان یک تجربه مشترک در مستند بحران آمدهام تا تجربیات خود را باهم درمیان بگذاریم. همانطور که همه شما بزرگواران هم میدانید، ساختار معمولا به چگونگی و ترتیب و اجزای یک جسم اطلاق میشود. ساختار همیشه نیاز به مطالعه دارد، اما در مستند بحران و جنگ با چیزی مواجه هستیم که به نظر میرسد قابل مطالعه نیست.
در این کارگاه امیرحسین نوروزی با نشان دادن بخشهای مختلفی از مستند خود به بیان نکات و تجربیات خود در طول مسیر ساخت این مستند پرداخت و از همین طریق به چالشهای ساخت مستند بحران و روشهایی که در طول مسیر به آن رسیده است، اشاره کرد.
در روزهای برگزاری جشنواره سینماحقیقت مخاطبان سینمای مستند میتوانند آثار این رویداد سینمایی را به صورت ۲۴ ساعته به صورت آنلاین تماشا کنند.
وایزر به عنوان عرضه کننده سیستم امنیتی هوشمند وسایل نقلیه در رویدادی که در هتل بینالمللی اسپیناس ، دوشنبه 28 آبانماه برگزار شد، از اولین گزارش جامع ادراک امنیت جامعه ایران در برابر سرقت وسایل نقلیه رونمایی کرد.
مدیر عامل کرمان موتور با اشاره به اختلال در تولید خودرو به دنبال قطعی مکرر برق، از برنامه جبرانی افزایش تولید در نیمه دوم سال خبر داد.
ایران خودرو در سال ۱۴۰۲، در مجموع حدود ۴۹۰ میلیون دلار واردات داشته که این رقم نسبت به سال ۱۴۰۱، حدود ۳۳ درصد افزایش یافته در حالی که تولیدات این شرکت در سال ۱۴۰۲ حدود ۲ درصد افت داشته است. این مورد برای سایپا هم صدق میکند؛ سایپا که در سال ۱۴۰۲ کمتر از یک درصد به تولیدات خود افزوده، با وارداتی به ارزش ۳۰۰ میلیون دلار، ۲۰ درصد ارز بیشتری نسبت به ۱۴۰۱ مصرف کرده است!
در سال ۱۴۰۲، حدود ۵.۴۵ میلیارد دلار ارز برای تولید ۱.۲۰ میلیون دستگاه خودروی سواری و وانت استفاده شده است؛ ارقامی که نشان میدهند هر خودروی تولیدی در ایران در این سال، به طور متوسط به حدود ۴،۹۰۰ دلار ارز نیاز داشته است.
دیدگاه بسته شده است.