مایکل جی. فاکس بازیگری که در دهه ۱۹۸۰ در کمدی تلویزیونی «روابط خانوادگی» و فیلمهای «بازگشت به آینده» تماشاگران را مجذوب خود کرد، از سوی آکادمی با دریافت جایزه اسکار افتخاری (جایزه بشردوستانه ژان هرشولت) برای فعالیتهای حمایتی در جهت جمعآوری ۱.۵ میلیارد دلار برای تحقیق در مورد بیماری پارکینسون، مورد تقدیر قرار گرفت. فاکس […]
مایکل جی. فاکس بازیگری که در دهه ۱۹۸۰ در کمدی تلویزیونی «روابط خانوادگی» و فیلمهای «بازگشت به آینده» تماشاگران را مجذوب خود کرد، از سوی آکادمی با دریافت جایزه اسکار افتخاری (جایزه بشردوستانه ژان هرشولت) برای فعالیتهای حمایتی در جهت جمعآوری ۱.۵ میلیارد دلار برای تحقیق در مورد بیماری پارکینسون، مورد تقدیر قرار گرفت.
فاکس در سن ۲۹ سالگی به بیماری پارکینسون که یک اختلال عصبی که باعث لرزش و سایر علائم میشود، مبتلا شد و فعالیت بازیگری خود را محدود کرد و بنیادی تحت عنوان «مایکل جی. فاکس» را برای تحقیقات پارکینسون تأسیس کرد تا در جستجوی درمانی برای این بیماری باشد.
این بازیگر کانادایی در مراسم سالانه جوایز گاورنرز آکادمی اسکار پس از دریافت جایزه افتخاری گفت: «اینجا ایستادن و پذیرفتن محبت شما به عمیقترین حالت متواضعانه است». فاکس همچنین گفت که سختترین قسمت در مورد بیماریاش، دست و پنجه نرم کردن با عدم قطعیت بود و او سال ها بیماری خود را خصوصی نگه داشته است، زیرا نمی دانست اگر مخاطبان بدانند که من درگیر این مشکل هستم، می توانند باز هم به کمدیهای من بخندند یا خیر.
«دایان وارن» ترانهسرای پرکار که آثارش در ۱۰۰ فیلم سینمایی استفاده شده است، «پیتر ویر» کارگردان استرالیایی که برای فیلمهایی چون «شاهد» و «انجمن شاعران مُرده» شناخته میشود و «یوژن پالسی» نخستین زن سیاهپوست که یک فیلم (یک فصل سفید خشک) برای استودیوهای بزرگ هالیوودی ساخت، دیگر دریافتکنندگان جایزه اسکار افتخاری امسال بودند.
۵۷۲۴۵
وایزر به عنوان عرضه کننده سیستم امنیتی هوشمند وسایل نقلیه در رویدادی که در هتل بینالمللی اسپیناس ، دوشنبه 28 آبانماه برگزار شد، از اولین گزارش جامع ادراک امنیت جامعه ایران در برابر سرقت وسایل نقلیه رونمایی کرد.
مدیر عامل کرمان موتور با اشاره به اختلال در تولید خودرو به دنبال قطعی مکرر برق، از برنامه جبرانی افزایش تولید در نیمه دوم سال خبر داد.
ایران خودرو در سال ۱۴۰۲، در مجموع حدود ۴۹۰ میلیون دلار واردات داشته که این رقم نسبت به سال ۱۴۰۱، حدود ۳۳ درصد افزایش یافته در حالی که تولیدات این شرکت در سال ۱۴۰۲ حدود ۲ درصد افت داشته است. این مورد برای سایپا هم صدق میکند؛ سایپا که در سال ۱۴۰۲ کمتر از یک درصد به تولیدات خود افزوده، با وارداتی به ارزش ۳۰۰ میلیون دلار، ۲۰ درصد ارز بیشتری نسبت به ۱۴۰۱ مصرف کرده است!
در سال ۱۴۰۲، حدود ۵.۴۵ میلیارد دلار ارز برای تولید ۱.۲۰ میلیون دستگاه خودروی سواری و وانت استفاده شده است؛ ارقامی که نشان میدهند هر خودروی تولیدی در ایران در این سال، به طور متوسط به حدود ۴،۹۰۰ دلار ارز نیاز داشته است.
دیدگاه بسته شده است.