عضو هیئت انتخاب متون بخش صحنهای جشنواره فجر؛ آثار نویسندههای جوان و یا کمتر شناخته شده بسیار جای خوشحالی دارد. شهرام کرمی عضو هیئت بازخوانی متون رقابت بزرگ صحنهای جشنواره چهل و یکم بینالمللی تئاتر فجر در مورد ارزیابی و کیفیت متون گفت: برای ارزیابی و انتخاب آثار نگاه نو و خلاق و اصول و […]
عضو هیئت انتخاب متون بخش صحنهای جشنواره فجر؛ آثار نویسندههای جوان و یا کمتر شناخته شده بسیار جای خوشحالی دارد.
شهرام کرمی عضو هیئت بازخوانی متون رقابت بزرگ صحنهای جشنواره چهل و یکم بینالمللی تئاتر فجر در مورد ارزیابی و کیفیت متون گفت: برای ارزیابی و انتخاب آثار نگاه نو و خلاق و اصول و تکنیک، یک متر و معیار همیشگی است. آنچه من خواندم بخصوص کار نویسندههای جوان و یا کمتر شناخته شده بسیار جای خوشحالی دارد.
دبیرخانه چهل و یکمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر ۷۳ اثر پذیرفتهشده در بخش رقابت صحنهای را که با بازخوانی متون توسط شهرام کرمی، حسین فدایی حسین و اعظم بروجردی انتخاب شدند اعلام کرد.
شهرام کرمی عضو این هیئت انتخاب در مورد آثار این بخش از جشنواره گفت: متون پیشنهادی این دوره جشنواره تئاتر فجر چند ویژگی داشت. حدود ششصد نمایشنامه از هنرمندان و درامنویسان بخصوص نویسندههای جوان با سبک و شیوه متفاوت ویژگی خاص این دوره بود.
وی در مورد ارزیابی و کیفیت متون گفت: برای ارزیابی و انتخاب آثار نگاه نو و خلاق و اصول و تکنیک یک متر و معیار همیشگی است. آنچه من خواندم بخصوص کار نویسندههای جوان و یا کمتر شناخته شده بسیار جای خوشحالی دارد.
وی افزود: در این دوره جشنواره رویکرد اصلی ایجاد امکان حضور تعداد بیشتر هنرمندان در این رویداد هنری بود و باید اذعان کنم از خواندن خیلی از نمایشنامهها لذت بردم. حضور این تعداد نویسنده و نمایشنامههای خلق شده نشان میدهد که درام و درامنویسی چقدر ظرفیت خوبی در کشور ما دارد. کرمی ادامه داد: بیشتر از صد نمایشنامه از نگاه من آثار قابل و ارزشمند بود که مطابق ظرفیت جشنواره فقط امکان انتخاب تعدادی نمایشنامه مقدور بود که توسط سه نفر شورا بیشترین امتیاز را کسب کردهاند.
وی در ادامه گفت: در بین آثار پیشنهادی نمایشنامههای خام و کامل نشده هم وجود داشت که طرح و یا مضمون خوب و یا حتی نو و خلاق در نوشتهها مشهود بود، اما در پرداخت اثر نمایشنامهها هنوز به تکامل نرسیده بود. بخشی از این آثار شاید با تجربه بیشتر نویسندههای جوان و صرف وقت و زمان بیشتر در پرداخت و حتی بهره از نظرات مخاطبان و اهل فن میتواند به آثار قابل قبول تبدیل شود.
کرمی در ادامه با بیان اینکه نمایشنامه به عنوان یک محصول هنری یک روند خلاقه را طی میکند تا به نتیجه میرسد، گفت: نمایشنامهنویسی جزء دشوارترین ژانرهای ادبیات است که کار و وقت و انرژی آفرینشگران آن قابل احترام است. ارزش همه آثاری که خواندم برای من محفوظ بوده، ولی با همان متر و معیاری که برای انتخاب آثار اشاره کردم معرفی تعدادی نمایشنامه کار سختی است.
وی افزود: واقعیت این است این روش همه جشنوارهها برای انتخاب آثاری که میخواهند تمرین و آماده شوند چند نکته مثبت و چندین ایراد دارد. مهمترین وجه مثبت این روش امکان و فرصت برای حضور تعداد زیادی هنرمند است که تقاضای ارائه اثر و نوشته خود را دارند. بخصوص نویسندههای جوان و یا حتی کارگردانهای تازهکار که فرصت ارائه نمایشنامه و تشکیل گروه هنری را پیدا میکنند.
کرمی ادامه داد: ارائه یک نمایشنامه توسط یک کارگردان یعنی تقاضای یک گروه هنری که حداقل شامل سه تا شاید صد نفر از اعضاء یک گروه باشد. این ظرفیت برای جشنواره یک پتانسیل خوب است تا بتواند به برگزاری یک رویداد هنری منجر شود. اما با این شیوه محدود و محدویت انتخاب و یا انتخاب شدن و یا نشدن، تعداد زیادی از گروههای نمایشی فرصت حضور نخواهند داشت.
وی در در پایان با پیشنهادی برای حمایت از گروههای نمایشی گفت: یک روش ضروری در حمایت از گروههای نمایشی ایجاد فرصت فعالیت است که جشنواره به تنهایی نمیتواند همه این بار را به دوش بکشد. بدون شک این تعداد نمایشنامه انتخاب شده همه ظرفیت گروههای متقاضی نیست، ولی اهمیت به درام به عنوان پایهترین موضوع تئاتر در برگزاری یک رویداد با این روش دوباره مورد تاکید قرار گرفت.
گفتنی است، براساس آماراعلامی دبیرخانه چهل و یکمین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر، هیات انتخاب پس از بررسی ۵۸۴ متن دریافتی از بخش ارسال مستقیم صحنه ایی جشنواره، در نهایت ۷۳ متن را انتخاب و برای آماده سازی و بازبینی حضوری به دبیرخانه چهل و یکمین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر معرفی کردند.
چهل و یکمین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر به دبیری کوروش زارعی همزمان با ایام جشنهای پیروزی انقلاب اسلامی ایران در بهمن ماه ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد.
وایزر به عنوان عرضه کننده سیستم امنیتی هوشمند وسایل نقلیه در رویدادی که در هتل بینالمللی اسپیناس ، دوشنبه 28 آبانماه برگزار شد، از اولین گزارش جامع ادراک امنیت جامعه ایران در برابر سرقت وسایل نقلیه رونمایی کرد.
مدیر عامل کرمان موتور با اشاره به اختلال در تولید خودرو به دنبال قطعی مکرر برق، از برنامه جبرانی افزایش تولید در نیمه دوم سال خبر داد.
ایران خودرو در سال ۱۴۰۲، در مجموع حدود ۴۹۰ میلیون دلار واردات داشته که این رقم نسبت به سال ۱۴۰۱، حدود ۳۳ درصد افزایش یافته در حالی که تولیدات این شرکت در سال ۱۴۰۲ حدود ۲ درصد افت داشته است. این مورد برای سایپا هم صدق میکند؛ سایپا که در سال ۱۴۰۲ کمتر از یک درصد به تولیدات خود افزوده، با وارداتی به ارزش ۳۰۰ میلیون دلار، ۲۰ درصد ارز بیشتری نسبت به ۱۴۰۱ مصرف کرده است!
در سال ۱۴۰۲، حدود ۵.۴۵ میلیارد دلار ارز برای تولید ۱.۲۰ میلیون دستگاه خودروی سواری و وانت استفاده شده است؛ ارقامی که نشان میدهند هر خودروی تولیدی در ایران در این سال، به طور متوسط به حدود ۴،۹۰۰ دلار ارز نیاز داشته است.
دیدگاه بسته شده است.