نمایش «خورشید کاروان» نوشته مهدی متوسلی و با کارگردانی محمود فرهنگ در سی و یکمین سال اجرای خود، به همت معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ادارهکل هنرهای نمایشی وزارت ارشاد و با مشارکت شرکت سهامی نمایشگاههای بینالمللی جمهوری اسلامی ایران، از ۳۱ شهریور تا ۵ مهر در سالن میلاد نمایشگاه بینالمللی روی صحنه […]
نمایش «خورشید کاروان» نوشته مهدی متوسلی و با کارگردانی محمود فرهنگ در سی و یکمین سال اجرای خود، به همت معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ادارهکل هنرهای نمایشی وزارت ارشاد و با مشارکت شرکت سهامی نمایشگاههای بینالمللی جمهوری اسلامی ایران، از ۳۱ شهریور تا ۵ مهر در سالن میلاد نمایشگاه بینالمللی روی صحنه میرود.
در این نمایش که کاری از مؤسسه فرهنگی «فدک» است، جلیل فرجاد، کرامت رودساز، فرهاد بشارتی، اسدالله بابایی، عبدالرضا کیهانی و گروهی از هنرمندان به ایفای نقش میپردازند.
«خورشید کاروان» روایت شبی است که کاروان اسرای کربلا در مسیر شام در دیر راهبی توقف میکنند. راهب نصرانی از مریدان امام حسین (ع) میشود و تمام ثروت خود را میدهد تا فقط یک شب تا سحر با سر مبارک سیدالشهدا (ع) هم کلام شود. راهب نصرانی با امام حسین (ع) نجوا میکند و ….
این اثر نمایشی ۳۰ سال است در ایام محرم و صفر روی صحنه میرود و تاکنون با بیش از ۱۳۰۰ اجرا در سالیان متوالی در شهرهای مختلف کشور و همچنین در کشورهای دیگر نظیر انگلیس، هلند و امارات میزبان قریب به یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از علاقهمندان نمایش بوده است و عنوان یکی از پرمخاطبترین و پرتکرارترین نمایشهای تاریخ تئاتر ایران را کسب کرده است.
«خورشید کاروان» اولین بار در سال ۱۳۷۱ و با کارگردانی حسین نورایی در دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران اجرا شده است.
وایزر به عنوان عرضه کننده سیستم امنیتی هوشمند وسایل نقلیه در رویدادی که در هتل بینالمللی اسپیناس ، دوشنبه 28 آبانماه برگزار شد، از اولین گزارش جامع ادراک امنیت جامعه ایران در برابر سرقت وسایل نقلیه رونمایی کرد.
مدیر عامل کرمان موتور با اشاره به اختلال در تولید خودرو به دنبال قطعی مکرر برق، از برنامه جبرانی افزایش تولید در نیمه دوم سال خبر داد.
ایران خودرو در سال ۱۴۰۲، در مجموع حدود ۴۹۰ میلیون دلار واردات داشته که این رقم نسبت به سال ۱۴۰۱، حدود ۳۳ درصد افزایش یافته در حالی که تولیدات این شرکت در سال ۱۴۰۲ حدود ۲ درصد افت داشته است. این مورد برای سایپا هم صدق میکند؛ سایپا که در سال ۱۴۰۲ کمتر از یک درصد به تولیدات خود افزوده، با وارداتی به ارزش ۳۰۰ میلیون دلار، ۲۰ درصد ارز بیشتری نسبت به ۱۴۰۱ مصرف کرده است!
در سال ۱۴۰۲، حدود ۵.۴۵ میلیارد دلار ارز برای تولید ۱.۲۰ میلیون دستگاه خودروی سواری و وانت استفاده شده است؛ ارقامی که نشان میدهند هر خودروی تولیدی در ایران در این سال، به طور متوسط به حدود ۴،۹۰۰ دلار ارز نیاز داشته است.
دیدگاه بسته شده است.