مهسا بهادری: مسابقه بین ایران و آمریکا شب گذشته (سه شنبه ۸ آذر) با نتیجه یک بر صفر به نفع آمریکا پایان یافت. متاسفانه جام جهانی ۲۰۲۲، از لحاظ مالی آوردهای برای صنعت سینما و گردشگری ایران نداشت. هرچند از ماهها قبل قرار بود که روی آورده مالی کشور قطر برای ایران حساب باز کنیم؛ […]
مهسا بهادری: مسابقه بین ایران و آمریکا شب گذشته (سه شنبه ۸ آذر) با نتیجه یک بر صفر به نفع آمریکا پایان یافت.
متاسفانه جام جهانی ۲۰۲۲، از لحاظ مالی آوردهای برای صنعت سینما و گردشگری ایران نداشت. هرچند از ماهها قبل قرار بود که روی آورده مالی کشور قطر برای ایران حساب باز کنیم؛ اما ناگهان این ماجرا منتفی شد.
این سه بازی برگزار شد؛ اما فقط بازی ایران_آمریکا روی پرده ۱۰۳ سالن سینمایی در تهران، قزوین، مشهد و نیشابور رفت. از این تعداد سالن نیز ۵۸ سالن در تهران و ۴۳ سالن در شهرستانها قرار داشتند.
مجموع فروش بلیتهای مسابقه ایران_آمریکا، در ۲۴ ساعت به ۶۰۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسید؛ از این مبلغ ۳۹۳ میلیون تومان به سینماهای تهران، ۴ میلیون ۲۰۰ هزار تومان برای سینماهای قزوین و ۱۸۱ میلیون تومان به سینماهای مشهد اختصاص یافته است.
شورای صنفی نمایش، پیشتر مجوز نمایش ۳ مسابقه تیم ملی فوتبال کشورمان در سینماها را دریافت کرده بود و حتی قصد داشت که مجوز مسابقات مهم جام جهانی را نیز دریافت کند اما تمام این تلاشها برباد رفت و فقط بخش بسیار کوچکی از آن اجرایی شد.
شورای صنفی نمایش، برای نمایش فیلمها در زمان جام جهانی، امتیازهایی نظیر محاسبه ۴ هفته نمایش به جای ۲ هفته یا حتی تداوم اکران تا پایان سال را در نظر گرفته بود، اما در شرایط فعلی مخصوصا از لحاظ اجتماعی هیچیک از این گزینهها به کمک سینما نیامد و به جز فیلم«بخارست» و انیمیشن«لوپتو» هیچ فیلمی فروش بالای ۵۰۰ میلیون تومان نداشت.
به طور مثال در یک هفته گذشته فیلم «بخارست» با فروش یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان در جایگاه اول، انیمیشن«لوپتو» با فروش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در جایگاه دوم و پخش زنده بازی ایران – آمریکا با ۶۰۹ میلیون تومان جایگاه سوم گیشه را به خود اختصاص داده و بعد از این سه محور، هفت فیلم سینمایی فروش بالای ۱۰۰ میلیون و زیر ۵۰۰ میلیون تومان داشتند.
با توجه به همین آمار در وهله اول این پرسش ایجاد میشود که چرا دست کم برای دو بازی دیگر این شرایط فراهم نشد؟ محمد قنبری، مدیر عامل پردیس سینمایی مگامال درباره این ماجرا گفت: «سازمان سینمایی، سینمادارن و مسئولان از چهار ماه پیش در حال رایزنی درباره این ماجرا بودند، که سه بازی ایران در جامجهانی ۲۰۲۲ قطر در سینماها پخش شود تا به وضعیت اقتصادی گیشه هم کمک کند. اما هنگام عمل کردن به این موضوع مخالفت کردند و متاسفانه سازمانهای مربوطه اجازه پخش را ندادند»
این ماجرا گذشت و تنها آورده مالی سینما از پخش فوتبال ۶۱۰ میلیون تومان بود که سینمادارن باید سهم پخشکنندگان را هم پرداخت کنند.؛ که بازهم مبلغ چندان زیادی دست آنها را نمیگیرد. در عوض از اعضای شورای صنفی نمایش انتظار میرود که از هفته آینده در انتخاب فیلم مناسب برای اکران دقت بیشتری کنند و اگر هم بر این باورند که فیلم مناسبی برای اکران نیست که سینما را نجات دهد، ایراد را باید به اعضای شورای صدور پروانه ساخت وارد کرد که چرا به هر فیلمنامهای اجازه ساخته شدن میدهند.
نکته بعد این است که از مسئولین سینمایی انتظار میرود طرحهای تخفیفی از جمله نیم بها کردن و شناور سازی قیمت بلیت و از این قبیل کارها را بیش از پیش و به صورت جدیتر اعمال کنند و پیمان جبلی نیز به وعده سازمان صدا و سیما یعنی پخش تیزر رایگان برای پنج فیلم سینمایی عمل کند.
۵۷۲۴۵
وایزر به عنوان عرضه کننده سیستم امنیتی هوشمند وسایل نقلیه در رویدادی که در هتل بینالمللی اسپیناس ، دوشنبه 28 آبانماه برگزار شد، از اولین گزارش جامع ادراک امنیت جامعه ایران در برابر سرقت وسایل نقلیه رونمایی کرد.
مدیر عامل کرمان موتور با اشاره به اختلال در تولید خودرو به دنبال قطعی مکرر برق، از برنامه جبرانی افزایش تولید در نیمه دوم سال خبر داد.
ایران خودرو در سال ۱۴۰۲، در مجموع حدود ۴۹۰ میلیون دلار واردات داشته که این رقم نسبت به سال ۱۴۰۱، حدود ۳۳ درصد افزایش یافته در حالی که تولیدات این شرکت در سال ۱۴۰۲ حدود ۲ درصد افت داشته است. این مورد برای سایپا هم صدق میکند؛ سایپا که در سال ۱۴۰۲ کمتر از یک درصد به تولیدات خود افزوده، با وارداتی به ارزش ۳۰۰ میلیون دلار، ۲۰ درصد ارز بیشتری نسبت به ۱۴۰۱ مصرف کرده است!
در سال ۱۴۰۲، حدود ۵.۴۵ میلیارد دلار ارز برای تولید ۱.۲۰ میلیون دستگاه خودروی سواری و وانت استفاده شده است؛ ارقامی که نشان میدهند هر خودروی تولیدی در ایران در این سال، به طور متوسط به حدود ۴،۹۰۰ دلار ارز نیاز داشته است.
دیدگاه بسته شده است.