رفت و آمد با همسایگان عضویت در سازمان‌های منطقه‌ای را سرعت می‌بخشد

حجت الاسلام محمدتقی رهبر در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب ماجرانیوز، با اشاره به برگزاری اجلاس سران کشورهای حاشیه دریای خزر، گفت: یکی از سیاست‌های جمهوری اسلامی به خصوص دولت جدید، ارتباط با کشورهایی است که به صورت زمینی یا دریایی با آنها­ همجواری داریم.  عضو جامعه روحانیت مبارز اضافه کرد: ارتباط با کشورها به […]

حجت الاسلام محمدتقی رهبر در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب ماجرانیوز، با اشاره به برگزاری اجلاس سران کشورهای حاشیه دریای خزر، گفت: یکی از سیاست‌های جمهوری اسلامی به خصوص دولت جدید، ارتباط با کشورهایی است که به صورت زمینی یا دریایی با آنها­ همجواری داریم.

 عضو جامعه روحانیت مبارز اضافه کرد: ارتباط با کشورها به خصوص با کشورهای عضو سازمان همکاری‌های شانگهای و اتحادیه کشورهای حاشیه دریای خزر، برای ایران از جهت سیاسی، امنیتی و اقتصادی اهمیت دارد و همانطور که گفته شده، اجلاس هفتم نیز در ایران خواهد بود.

وی ادامه داد: حضور در این اجلاس و ارتباط با کشورهای عضو از جهت سیاسی و امنیتی به این جهت مهم است که ما کشورهایی هستیم که با یکدیگر وفاق داریم، هم‌صداییم و می‌توانیم کشورهای خود را از توطئه و خیانت مصون بداریم.

حجت الاسلام رهبر با اشاره به مزیت‌های اقتصادی حضور در این اجلاس، اضافه کرد: همچنین تبادل اقتصادی، رفت و آمدها با کشورهای همسایه می‌تواند عضویت ایران را در سازمان‌های اقتصادی منطقه‌ای مانند سازمان همکاری‌های شانگهای که ایران در دولت جدید به عضویت آن درآمد سرعت ببخشد که در نتیجه آن مبادلات اقتصادی افزایش پیدا می‌کند..

نماینده ادوار مجلس اظهار کرد: کشورهای زمینی در جنوب و غرب کشور اگر با ایران کنار بیاید، ایران طرفدار وحدت بین کشورهای همسایه به ویژه کشورهای مسلمان است و دست دوستی به سوی آنها دراز می‌کند. بنابراین ارتباط با کشورها به صلاح دولت‌ها و ملت‌ها خواهد بود و خط مشی درستی است که از امتیازات دولت کنونی بوده و پررنگ‌تر از گذشته دیده می‌شود.

عضو جامعه روحانیت مبارز توسعه ارتباط با کشورهای همسایه طبیعتاً بر خنثی‌سازی تحریم‌ها اثرگذار دانست و افزود: چراکه می‌توانیم صادرات و واردات را از طریق مرز این کشورهای داشته باشیم و در حقیقت به صورت غیرمستقیم با تحریم‌ها مقابله شده است.

حجت‌الاسلام رهبر خاطرنشان کرد: وقتی کالایی در کشورهای عضو این اتحادیه که رابطه خوبی نیز با ایران دارد، وجود داشته باشد، می‌توانیم نیاز خود را از طریق این کشورهای تأمین کنیم و اثرگذاری تحریم‌ها را خنثی کنیم.