از سال ۱۳۹۹ که به دلیل پاندمی کرونا و در پی آن تعطیلی سالنهای سینمایی، اکران آنلاین در پلتفرمهای اینترنتی راه افتاد، فراز و نشیب زیادی در این بخش تجربه شد. اگرچه تاکنون آماری از میزان فروش فیلمها و تعداد تماشاگران این فیلمها به شکل “آزاد” در دسترس مخاطب نبوده و فقط باید به گزارشهای […]
از سال ۱۳۹۹ که به دلیل پاندمی کرونا و در پی آن تعطیلی سالنهای سینمایی، اکران آنلاین در پلتفرمهای اینترنتی راه افتاد، فراز و نشیب زیادی در این بخش تجربه شد. اگرچه تاکنون آماری از میزان فروش فیلمها و تعداد تماشاگران این فیلمها به شکل “آزاد” در دسترس مخاطب نبوده و فقط باید به گزارشهای ارسالی اکتفا و اعتماد کرد، اما بسیاری از کارشناسان سینمایی بر ادامه این نوع اکران تاکید داشته و دارند و آن را فرصتی باید برای نمایش فیلمهایی که شرایط اکران در سالنهای سینما را ندارند و نمیتوانند مخاطب قابل توجهی را جذب کنند، میدانند.
اکران آنلاین اگرچه در ابتدا شروعی طوفانی داشت، پس از مدتی کمکم روندی نزولی پیدا کرد و در مقطعی نسبتاً طولانی هیچ فیلمی به این شکل عرضه نشد. با این حال چند وقتی است که بعضی فیلمها پس از پایان نمایش عمومی در سینما، راهی پلتفرمها میشوند تا بلیتفروشی را در آنجا نیز دنبال کنند. فیلمهای «تیتی»، «هناس» و «حرف آخر» از آثاری بودند که تا همین اواخر در پلتفرمها به صورت آنلاین اکران شدند.
در حال حاضر فیلم «خط استوا» که از اواخر اسفند روی پرده سینماها رفت، به همراه «طلاخون»، «بانک زدهها» و «غریب» با قیمت بلیتی که از ۲۰ هزار تومان شروع میشود و به ۶۰ هزار تومان میرسد در پلتفرمها به صورت آنلاین نمایش داده میشوند.
در این بین «غریب» از فیلمهایی است که همچنان در برخی سینماها روی پرده است ولی به نظر میرسد با تصمیم مالک و سرمایهگذار فیلم (سازمان اوج) به اکران آنلاین رسیده که در گزارشی هم اعلام شد توانسته در یک روز بیش از یک میلیارد تومان فروش داشته باشد!
اما بجز فیلمهایی که از آنها نام برده شد و فیلمهای کوتاه و مستندی که هر از گاهی مسیر نمایش آنلاین را دنبال میکنند، فیلمهای دیگری هم در تدارک هستند تا به صورت آنلاین نمایش داده شوند؛ از جمله فیلم سینمایی «اکتبر» که محصول مشترک ایران، ترکیه و گرجستان است و به کارگردانی عباس مرادیان آخرین مراحل پست پروداکشن خود را سپری میکند.
با وجود آنکه اکران آنلاین فیلم «غریب» به کارگردانی محمدحسین لطیفی در این مقطع کمی دور از انتظار بود، اما به هر حال این شیوه، راهی است برای در دسترس قرار دادن فیلم به مخاطبی وسیعتر که امکان یا علاقهای برای رفتن به سینما را بخصوص در شرایط اقتصادی فعلی ندارد. این نکته را هم باید اضافه کرد که برخی کارشناسان سینمایی و سینمادار معتقدند پیشتازی یک فیلم کمدی در اکران پردهای سینماها و اختلاف فروش بیش از ۱۰۰ میلیارد تومانی آن با فیلم دوم گیشه، ممکن است برخی دیگر از فیلمها را از اکران در این مقطع منصرف کند یا آنها را مستقیم به اکران آنلاین بکشاند.
با توجه به فهرست بلندبالای فیلمهای در نوبت نمایش که شامل فیلمهای جشنواره فجر دو سال قبل هم میشود، این گمانیزنی مطرح است که آیا باید در انتظار رونق بیشتر اکران آنلاین باشیم؟ بویژه برای فیلمهایی که با وجود رونمایی در جشنواره فجر، به زعم برخی منتقدان تله فیلم محسوب میشوند و موفقیتی در اکران سینمایی ندارند.
۵۷۵۷
وایزر به عنوان عرضه کننده سیستم امنیتی هوشمند وسایل نقلیه در رویدادی که در هتل بینالمللی اسپیناس ، دوشنبه 28 آبانماه برگزار شد، از اولین گزارش جامع ادراک امنیت جامعه ایران در برابر سرقت وسایل نقلیه رونمایی کرد.
مدیر عامل کرمان موتور با اشاره به اختلال در تولید خودرو به دنبال قطعی مکرر برق، از برنامه جبرانی افزایش تولید در نیمه دوم سال خبر داد.
ایران خودرو در سال ۱۴۰۲، در مجموع حدود ۴۹۰ میلیون دلار واردات داشته که این رقم نسبت به سال ۱۴۰۱، حدود ۳۳ درصد افزایش یافته در حالی که تولیدات این شرکت در سال ۱۴۰۲ حدود ۲ درصد افت داشته است. این مورد برای سایپا هم صدق میکند؛ سایپا که در سال ۱۴۰۲ کمتر از یک درصد به تولیدات خود افزوده، با وارداتی به ارزش ۳۰۰ میلیون دلار، ۲۰ درصد ارز بیشتری نسبت به ۱۴۰۱ مصرف کرده است!
در سال ۱۴۰۲، حدود ۵.۴۵ میلیارد دلار ارز برای تولید ۱.۲۰ میلیون دستگاه خودروی سواری و وانت استفاده شده است؛ ارقامی که نشان میدهند هر خودروی تولیدی در ایران در این سال، به طور متوسط به حدود ۴،۹۰۰ دلار ارز نیاز داشته است.
دیدگاه بسته شده است.