رونمایی از آنژیوکت ایرانی در مراسم نکوداشت دکتر عباس شیبانی بنیانگذار هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران

مراسم یادبود و اولین سالگرد درگذشت بزرگمرد و اسوه مردم دوستی، مرحوم دکتر عباس شیبانی، بنیانگذار هیات امنای صرفه‌جویی ارزی در معالجه بیماران صبح روز سه شنبه 5 دی 1402 برگزار شد.

ماجرانیوز – علیرضا عمادالدین: مراسم یادبود و اولین سالگرد درگذشت بزرگمرد و اسوه مردم دوستی، مرحوم دکتر عباس شیبانی، بنیانگذار هیات امنای صرفه‌جویی ارزی در معالجه بیماران صبح روز سه شنبه ۵ دی ۱۴۰۲ در مرکز همایش‌های بیمارستان قلب شهید رجایی برگزار شد.

 

در این مراسم که تحت عنوان خدمت ماندگار و با حضور دکتر بهرام عین اللهی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی، مهندس سید حسین صفوی رئیس هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران، دکتر سید مرتضی خاتمی نماینده مردم زنجان در مجلس شورای اسلامی، دکتر سعید کریمی معاون درمان وزیر بهداشت، دکتر حسین فرشیدی معاون بهداشت وزیر بهداشت و سایر مسئولین مربوطه در بیمارستان قلب شهید رجایی برگزار گردید، از خط تولید آنژیوکت ایرانی نیز رونمایی شد.

 

آنژیوکت یکی از ملزومات پزشکی است که در حال حاضر ارزبری بالایی دارد و از خارج از کشور تامین می‌شود که با توجه به سرمایه گذاری صورت گرفته توسط شرکت آواپزشک (یکی از شرکت‌های زیرمجموعه هلدینگ امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران) خط تولید انژیوکت آماده سازی و راه‌اندازی شده است و می‌تواند تا ۲۰ درصد نیاز کشور را تامین کند. کیفیت محصول خروجی این خط تولید مورد تایید اداره کل استاندارد و اداره کل تجهیزات پزشکی می‌باشد. خط تولید افتتاح شده ظرفیتی حدود ۱۰ میلیون آنژیوکت در سال را دارد که می‌تواند حدود ۲ میلیون دلار صرفه جویی ارزی را برای کشورمان به همراه داشته باشد.

 

پیام دکتر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در همایش نکوداشت دکتر عباس شیبانی

 

همچنین در این مراسم دکتر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی طی پیامی از اقدام ارزشمند دکتر عباس شیبانی به عنوان چهره اخلاق و تواضع در پایه گذاری هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران تقدیر و تشکر کرد.

متن پیام دکتر قالیباف به شرح ذیل است:
بسم الله الرحمن الرحیم مشروعیت، صلابت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی مرهون تلاش مجاهدان دلسوز و خدمتگزاران صدیق و متعهدی می‌باشد که در تمامی مقاطع زندگی و در نهایت بی‌نیازی و یا سهم خواهی، اندیشه و آرمانی به جز مردم دوستی، آسایش و پیگیری رفاه ملت در هدف متعالی خویش نداشتند.دکتر عباس شیبانی یار دیرین امام و رهبری و با ثبات قدم در مسیر انقلاب و مقاطع تاریخ ساز نظام، خدمتگزار مردم و چهره ماندگار در توسعه و پیشرفت نظام سلامت کشور ، از نمونه‌های حقیقی یک مجاهد خستگی ناپذیر بودند که با همراه کردن اخلاق و سیاست در تمام دوران زندگی دغدغه رفع مشکلات مردم را داشتند.ایشان در کنار سیاست ورزی همواره به عنوان یک طبیب مردمی نقش موثری در ارتقاء و خودکفایی عرصه‌های سلامت، پیگیری امکانات مراکز درمانی و تامین تجهیزات حیاتی پزشکی داشتند که اقدام ارزشمند این چهره اخلاق و تواضع در پایه گذاری هیات امنای صرفه‌جویی ارزی، با هدف معالجه و درمان بیماران در داخل کشور، از تلاش‌های درخشان و ماندگار برای ملت می‌باشد.دکتر عباس شیبانی که در ۵ دوره به عنوان نمایندگی مجلس شورای اسلامی و سه دوره عضو شورای اسلامی شهر تهران و دیگر عرصه‌های عالی مسئولیت، افتخار خدمت به مردم شریف ایران را داشتند، همواره فراتر از وظایف خویش با حضوری مستمر و منظم در جلسات جهت پیگیری امور ملت، جلوه‌های واقعی از خصلت‌های یک مسلمان انقلابی، ساده زیست و دارای صراحت بیان را از خویش به یادگار گذاشتند.ضمن گرامیداشت یاد و خاطره دکتر عباس شیبانی، مرد ایمان و عمل و مومن صادق و تجلیل از خدمات ارزشمند و اثرگذار ایشان و همچنین تقدیر از دست‌اندرکاران برگزاری این همایش، امیدوارم با الگو گرفتن از چهره‌های شایسته و تاریخ ساز، در خدمت صادقانه به ملت شریف ایران پرتلاش باشیم.

 

کاشت رایگان ۲۰۰۰ حلزون شنوایی/ تأمین ۲۰۰ میلیون دوز واکسن کرونا

وزیر بهداشت در این مراسم با اشاره به نقش دکتر شیبانی در تشکیل هیأت امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران، به خدمات هیأت امنا در دوران کرونا اشاره کرد.

دکتر بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت گفت: یک جمله از رهبری در خصوص دکتر شیبانی که فرمودند ایشان مجاهدی خستگی ناپذیر بودند؛ جایگاه این بزرگوار را به خوبی نشان می‌دهد. همچنین، یکی از ویژگی‌های اخلاقی ایشان، مردمی بودن و ساده زیستی این بزرگوار بود.

وی افزود: یکی از کارهای بسیار ماندگار دکتر شیبانی، تشکیل هیأت امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران بود.

وزیر بهداشت ادامه داد: ما هیأت امنا را به عنوان یک نهاد انقلابی می‌شناسیم که به عنوان بازوی کمکی وزارت بهداشت در تأمین نیازهای درمانی کشور اقدام می‌کند.

وی افزود: امروزه ما به عنوان یک ذخیره راهبردی به هیأت امنای صرفه جویی ارزی نگاه می‌کنیم که می‌تواند در مقابله با تحریم‌ها، به ما کمک کند.

عین اللهی گفت: در دوران کرونا، هیأت امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران توانست ۲۰۰ میلیون دوز واکسن وارد کند.

وی افزود: در دوران سخت کرونا، هیأت امنا به شکل کاملاً انقلابی، به تأمین تجهیزات و داروهای مورد نیاز کمک کند.

وزیر بهداشت گفت: هیأت امنا توانسته ۲۸۰ دستگاه سرمایه‌ای سنگین را در مناطق محروم کشور تأمین کند.

وی افزود: ما توانستیم ۲۰۰۰ دستگاه کاشت حلزون شنوایی را با کمک هیأت امنا تأمین کنیم و به صورت رایگان در اختیار بیماران قرار دهیم.