به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، وی در این گردهمایی اظهار کرد: واقعیت این است که چون خودم برخاسته از شهرستان هستم دغدغه شما را می فهمم و با این دغدغه ها با تمام وجودم آشنا هستم. وی افزود: برآیند صحبت ها و پیشنهادات و مطالبات شما به چهار محور مربوط می شود، حمایت از سینماگران استانی، […]
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، وی در این گردهمایی اظهار کرد: واقعیت این است که چون خودم برخاسته از شهرستان هستم دغدغه شما را می فهمم و با این دغدغه ها با تمام وجودم آشنا هستم.
وی افزود: برآیند صحبت ها و پیشنهادات و مطالبات شما به چهار محور مربوط می شود، حمایت از سینماگران استانی، مسائل اقتصادی مانند مالیات،، بیمه و اشتغال، مباحث تکنولوژیکی و تجهیزاتی و مجوز ها و اختیارات قانونی،
تغییر افق نگاه به سینمای استان ها
وی ادامه داد: ما افق نگاه و رویکرد حمایتی به استان ها را تغییر داده ایم. اکنون موظف کرده ایم موسسات سازمان سینمایی همچون: مرکز گسترش و فارابی و سینماشهر به منظور تسریع و تمرکز در رسیدگی به برنامه های توسعه استان ها مدیر و مسئول مجزا و مشخصی در این حوزه پیش بینی کنند. قول نمی دهم همه مشکلات را حل کنم اما می خواهیم گامی اساسی و مهم در این مسیر برداریم.
سفرهای استانی تشریفاتی نخواهند بود
مدیر سازمان سینمایی کشور با بیان اینکه ایران از جمله کشور هایی است که در سینما صاحب نام و مطرح است خاطرنشان ساخت: متاسفانه برغم بضاعت بالا و نیروی انسانی خلاق و ممتاز اما محصولات سینمایی ما به دلایل مختلف از جمله، به دلیل تحریم فرهنگی و اقتصادی از سوی نظام سلطه، بازار جهانی ندارد. همچنین، نیاز است در رویکرد آثار نسبت به اقتصاد هنر و رسیدن زبان مشترک جهانی بازنگری شود.
وی اضافه کرد: و یکی دیگر از مشکلات عمده ما همین دغدغه های شماست؛ ما شهرستانهایی داریم که فاقد زیرساخت های لازم و فاقد سالن سینما هستند که وضعیت مطلوبی نیست.
وی ادامه داد: در زمینه توسعه به شدت دچار مشکل هستیم و به دنبال ایجاد و توسعه پایدار سینما هستیم؛ سفرهای استانی ما سفر تشریفاتی نیست و نخواهد بود و دنبال ایجاد عدالت در حوزه فرهنگ هستیم.
گسترش بستر مشارکت های خصوصی و دولتی در استان ها
خزاعی با بیان اینکه در کنار حمایت های جدی در جلب مشارکت های بخش خصوصی و دولتی برای ارتقای سینمای استان ها توجه جدی به هنرمندان شهرستانی را در جشنواره های ملی و بین المللی کشور در دستور کار قرار داده ایم تا از این طریق فرصت های برابر و مساعد برای ارتقای این بخش مغفول سینمای کشور ایجاد کنیم، به عنوان مثال سال گذشته بیش از ۲۰۰ هنرمند مستندساز را در سراسر کشور گرد هم آوردیم تا تعامل ایجاد کنیم
شکل گیری جریان« تهیه کنندگان استانی»
وی بیان کرد: سینمای جوان برای اولین بار ۵ سهمیه برای فیلم بلند دریافت کرده است و سال گذشته ۳ فیلم سینمایی خروجی این سیاست بود و این امکان در گذشته وجود نداشته است؛ مسئله بعدی آغاز اجرای طرح «تهیه کنندگان استانی» خواهد بود تا اجازه ظهور و بروز به آنها داده شود. رویکردی که کمک می کند تا با شکل گیری این ظرفیت تولیدات سینمایی با مولفه های فرهنگ، دغدغه و مطالبات بومی استان ها خلق شوند، البته بدیهی است که تهیه کنندگان استانی بعد از ارائه چند اثر سینمایی و تایید نظر مساعد اتحادیه تهیه کنندگان وارد فضای حرفه ای تر تهیه کنندگی خواهند شد.
نیاز به جشنواره ای تولیدمحور با برند اصفهان
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مورد سهم اصفهان در جشنواره هایی که در اصفهان برگزار می شود، اشاره کرد: جشنواره های زیادی در استان اصفهان برگزار می شوند که به نوبه خود تاثیرگذار هستند اما احساس می شود جشنواره ای با «برند اصفهان» نداریم و می توان با توجه به منابع و امکانات اجرایی و توان اقتصادی استان جشنواره ای «تولید محور» در کنار «رویدادمحوری» برای تمرکز توجه به هویت فرهنگی و تاریخی و پیشینه تمدنی و معماری و صنایع هنری استان تعریف کرد.
انحصار و مافیا شکسته شد
وی گفت: معتقدم که انحصار و مافیای سینما شکسته شد و در این زمینه گام های زیادی در زمینه تولید، تجهیزات، خدمات، سامان دهی فروش فیلم ها، نظارت و ارزشیابی و نگاه راهبردی به استان های کشور برداشته شد ، من نمی گویم حال سینما امروز کاملا، خوب شده ولی تلاش های بسیاری برای بهتر شدن حال سینما در حال به بار نشستن است.
خزاعی خاطرنشان کرد: کمبودهای صندوق هنر همیشه از سوی وزیر محترم جبران شده و خدمات بیمه ای افزایش یافته است ولی به خاطر مشکلات اقتصادی کشور هنوز بخشی از نیازها رفع نشده است.
افتتاح شصتمین سالن سینمای اصفهان
علی تمنایی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در این نشست اظهار کرد: امروز شصتمین سالن سینما در شهرستان مبارکه افتتاح شد و ما در زمینه سالن سینما وضعیت مطلوبی داریم اما تنها بحث سینما سالن نیست و بحث مهمتر برای رشد سینما نیروهای متخصص و هنرمند برای تولید است.
وی افزود: سهم هنر سینما در اصفهان سهم بی بدیلی است و وظیفه داریم از این جایگاه برای نشر ارزش ها استفاده کنیم و کمک کنیم تا سینما در این استان رشد و اعتلا یابد؛ سهم اصفهان در زمینه آموزش سینما سهم خوبی است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان تصریح کرد: امیدواریم امسال سال رونق سینما برای اصفهان باشد.
جشنواره کودک در اصفهان پایدار بماند
داریوش باباییان پیشکسوت حوزه سینما گفت: دست هنرمندان اصفهانی از سازمان سینمایی کوتاه است و چون نمی توانند در اصفهان کاری کنند به تهران روی می آورند؛ هر فردی که پستی می گیرید و در مقامی انتخاب می شود مدتش کوتاه است اما چیزی که از آن مدیر باقی می ماند یاد نیک است؛ و تا امروز تلاش های شما قابل تمجید است.
وی افزود: در سینما تقسیم ژانر ها مهم است و جشنواره کودک که ارزش زیادی دارد؛ اگر اصفهان مرکز این جشنواره است اجازه بدهید برای همیشه برای اصفهان بماند و بودجه سینمایی به اصفهان تعلق بگیرد و هر ساله برای هنرمندان اصفهان بماند
ما سامانه بومی بلیط فروشی در اصفهان داریم
اصلاحی از هنرمندان اصفهان گفت: یکی از کارکردهای جشنواره بحث مالی و معنوی است اما جشنواره کودک عملا برای تهران برگزار می شود و عاید ای برای اصفهان ندارد و هویت بخشی به اصفهان نمی دهد.
وی افزود: ما آورده تخصصی برای شهر اصفهان ندیده ایم؛ یکی از بخش های مهم بخش های جنبی است و ما برای لابراتوار مجوز نداریم در حالی که فناوری آن را داریم؛ ما سامانه بومی برای فروش بلیط در اصفهان داریم و تقاضا داریم که این سامانه هم برای اصفهان به خود اصفهان واگذار شود؛ بازار فیلم کوتاه و نیمه بلند ما آرشیو بسیار خوبی دارد اما جایی برای پخش به جز جشنواره ندارد و می خواهیم که در زمینه درآمد زایی این مسئله کمک کنید.
نیاز به حمایت ویژه تر از سینماگران زن
ستایش ساسانی فیلمساز تصریح کرد: همه فیلم سازان حمایت می خواهند اما به خانم ها نگاه ویژه ای شود و ما را از نیازمندی به سرمایه گذاری که هیچ نگاهی به سینما ندارد بی نیاز کنید.
چرا فیلم های تهرانی ۱۷ برابر فیلم های شهرستانی هزینه دارند؟
شیروانی پیشکسوت سینما اظهار کرد: عدالت در اقتصاد هنر در درجه نخست است و در این زمینه فاصله زیادی میان تهران و دیگر استانها است و به نظر شما تولید فیلم در تهران و دیگر استانها مگر چقدر اختلاف هزینه ای دارد؟ چرا شاهدیم یک فیلم تهرانی ۱۷ برابر یک کار مشابه استانی بودجه می گیرد؟
از ظرفیت تهیه کنندگان استانی استفاده شود
سیدمحمدرضا ممتاز کارگردان و فیلمنامه نویس اظهار کرد: ما هنرمندان زیادی در زمینه سینما داریم ولی تولید نداریم چون حمایت نمی شود و برای تولید باید به تهران بیاییم و جلوی تهیه کنندگان دست دراز کنیم؛ ظرفیت های زیادی در کشور برای تهیه کنندگی وجود دارد اما از آن استفاده نمی شود؛ در سالهای گذشته شهری به پای اصفهان نمی رسید ولی امروز اصفهان به این وضعیت افتاده است.
وی افزود: من فیلم مصطفی را برای مقابله با تهاجم فرهنگی نوشته ام اما هیچ حمایتی از ما نشده است و امروز پروانه ساخت فیلم ۹۰ از اصفهان گرفته شده است.
حسین خواجویی تهیه کننده اصفهانی تصریح کرد: کاربرد هنر کارت برای هنرمندان چیست و شنیده ام این هنر کارت برای تهران مزیت دارد که حداقل با خانواده سینما بروند اما برای اصفهان هیچ مزیتی ندارد.
به ما اعتماد کنید
محمد نریمانی بازیگر پیشکسوت ابراز کرد: امروز سینما به عنوان ابر رسانه در دنیا افکار مردم را به سمت خود می کشد و صاحبان سینما در دنیا آن را بهترین ابزار برای تغییر می دانند و ما هم در اصفهان این قدرت را داریم چون نویسندگان و بازیگران بزرگی داریم و این نیازمند اعتماد به اصفهان است.
وی افزود: زمانی اصفهان ساخته شد که حاکمانش به هنرمندانش اعتماد داشتند.
خوشحالیم که در رویکرد جدید سازمان سینمایی می توانیم شما را ببینیم
اردلان محمدی بازیگر و دستیار کارگردان سینما اظهار کرد: خوشحالیم که در رویکرد جدید سازمان سینمایی می توانیم شما را ببینیم؛ ما در بخش صنفی در سال ۹۲ اصناف سینمایی را به صورت جدی دنبال کردیم و هزار و ۲۰۰ نفر عضو فعال داریم که امرار معاششان از سینماست و ما پاسخگوی نیازها و تولیداتشان نیستیم و نیازمند حمایت از سازمان سینمایی کشور هستیم.
وی افزود: ما هر سال تا روز دوم جشنواره در حال التماس برای نمایش همه فیلم های جشنواره فجر در اصفهان هستیم و خواهش می کنیم شرایطی را فراهم کنید که دیگر این استرس را هر سال نداشته باشیم؛ ما در جشنواره کودک سهمی نداریم و تنها می توانیم کارت برای تماشای فیلم ها برای هنرمندان صادر کنیم؛ شهردار اصفهان به عنوان برگزار کننده به دنبال کنار گذاشتن هنرمندان استان برای جشنواره کودک است.
آثار اصفهانی جایگاهی در جشنواره کودک ندارند
این هنرمند تصریح کرد: آثار اصفهانی هیچ جایگاهی در جشنواره کودک ندارد؛ من منکر حضور آثار با کیفیت نیستم ولی با حمایت می توانیم شاهد آثار خوب در جشنواره کودک از سوی اصفهان باشیم.
تولید در اصفهان صرفا به لوکیشن محدود شده است
محمدرضا سهرابی بازیگر اظهار کرد: مبحث اصلی در اصفهان تولید است و تولیدات اصفهان تنها به لوکیشن محدود شده است و بازیگران اصفهانی جایی در این آثار ندارند و تولیدات اصفهان تاکنون هیچ حسنی برای هنرمندان اصفهان نداشته است و اگر بودجه ای قرار است به اصفهان داده شود برای استفاده از همه ظرفیت های اصفهان اختصاص یابد.
عبدالله نعیم زاده بازیگر پیشکسوت و محقق حوزه مهدویت بیان کرد: همه ما می خواهیم کار کنیم و چیز دیگری جز این نمی خواهیم و امیدوارم حضور شما باعث گشایش و خیر و برکت در این زمینه شود.
اجاره دفتر را خرج تولید کنیم
علیرضا ابراهیمی مدیر نقشینه فیلم خاطرنشان کرد: دفاتر تولید فیلم ها اگر مکانشان استیجاری باشد با مشکل اجاره مواجه هستند و اگر من نوعی دفتر فیلمم را ببندم چکار کنم؟؛ تمهیدی اندیشه بشود که بتوانیم بجای هزینه اجاره این هزینه را
را خرج تولید فیلم کنیم.
خشایار محمود آبادی مستند ساز اظهار کرد: رابطه هنرمندان اصفهان با اداره ارشاد خوب است اما دسترسی ما به پروانه های مختلف در اصفهان بسیار کم است؛ در سینمای مستند نیز با اینکه تحولات خوبی صورت گرفته هنوز با مستندسازان شهرستانی فاصله وجود دارد
صراحیان مدیرعامل انجمن فیلمسازان انیمیشن مستقل استان اصفهان اشاره کرد: امیدوارم در این جلسه اتفاقی رخ دهد وگرنه جلسات مشابه زیاد برگذار شده است؛ من اولین نفری بودم که در اصفهان از ارشاد اصفهان مجوز گرفتم و به هیچ درد من نخورد.
وی افزود: باید این مجوز ارزشی داشته باشد تا هنرمندان این حوزه ترغیب شوند مجوز بگیرند.
خطر تعطیلی آموزشگاه های سینمایی
چیست سازان استاد سینما گفت: آموزش است که تولید به دنبال دارد و اگر من معلم دغدغه هایم درک شود می توانم نیروی خوب تربیت کنم؛ مشکل ما این است که مشکل هزینه اجاره دفتر داریم و در اصفهان آموزشگاه های فعال سینمایی در حال تعطیلی هستند.
به سینماگران شهرستانی برسید
حسین غیابی پیشکسوت حوزه سینما اظهار کرد: در ۵۰ سالی که کار کردم هرچی در اصفهان کار می کنیم پخش نمی شود؛ خواهش داریم کمی به هنرمندان شهرستانی و سینماگران اصفهان برسید.
شرط تحقق سیاست عدالت فرهنگی شما حمایت از استان هاست
مجید صدیقی کارگردان بیان کرد: فعالیت های جدی و حرفه ای محصور در تهران شده است و تا زمانی که این چنین است شعار شما برای تحقق عدالت فرهنگی برآورده نخواهد شد و مادامی که اینگونه نشود نگاه سینماگران به اصفهان نگاه سخت افزاری و ابزاری خواهد بود.
وی افزود: متاسفانه برخی مراکز به ما نگاه غربیه و بیگانه دارند و حمایت از فیلم های ما دچار مرور زمان و فرسودگی شده است.
۲۴۵۲۴۵
وایزر به عنوان عرضه کننده سیستم امنیتی هوشمند وسایل نقلیه در رویدادی که در هتل بینالمللی اسپیناس ، دوشنبه 28 آبانماه برگزار شد، از اولین گزارش جامع ادراک امنیت جامعه ایران در برابر سرقت وسایل نقلیه رونمایی کرد.
مدیر عامل کرمان موتور با اشاره به اختلال در تولید خودرو به دنبال قطعی مکرر برق، از برنامه جبرانی افزایش تولید در نیمه دوم سال خبر داد.
ایران خودرو در سال ۱۴۰۲، در مجموع حدود ۴۹۰ میلیون دلار واردات داشته که این رقم نسبت به سال ۱۴۰۱، حدود ۳۳ درصد افزایش یافته در حالی که تولیدات این شرکت در سال ۱۴۰۲ حدود ۲ درصد افت داشته است. این مورد برای سایپا هم صدق میکند؛ سایپا که در سال ۱۴۰۲ کمتر از یک درصد به تولیدات خود افزوده، با وارداتی به ارزش ۳۰۰ میلیون دلار، ۲۰ درصد ارز بیشتری نسبت به ۱۴۰۱ مصرف کرده است!
در سال ۱۴۰۲، حدود ۵.۴۵ میلیارد دلار ارز برای تولید ۱.۲۰ میلیون دستگاه خودروی سواری و وانت استفاده شده است؛ ارقامی که نشان میدهند هر خودروی تولیدی در ایران در این سال، به طور متوسط به حدود ۴،۹۰۰ دلار ارز نیاز داشته است.
دیدگاه بسته شده است.