ماجرانیوز – زاوش محمدی: هفته گذشته بود که ریشی سوناک به چهره اول اخبار در بریتانیا تبدیل شد. مرد هندی تباری که به عنوان نخست وزیر بریتانیا انتخاب شد و در راس قدرت قرار گرفت. ساعتی از انتخاب سوناک نگذشته بود که تصاویر او از تماشای فوتبال و هواداری تیم لیگ برتری انگلیس منتشر شد که نشان می دهد این نخست وزیر جوان مثل سایر انگلیسی ها عاشق فوتبال است. او که متولد شهر ساوتهمتون انگلیس است مثل سایر شهروندان بریتانیایی طرفدار تیم شهرش است و بارها برای تماشای بازی تیم مورد علاقه اش به استادیوم رفت. چند ماه قبل عکسی از ریشی سوناک در یک کافه منتشر شد که او را در حال خوشحالی برای گلزنی انگلیس مقابل آلمان در فینال یورو ۲۰۲۲ زنان نشان میدهد. او پیگیر بازیهای ملی فوتبال هم هست و شاهد تاریخسازی دختران انگلیسی در جام ملتهای اروپا بود که جام را در خانه نگه داشتند.
به واسطه انتخاب ریشی سوناک به عنوان نخست وزیر بریتانیا، نگاهی می اندایم به علاقه سایر سیاستمداران به ورزش و فوتبال که آنها طرفدار چه باشگاهی هستند؟
سیلویو برلوسکنی یکی از مشهروترین سیاستمداران ایتالیایی است که مالک باشگاه میلان هم بود. او باشگاه را در سال ۱۹۸۶ خرید و آن را از ورشکستگی نجات داد و سرمایه کافی را در اختیار باشگاه قرار داد تا بتواند در عرض سه سال اولین جام اروپاییاش را بعد از دو دهه دریافت کند. البته او سرانجام از میلان دل کند و آن را فروخت، اما این هم باعث نمیشود هوادار معروف روسونری نباشد.
باراک اوباما اولین رئیس جمهور سیاه پوست آمریکا بود که به محبوبیت بالایی هم رسید. او از جمله سیاستمدارانی است که در لیگ برتر انگلیس تیم محبوبی دارد. رئیس جمهور سابق آمریکا ظاهرا طرفدار وستهام است. قدمت طرفداری او از این تیم به سال ۲۰۰۳ برمیگردد وقتی برای تماشای بازی به لندن رفته بود. در واقع هر زمانی که وقت داشته باشد به تماشای بازی این تیم مینشیند.
ولادیمیر پوتین را می توان معروف ترین سیاستمدار این روزهای جهان نامید. او که با حمله به اوکراین به راس اخبار رسیده این روزها وقت زیادی برای تماشای فوتبال ندارد اما این رئیس جمهور روسی اهل سنت پترزبورگ است و به عنوان یکی از هواداران سرسخت زنیت به حساب میآید.
مردم بریتاتیا دیوید کامرون نخست وزیر اسبق انگلیس را به عنوان هوادار استون ویلا میشناسند. عمویش سِرویلیام داگدیل رئیس باشگاه استون ویلا است و او را وقتی که ۱۳ ساله بود به تماشای اولین بازیاش برد. سال ۲۰۰۴، وقتی دیوید در پارلمان گفت که طرفدار فوتبال نیست اعتبار هواداری خود را زیر سؤال برد.
صدراعظم سابق آلمان آنگلا مرکل عاشق بازی زیباست و معمولاً به عنوان مقام رسمی در مسابقات ملی حضور پیدا میکند، تا تیم ملی آلمان را تشویق کند. او به طور واضح طرفدار پر و پا قرص باستین شوایناشتایگر، هافبک پیشین تیم ملی آلمان است. مرکل همچنین در سطح باشگاهی هم طرفدار تیم انرژی کوتبوس در بوندسلیگا است.
نیاز به حدس زدن نیست که شاهزاده آلبرت دوم از موناکو طرفدار کدام تیم است. فرمانروای ثروتمند همیشه برای تماشای مسابقات به استادیوم «استادو لوئی دوم» میرود و خانوادهاش بخشی از سهامداران باشگاه هستند.
ماریانو راخوی در سال ۲۰۱۱ نخست وزیر اسپانیا شد و به طرفداری از رئال مادرید مشهور است. روزنامه «آ اس» اسپانیا نوشت که او بیش از ربع قرن است که یکی از هواداران سرسخت سپیدپوشان به شمار میآید.
نخست وزیر سابق انگلیس و نماینده فعلی حزب کارگر، گوردون براون در کرککالدی و مجاورت راث راورز بزرگ شد. اگرچه تصور اینکه او اصلاً علاقهای به چیزی داشته باشد دشوار است، یکی از طرفداران راورز است و یک بار به روزنامه «گاردین» گفته بود که از سن ۷ یا ۸ سالگی بازی آنها را دنبال میکرده است. براون در سال ۲۰۰۵ با خریدن بخشی از سهام راورز، آینده مالی این باشگاه را تامین کرد.
لوئیس ایناچیو لولا دا سیلوا رئیس جمهور سابق برزیل بود. لولا وقتی بچه بود به سائو پائولو نقل مکان کرد و از هواداران سرسخت کورینتیانس شد.
رئیس جمهور سابق مکزیک فلیپ کالدرون در موریلا متولد شد و به همین خاطر از طرفداران بزرگ مونارکاس مورلیا در لیگ مکزیک است. وقتی آنها در سال ۲۰۱۳ قهرمان شدند کالدرون بلافاصله خوشحالیاش را در توییتر بروز داد.
وایزر به عنوان عرضه کننده سیستم امنیتی هوشمند وسایل نقلیه در رویدادی که در هتل بینالمللی اسپیناس ، دوشنبه 28 آبانماه برگزار شد، از اولین گزارش جامع ادراک امنیت جامعه ایران در برابر سرقت وسایل نقلیه رونمایی کرد.
مدیر عامل کرمان موتور با اشاره به اختلال در تولید خودرو به دنبال قطعی مکرر برق، از برنامه جبرانی افزایش تولید در نیمه دوم سال خبر داد.
ایران خودرو در سال ۱۴۰۲، در مجموع حدود ۴۹۰ میلیون دلار واردات داشته که این رقم نسبت به سال ۱۴۰۱، حدود ۳۳ درصد افزایش یافته در حالی که تولیدات این شرکت در سال ۱۴۰۲ حدود ۲ درصد افت داشته است. این مورد برای سایپا هم صدق میکند؛ سایپا که در سال ۱۴۰۲ کمتر از یک درصد به تولیدات خود افزوده، با وارداتی به ارزش ۳۰۰ میلیون دلار، ۲۰ درصد ارز بیشتری نسبت به ۱۴۰۱ مصرف کرده است!
در سال ۱۴۰۲، حدود ۵.۴۵ میلیارد دلار ارز برای تولید ۱.۲۰ میلیون دستگاه خودروی سواری و وانت استفاده شده است؛ ارقامی که نشان میدهند هر خودروی تولیدی در ایران در این سال، به طور متوسط به حدود ۴،۹۰۰ دلار ارز نیاز داشته است.
دیدگاه بسته شده است.