جشنوارهای که همین آخر هفتهای که گذشت در پردیس سینمایی ملت برگزار شد. جشنوارهای که کمتر از یک ماه پس از جشنواره فیلم فجر، شاهد بازگشت چهرههایی چون پوران درخشنده، کمال تبریزی و سینماگران سرشناسی به سینما بود که در فجر هم غایب بودند. جشنوارهای که به عکس چند جشنواره اخیر، برگزارکنندگانش نیازی به دعوت […]
جشنوارهای که همین آخر هفتهای که گذشت در پردیس سینمایی ملت برگزار شد. جشنوارهای که کمتر از یک ماه پس از جشنواره فیلم فجر، شاهد بازگشت چهرههایی چون پوران درخشنده، کمال تبریزی و سینماگران سرشناسی به سینما بود که در فجر هم غایب بودند.
جشنوارهای که به عکس چند جشنواره اخیر، برگزارکنندگانش نیازی به دعوت مهمان نداشتند. دعوت از مهمانهایی که اگر به خودشان بود، گذرشان به سالن سینما نمیافتاد.این را از همان بدو ورود به پردیس ملت از دیدن دختران و پسرهای جوانی که با عشق به سینما آمده بودند میشد دید. بچههایی جوان و نوجوان که همه جور تیپی بینشان به چشم میخورد و اصلا یکدستسازی نشده بودند.
در حاشیه این جشنواره ورکشاپهایی هم برگزار شد که پر بود از پرسشگرانی که میخواستند بدانند. در بحثها شرکت میکردند، میپرسیدند و نوت برمیداشتند. شاید باورش سخت باشد که این جشنواره هم برگزارکنندگانش یکی از همان نهادهایی است که این روزها از متهمین سینمای دولتی ورشکستهمان هستند.
جشنواره فیلم ۱۰۰ اما فرصت خوبی بود برای اینکه یاد بگیرند اگر جوانها را به حال خودشان بگذارند، جوانه میزنند، میجوشند و مسیرشان را پیدا میکنند. بچههایی که در صد ثانیه، ایدههای خلاقهشان را چنان به تصویر کشیده بودند که مهمانان خارجی جشنواره با هیجان دربارهشان سخن بگویند. از اینکه خیلی از این ایدهها میتوانند در جشنوارههای جهانی بدرخشند.
آثاری که رسول صدرعاملی در وصفشان و در وصف سازندگانشان گفت:« رفتن چرا؟ میمانیم و میسازیم.»
این بچهها میتوانند، فقط کافیست کمی عقب بایستید، سختگیریهایتان را کم کنید و بگذارید خودشان باشند. دست از نگاههای سلبیتان بردارید. اینکه سینماست، این سرمایهها میتوانند. خودشان میرویند. نشان دادند که میتوانند. جوانه میزنند، رشد میکنند و درختانی تنومند میشوند.
۵۷۲۴۵
وایزر به عنوان عرضه کننده سیستم امنیتی هوشمند وسایل نقلیه در رویدادی که در هتل بینالمللی اسپیناس ، دوشنبه 28 آبانماه برگزار شد، از اولین گزارش جامع ادراک امنیت جامعه ایران در برابر سرقت وسایل نقلیه رونمایی کرد.
مدیر عامل کرمان موتور با اشاره به اختلال در تولید خودرو به دنبال قطعی مکرر برق، از برنامه جبرانی افزایش تولید در نیمه دوم سال خبر داد.
ایران خودرو در سال ۱۴۰۲، در مجموع حدود ۴۹۰ میلیون دلار واردات داشته که این رقم نسبت به سال ۱۴۰۱، حدود ۳۳ درصد افزایش یافته در حالی که تولیدات این شرکت در سال ۱۴۰۲ حدود ۲ درصد افت داشته است. این مورد برای سایپا هم صدق میکند؛ سایپا که در سال ۱۴۰۲ کمتر از یک درصد به تولیدات خود افزوده، با وارداتی به ارزش ۳۰۰ میلیون دلار، ۲۰ درصد ارز بیشتری نسبت به ۱۴۰۱ مصرف کرده است!
در سال ۱۴۰۲، حدود ۵.۴۵ میلیارد دلار ارز برای تولید ۱.۲۰ میلیون دستگاه خودروی سواری و وانت استفاده شده است؛ ارقامی که نشان میدهند هر خودروی تولیدی در ایران در این سال، به طور متوسط به حدود ۴،۹۰۰ دلار ارز نیاز داشته است.
دیدگاه بسته شده است.