سینمای هنری مملو از ایده تاره است/اکران فیلم خارجی در هنر و تجربه

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، تجربی و پویانمایی، محمد حمیدی مقدم مدیرعامل مرکز، سه شنبه چهارم بهمن ماه ضمن بازدید از دفتر گروه «هنر و تجربه» و اطلاع از روند اکران فیلم‌ها و برنامه‌های آینده این گروه، گفت: خوشحالم که برنامه اکران فیلم‌ها در «هنر و تجربه» با نظم و طبق روال انجام می‌شود و در […]

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، تجربی و پویانمایی، محمد حمیدی مقدم مدیرعامل مرکز، سه شنبه چهارم بهمن ماه ضمن بازدید از دفتر گروه «هنر و تجربه» و اطلاع از روند اکران فیلم‌ها و برنامه‌های آینده این گروه، گفت: خوشحالم که برنامه اکران فیلم‌ها در «هنر و تجربه» با نظم و طبق روال انجام می‌شود و در دوره جدید تا امروز ۱۱ فیلم روی پرده رفته است. بازتاب‌های رسانه‌ای و واکنش‌هایی که سینماگران نسبت به شرایط در «هنر و تجربه» دارند، امیدوارکننده است و مسئولیت شما را بیشتر می‌کند. امیدوارم در ماه‌های آینده، بر تعداد تماشاگران فیلم‌ها، سالن‌ها و میزان رضایت سینماگرانی که آثارشان متفاوت و تجربی است و خانه‌ای جز «هنر و تجربه» ندارند، افزوده شود.

وی ادامه داد: تیم چابک، یکدست و همدلی در «هنر و تجربه» همراه شده، زحمات و تلاش‌های محمد طیب و گروه «هنر و تجربه» کاملا مشهود است. امیدوارم این تیم، همچنان با انگیزه به فعالیتش ادامه بدهد.

حمیدی مقدم ادامه داد: سینمای هنری و تجربی ایران، مملو از ایده‌ها و نگاه های تازه است، «هنر و تجربه» به عنوان خانه این سینما و سینماگرانش باید فضای تبلیغاتی و رسانه‌ای‌اش را به اندازه سینماها و اکران جدی بگیرد. اطلاع رسانی درباره فیلم‌ها، نحوه اکران، فروش آثار، ضریب اشغال صندلی‌ها و استقبالی که در ماه های اخیر از بعضی فیلم‌ها شده باید به اطلاع خانواده سینمای ایران و جوانان علاقه‌مند برسد. «هنر و تجربه» باید پاتوق سینماگران جوان و نوجو و شنونده نظرها، دیدگاه ها و پیشنهادها باشد.

مدیر عامل مرکز گسترش در بخش دیگری از سخنانش گفت: با توجه به حمایت رییس سازمان سینمایی از اکران فیلم خارجی در سال ۱۴۰۲، به نظرم در «هنر و تجربه» در این زمینه می‌شود کارهای مهم و موثری انجام داد. اکران در «هنر و تجربه» به نوعی حال و هوای سینماتک دارد، با توجه به مخاطبان این گروه و ساختارش، می‌شود مستندهای سینمایی باارزش و فیلم‌های سینمایی خاص خارجی را برای مخاطب مشتاق اکران کرد. دسترسی به فیلم‌های مستند و آثار خاص هنری به سادگی میسر نیست و «هنر و تجربه» می‌تواند این امکان را برای سینمادوستان به ویژه آن گروهی که تمایلی به دنبال کردن جریان غالب سینما ندارند، فراهم کند.

حمیدی مقدم ادامه داد: نمایش آثار به صورت مجموعه (پکیج) با توجه به مناسبت ها و رخدادها می‌تواند جذاب باشد. بسته‌های خبری، برنامه تلویزیونی و شیوه‌های تازه اطلاع‌رسانی را تجربه و از این بسترها برای جذب مخاطب استفاده کنید.

محمد طیب سرپرست «هنر و تجربه» در این دیدار از اکران فیلم‌ها، وضعیت فروش آثار و آمار مخاطبان گزارشی ارائه داد و گفت: ۲۱ سینما با گروه «هنر و تجربه» همکاری می‌کنند، خوشبختانه بر تعداد سینماهای متقاضی اکران «هنر و تجربه» و تعداد جلسات افتتاحیه و نمایش فیلم‌ها در شهرهای مختلف افزوده شده است. ما هر روز میزبان فیلمسازان علاقه مندی هستیم که درخواستشان را برای نمایش فیلم در «هنر و تجربه» ثبت می‌کنند.

عباس اسداللهی معاون اداری، مالی و خزانه‌دار و عبدالحسین بدرلو معاون مستند، محدثه واعظی‌پور مدیر روابط عمومی مرکز، محمود کاظمی مدیر پخش، علی زادمهر مدیر روابط عمومی، امیر مهدی صادقی مدیر اجرایی، علی سیدصالحی مسئول مالی، سارا راعی مسئول فضای مجازی، میدیا واثقی گرافیست گروه «هنر و تجربه» در این جلسه حضور داشتند.

۵۷۵۴۲