همزمان با روز پاسداشت زبان فارسی و بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی، آیین اهدای جایزۀ فارسینما؛ زبان فارسی در سینما به همت دفتر پاسداشت زبان فارسی حوزه هنری انقلاب اسلامی و با مشارکت دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران، ساعت ۱۶ یکشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ در تالار فردوسی دانشگاه تهران برگزار می شود. دراین برنامه […]
همزمان با روز پاسداشت زبان فارسی و بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی، آیین اهدای جایزۀ فارسینما؛ زبان فارسی در سینما به همت دفتر پاسداشت زبان فارسی حوزه هنری انقلاب اسلامی و با مشارکت دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران، ساعت ۱۶ یکشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ در تالار فردوسی دانشگاه تهران برگزار می شود.
دراین برنامه در حضور استاد علی نصیریان، هنرمند پیشکسوت سینمای ایران، فیلم برگزیده (هفت بهار نارنج) نمایش داده میشود. سپس از کارگردان فیلم و نویسنده آن تقدیر میشود.
به گزارش دفتر پاسداشت زبان فارسی حوزه هنری، جایزۀ فارسینما؛ زبان فارسی در سینما، در چهار دوره و با همت انجمن ویرایش و درست نویسی برگزار شده است. سه دوره قبلی این جایزه در چهارچوب بخش تجلی ارادۀ ملی در جشنواره فیلم فجر داوری و اهدا شد.
جایزۀ «فارسینما» با همت انجمن ویرایش و درستنویسی از سیوهفتمین دورۀ جشنوارۀ فیلم فجر به خوشزبانترین فیلم جشنواره اهدا شده است. فیلمهای «سرخپوست» با فیلمنامه نیما جاویدی، «خورشید» با کارگردانی مجید مجیدی و «نگهبان شب» به کارگردانی رضا میرکریمی برندگان دورههای پیشین این جایزه بودهاند.
دراین دوره نیز فیلم «هفت بهارنارنج» به کارگردانی «فرشاد گلسفیدی» خوشزبانترین فیلم جشنواره شناخته شد.
۵۷۵۷
وایزر به عنوان عرضه کننده سیستم امنیتی هوشمند وسایل نقلیه در رویدادی که در هتل بینالمللی اسپیناس ، دوشنبه 28 آبانماه برگزار شد، از اولین گزارش جامع ادراک امنیت جامعه ایران در برابر سرقت وسایل نقلیه رونمایی کرد.
مدیر عامل کرمان موتور با اشاره به اختلال در تولید خودرو به دنبال قطعی مکرر برق، از برنامه جبرانی افزایش تولید در نیمه دوم سال خبر داد.
ایران خودرو در سال ۱۴۰۲، در مجموع حدود ۴۹۰ میلیون دلار واردات داشته که این رقم نسبت به سال ۱۴۰۱، حدود ۳۳ درصد افزایش یافته در حالی که تولیدات این شرکت در سال ۱۴۰۲ حدود ۲ درصد افت داشته است. این مورد برای سایپا هم صدق میکند؛ سایپا که در سال ۱۴۰۲ کمتر از یک درصد به تولیدات خود افزوده، با وارداتی به ارزش ۳۰۰ میلیون دلار، ۲۰ درصد ارز بیشتری نسبت به ۱۴۰۱ مصرف کرده است!
در سال ۱۴۰۲، حدود ۵.۴۵ میلیارد دلار ارز برای تولید ۱.۲۰ میلیون دستگاه خودروی سواری و وانت استفاده شده است؛ ارقامی که نشان میدهند هر خودروی تولیدی در ایران در این سال، به طور متوسط به حدود ۴،۹۰۰ دلار ارز نیاز داشته است.
دیدگاه بسته شده است.