محمد حمیدی مقدم، دبیر شانزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت» در گفتوگوی تلفنی با برنامه «سینماچی» رادیو جوان درباره تحریم جشنواره توسط عدهای از افراد گفت: ممکن است عدهای از افراد به برخی موضوعات معترض باشند، اما همه اینها باید با اصول خودش حرکت کند. فرهنگ تحریم شدنی نیست و سینما محل اعتراض و گفتمان جدیدی است. […]
محمد حمیدی مقدم، دبیر شانزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت» در گفتوگوی تلفنی با برنامه «سینماچی» رادیو جوان درباره تحریم جشنواره توسط عدهای از افراد گفت: ممکن است عدهای از افراد به برخی موضوعات معترض باشند، اما همه اینها باید با اصول خودش حرکت کند. فرهنگ تحریم شدنی نیست و سینما محل اعتراض و گفتمان جدیدی است.
دبیر شانزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت» در واکنش به حذف سینما مستند توضیح داد: مگر میتوان سینمای مستند را حذف کرد؟ مگر میتوان گفتگو درباره مستند را تحریم کرد؟ مستند یعنی طرح مسئله و مطالبهگری و توجهاش به آن وجوه از زندگی است که مورد غفلت قرار گرفته است.
وی خطاب به کسانی که در جشنواره «سینماحقیقت» حضور نداشتند، بیان کرد: کسانی که علاقه ندارند در جشنواره حضور داشته باشند، میتوانند نباشند و سال دیگر حضور داشته باشند. عدم حضور آنها نمیتواند به حرکت رسمی تبدیل شود. در چند نوبت اعلام کردیم که همه مختار هستند.
حمیدی مقدم ادامه داد: ما با این موضوع آزادانه برخورد کردیم و گفتیم که نباید فیلمساز تحت فشار باشد. باید گفت که امسال یکی از جسورانهترین دورههای جشنواره را از سر گذراندیم. یعنی فیلمهایی به نمایش درمیآمدند که جسورانه هستند.
دبیر جشنواره «سینماحقیقت» درباره برگزاری این دوره از جشنواره در مقایسه با سالهای قبل گفت: برگزاری این دوره از جشنواره کار سختی بود. باید فکر میکردیم که چگونه با پدیدهها مواجه شویم و شکل تعادلی از گفتگو را فراهم کنیم. خداروشکر که در این مسیر ستاد همدل و همراهی را داشتیم.
وایزر به عنوان عرضه کننده سیستم امنیتی هوشمند وسایل نقلیه در رویدادی که در هتل بینالمللی اسپیناس ، دوشنبه 28 آبانماه برگزار شد، از اولین گزارش جامع ادراک امنیت جامعه ایران در برابر سرقت وسایل نقلیه رونمایی کرد.
مدیر عامل کرمان موتور با اشاره به اختلال در تولید خودرو به دنبال قطعی مکرر برق، از برنامه جبرانی افزایش تولید در نیمه دوم سال خبر داد.
ایران خودرو در سال ۱۴۰۲، در مجموع حدود ۴۹۰ میلیون دلار واردات داشته که این رقم نسبت به سال ۱۴۰۱، حدود ۳۳ درصد افزایش یافته در حالی که تولیدات این شرکت در سال ۱۴۰۲ حدود ۲ درصد افت داشته است. این مورد برای سایپا هم صدق میکند؛ سایپا که در سال ۱۴۰۲ کمتر از یک درصد به تولیدات خود افزوده، با وارداتی به ارزش ۳۰۰ میلیون دلار، ۲۰ درصد ارز بیشتری نسبت به ۱۴۰۱ مصرف کرده است!
در سال ۱۴۰۲، حدود ۵.۴۵ میلیارد دلار ارز برای تولید ۱.۲۰ میلیون دستگاه خودروی سواری و وانت استفاده شده است؛ ارقامی که نشان میدهند هر خودروی تولیدی در ایران در این سال، به طور متوسط به حدود ۴،۹۰۰ دلار ارز نیاز داشته است.
دیدگاه بسته شده است.