روح اله سهرابی مدیرکل دفتر نظارت بر عرضه و نمایش فیلم در خصوص حضور فیلمهای ایرانی در جشنواره ونیز و پرسش رسانه در خصوص اخذ پروانه نمایش این فیلمها گفت: پس از هر بار حضور فیلمها در جشنوارههای بین المللی، اغلب حرف و حدیثهایی پیرامون وجود یا عدم وجود مجوز نمایش فیلم در جشنوارها و […]
روح اله سهرابی مدیرکل دفتر نظارت بر عرضه و نمایش فیلم در خصوص حضور فیلمهای ایرانی در جشنواره ونیز و پرسش رسانه در خصوص اخذ پروانه نمایش این فیلمها گفت: پس از هر بار حضور فیلمها در جشنوارههای بین المللی، اغلب حرف و حدیثهایی پیرامون وجود یا عدم وجود مجوز نمایش فیلم در جشنوارها و محافل بین المللی مطرح میشود. بنده قبلا هم گفته ام نفس حضور در جشنواره و افتخارآفرینی سینمای ایران نه تنها هیچ منع و مشکلی ندارد بلکه ارزشمند و باعث خوشحالی دست اندرکاران عرصه فرهنگ و هنر و بویژه سینما است و میتواند موجب بالندگی و رشد آن شود.
به گفته مدیرکل دفتر نظارت بر عرضه و نمایش فیلم، موضوع از لحظهای پیچیده و مشکل دار میشود که یک فیلم بدون طی مراحل قانونی و پیش از اقدام به دریافت مجوزهای لازم، در جشنوارهها شرکت میکند. چنانکه در آیین نامه مربوط به نمایش آثار سینمایی آمده، فیلمها برای حضور در جشنوارهها یا هر فضای نمایشی الزاما باید پروانه نمایش داشته باشند بنابراین هرگونه تخطی از این امر تبعات سنگین و جریمههای خاصی را در پی خواهد داشت.
او گفت: در بین فیلمهای ایرانی حاضر در جشنواره ونیز دو «فیلم جنگ جهانی سوم» و «بی رویا» مشکلی برای حضور در جشنوارهها ندارند چرا که از چند ماه پیش درخواست خود را ثبت کرده و در تعامل با سازمان سینمایی و شورای پروانه نمایش پیش رفته اند. اما فیلم «شب داخلی دیوار» جهت اخذ پروانه نمایش دیرتر اقدام کرده و طبق اعلام تهیه کننده با توجه به آماده نبودن فیلم، نسخه نهایی را ارائه نداده است.
مدیرکل دفتر نظارت بر عرضه و نمایش فیلم گفت: با توجه به اطلاعیههای مداوم و مصاحبه ریاست سازمان سینمایی مبنی بر ضرورت رعایت قوانین نمایش فیلمها و شرکت در جشنواره ها، لازم است این فیلم یا هر فیلم دیگر مراحل قانونی حضور در جشنوارههای بین الملی را طی کنند.تبعات و خسارتهای عدم تمکین به قوانین موجود و مصوب و تخلف در نحوهی عرضهی آثار، حتما بیشتر از دستاورد احتمالی حضور در یک یا چند جشنواره خواهد بود.
سه شنبه ۲۶ جولای (۴ مرداد) جشنواره بین المللی فیلم ونیز از فهرست فیلمهای بخشهای مختلف رویداد دوره هفتاد و نهم رونمایی کرد.
پیش از این اعلام شده بود فیلم «نویز سفید» ساخته نوآ بامباک آغازگر جشنواره بین المللی ونیز ۲۰۲۲ است.
ریاست هیات داوران این دوره را جولیان مور بازیگر برنده جایزه اسکار برعهده دارد.
در این دوره از فستیوال فیلم فیلم «بانو» ساخته تهمینه رافائلا به تهیه کنندگی کتایون شهابی، محصول جمهوری آذربایجان در بخش کالج سینمای بینال به نمایش در میآید.
در بخش مسابقه اصلی امسال ۲۳ فیلم حضور دارند که نام چهرههای شناخته شده ای، چون آلخاندرو ایناریتو، دارن آرنوفسکی، نوآ بامبک، فلوریان زلر، لوکا گوادانینو، مارتین مک دونا و فردریک وایزمن در آن به چشم میخورد.
بخش مسابقه اصلی
«نویز سفید» به کارگردانی نوا بامباک (افتتاحیه)
«ارباب مورچه ها» به کارگردانی جیانی آملیو
«نهنگ» به کارگردانی دارن آرنوفسکی
«عظمت» به کارگردانی امانوئل کریالس
«سنت اومر» به کارگردانی آلیس دیاپ
«بلوند» به کارگردانی اندرو دومنیک
«زندگی عاشقانه» از کوجی فوکادا
«تار» به کارگردانی تاد فیلد
«باردو» به کارگردانی آلخاندرو ایناریتو
«آتنا» به کارگردانی رومن گاوراش
«استخوانها و همه» به کارگردانی لوکا گوادانینو
«دختر ابدی» به کارگردانی جوآنا هوگ
«شب داخلی دیوار» (پشت دیوار) به کارگردانی وحید جلیلوند
«The Banshees of Inisherin» به کارگردانی مارتین مک دونا
«آرژانتین، ۱۹۸۵» به کارگردانی سانتیاگو میتره
«کیارا» به کارگردانی سوسانا نیکیارلی
«مونیکا» به کارگردانی آندریا پالائورو
«خرس نیست» به کارگردانی جعفر پناهی
«همه زیبایی» و خون به کارگردانی لورا پویترس
«یک زوج» به کارگردانی فردریک وایزمن
«پسر» به کارگردانی فلوریان زلر
«گرههای ما» به کارگردانی رشدی زم
«بچههای مردم دیگر» به کارگردانی ربکا زلوتوفسکی
بخش افقها«شاهدخت ها» به کارگردانی روبرتو دی پائولیس محصول ایتالیا
«قربانی» به کارگردانی میشل بلاسکو محصول اسلواکی، چک و آلمان
«روی لبه» به کارگردانی خوان دیگو بوتو محصول اسپانیا
«Trenque Lauquen» به کارگردانی لورا سیتارلا محصول آرژانتین
«جنگ جهانی سوم» به کارگردانی هومن سیدی از ایران
«بیگناهی» به کارگردانی گای داویدی از دانمارک
«شادترین مرد جهان» به کارگردانی تونا استروگر میتوسکا از بوسنی، بلژیک و دانمارک
«عروس» به کارگردانی سرجیو تریفو از پرتغال
«اردک نشسته» به کارگردانی ژان پل سالومه محصول فرانسه
«اتوبیوگرافی» به کارگردانی مکبول مبارک از فرانسه، آلمان و قطر
«ورا» به کارگردانی تیزا کاوی و رینر فریمل از اتریش
«بنگوچیتا» به کارگردانی فرناندو گازونی از شیلی و مکزیک
«برای کشورم» به کارگردانی رشید حامی از چین تایپه و فرانسه
«یک مرد» به کارگردانی کی ایچیکاوا از ژاپن
«نان و نمک» به کارگردانی دیمین کوچور از لهستان
«لوکزامبورگ، لوکزامبورگ» به کارگردانی آنتونیو لوکیچ از اوکراین
«قلبت را میخورم» به کارگردانی پیپو مزاپسا از ایتالیا
«به سمت شمال» به کارگردانی میهای مینکان از رومانی و فرانسه
افقهای گسترشیافته
«بی رویا» به کارگردانی آرین وزیر دفتری از ایران
منشا شر به کارگردانی سباستین مارنیر
باغهای معلق به کارگردانی احمد یاسین الدراجی
آماندا به کارگردانی کارولین کاوالی
کفشهای قرمز به کارگردانی کارول ایشلمن کایزر
نزو به کارگردانی سوداده کادان
شب شبح به کارگردانی فولویو ریسولو
والریا ازدواج کرده است به کارگردانی مایکل وینیک
گولیات به کارگردانی آدیخان یرژانوف
خارج از مسابقه
«استاد باغبان» به کارگردانی پل شریدر
«Dreamin’ Wild» به کارگردانی فیل پولاد
«خواستار خدا» به کارگردانی کیم کی دوک
«نگران نباش عزیزم» به کارگردانی الیویا وایلد
«مروارید» به کارگردانی تی وست
«آفتاب آویزان» به کارگردانی فرانچسکو کاروزینی
«وقتی موجها میروند» به کارگردانی لاو دیاز
«زنده» به کارگردانی الیور هرمانوس
«مرده برای یک دلار» به کارگردانی والتر هیل
«خشکسالی» به کارگردانی پائولو ویرزی
هفتاد و نهمین دوره جشنواره ونیز بین روزهای ۳۱ آگوست تا ۱۰ سپتامبر برگزار میشود.
وایزر به عنوان عرضه کننده سیستم امنیتی هوشمند وسایل نقلیه در رویدادی که در هتل بینالمللی اسپیناس ، دوشنبه 28 آبانماه برگزار شد، از اولین گزارش جامع ادراک امنیت جامعه ایران در برابر سرقت وسایل نقلیه رونمایی کرد.
مدیر عامل کرمان موتور با اشاره به اختلال در تولید خودرو به دنبال قطعی مکرر برق، از برنامه جبرانی افزایش تولید در نیمه دوم سال خبر داد.
ایران خودرو در سال ۱۴۰۲، در مجموع حدود ۴۹۰ میلیون دلار واردات داشته که این رقم نسبت به سال ۱۴۰۱، حدود ۳۳ درصد افزایش یافته در حالی که تولیدات این شرکت در سال ۱۴۰۲ حدود ۲ درصد افت داشته است. این مورد برای سایپا هم صدق میکند؛ سایپا که در سال ۱۴۰۲ کمتر از یک درصد به تولیدات خود افزوده، با وارداتی به ارزش ۳۰۰ میلیون دلار، ۲۰ درصد ارز بیشتری نسبت به ۱۴۰۱ مصرف کرده است!
در سال ۱۴۰۲، حدود ۵.۴۵ میلیارد دلار ارز برای تولید ۱.۲۰ میلیون دستگاه خودروی سواری و وانت استفاده شده است؛ ارقامی که نشان میدهند هر خودروی تولیدی در ایران در این سال، به طور متوسط به حدود ۴،۹۰۰ دلار ارز نیاز داشته است.
دیدگاه بسته شده است.