سید مهدی جوادی در جلسه هماهنگی سیوپنجمین جشنواره بینالمللی فیلمهای کودکان و نوجوانان که با حضور نماینده شهرداری اصفهان برگزار شد، ضمن تشریح مدل برگزاری جشنواره سیوپنجم بر لزوم حمایت همه دستگاهها و نهادها از سینمای کودک تاکید کرد. مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی با اشاره به فیلمنامههایی که در حوزه کودک و نوجوان به این […]
سید مهدی جوادی در جلسه هماهنگی سیوپنجمین جشنواره بینالمللی فیلمهای کودکان و نوجوانان که با حضور نماینده شهرداری اصفهان برگزار شد، ضمن تشریح مدل برگزاری جشنواره سیوپنجم بر لزوم حمایت همه دستگاهها و نهادها از سینمای کودک تاکید کرد.
مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی با اشاره به فیلمنامههایی که در حوزه کودک و نوجوان به این بنیاد ارائه شده است گفت: از ابتدای سال جاری مجموع فیلمنامههای قبلی و تازه ارائهشده در این حوزه را با دقت و توسط کارشناسان و مشاوران متعدد بررسی کردهایم که ازمجموع حدود ٢٠ فیلمنامه، تنها کمتر از پنج فیلمنامه موفق به کسب شاخصهای فارابی شدند.
او با بیان اینکه در بررسی فیلمنامه ها، هم ساختار وهم محتوا مهم است، افزود: ما در سینمای کودک و نوجوان علاوه بر اینکه با ضعف فیلمنامه مواجه هستیم، کارگردانان با سابقه هم به نسبت گذشته، دیگر کمتر تمایل به فیلمسازی در این حوزه دارند.
جوادی با بیان دغدغههای درست و بجای فیلمسازان حوزه کودک و نوجوان در نبود حمایتهای لازم درعرصه سینمای کودک، ضمن تاکید بر لزوم کمک و همراهی تمامی نهادهای متولی در راستای احیای سینمای کودک و نوجوان گفت: تحقق این امر در گرو تغییر نگاه و رویکرد همه دستگاههای متولی امر، در مهم و جدی گرفتن سینمای کودک و نوجوان است.
او با بیان اینکه فعالان و دغدغهمندان سینمای کودک و نوجوان از شرایط حاکم بر این حوزه گلهمند هستند و گلهی آنها هم بحق است گفت: نباید فراموش کرد حتی به لحاظ ظرفیت سنجی سینمای ایران هم متاسفانه این گونه از سینما همواره در اولویتهای چندم در بودجهها و برنامهها بوده و سال به سال از بودجهها و توجهات آن کاسته شده است. اما ما با همه این محدودیتها در دورهی جدید توجه ویژه تری به این عرصه داریم، گرچه فاصله وضع موجود تا وضع مطلوب بسیار زیاد است و باید تلاشها را مضاعف کنیم.
وی با تاکید بر مشارکت بیشتر همه دستگاهها برای رونق سینمای کودک، ظرفیت فارابی در راستای حمایت از تولید آثار را محدود خواند و گفت: اگر قرار باشد صرفا به ظرفیت فارابی اتکا شود مطمئناً اتفاق خاصی نخواهد افتاد، آنچه ما در نهاد ملی سینما بهدنبال آن هستیم ایجاد یک اجماع فرادستگاهی برای نهضت ملی احیای سینمای کودک و نوجوان است و جشنواره سیوپنجم را هم بخشی از همین رویکرد میبینیم.
مدیرعامل فارابی با اشاره به اینکه جشنواره باید مولد و در مسیر توسعه و ارتقا کمی-کیفی سینمای مخاطبمحور و متعالی کودک و نوجوان باشد، گفت: برگزار کردن جشنواره به هر قیمت و ساخت فیلمهای جشنوارهای که حتی اکران رایگان آنها هم نمیتواند مخاطب را به سالنهای سینما بکشاند کار سختی نیست و با یک سهلگیری میشود آمار خوبی از ایندست تولیدات ایجاد کرد، که نتیجه آن جز یک عدد برای رسانهها و گزارش برای بایگانی نخواهد بود. اما چنین جشنوارههایی و چنین تولیداتی هیچ عایدهای برای سینما ومخاطبان کودک و نوجوان نخواهد داشت.
جوادی افزود: ما نسبت به محصولی که قرار است در سبد مصرف فرهنگی کودکانمان قرار گیرد حساس هستیم و با وسواس عمل خواهیم کرد و از این رو سهل انگارانه از کنار فیلم نامهها و آثار نخواهیم گذشت، در عین حال چترحمایتی فارابی از تولید آثار سینمایی کودکان و نوجوانان گسترده، جدی و فراگیر است، ولی شرط ورود به این چتر، متن و فیلمنامه خوب است.
مدیر عامل با تاکید بر اینکه ما در حمایتها از تولید آثار، متن فیلمنامه و توان عوامل تولید را مورد ارزیابی قرار میدهیم و با فرامتن، حواشی، توصیه، ادعا و فشارها کاری نداریم، اظهار کرد: به زودی همزمان با اعلام فراخوان جشنواره، فراخوان حمایت از آثار سینمایی کودک و نوجوان و شاخصهای حمایتی خود را نیز اعلام خواهیم کرد.
وایزر به عنوان عرضه کننده سیستم امنیتی هوشمند وسایل نقلیه در رویدادی که در هتل بینالمللی اسپیناس ، دوشنبه 28 آبانماه برگزار شد، از اولین گزارش جامع ادراک امنیت جامعه ایران در برابر سرقت وسایل نقلیه رونمایی کرد.
مدیر عامل کرمان موتور با اشاره به اختلال در تولید خودرو به دنبال قطعی مکرر برق، از برنامه جبرانی افزایش تولید در نیمه دوم سال خبر داد.
ایران خودرو در سال ۱۴۰۲، در مجموع حدود ۴۹۰ میلیون دلار واردات داشته که این رقم نسبت به سال ۱۴۰۱، حدود ۳۳ درصد افزایش یافته در حالی که تولیدات این شرکت در سال ۱۴۰۲ حدود ۲ درصد افت داشته است. این مورد برای سایپا هم صدق میکند؛ سایپا که در سال ۱۴۰۲ کمتر از یک درصد به تولیدات خود افزوده، با وارداتی به ارزش ۳۰۰ میلیون دلار، ۲۰ درصد ارز بیشتری نسبت به ۱۴۰۱ مصرف کرده است!
در سال ۱۴۰۲، حدود ۵.۴۵ میلیارد دلار ارز برای تولید ۱.۲۰ میلیون دستگاه خودروی سواری و وانت استفاده شده است؛ ارقامی که نشان میدهند هر خودروی تولیدی در ایران در این سال، به طور متوسط به حدود ۴،۹۰۰ دلار ارز نیاز داشته است.
دیدگاه بسته شده است.