به گزارش خبرنگار ماجرانیوز، هنوز داستان قیمتهای نجومی خودروهای فرسوده و قراضه ادامه دارد؛ ماجرایی که از یک خبر شروع شد.
در پی اتفاقات اخیر پیرامون افزایش غیرواقعی قیمت خودروهای فرسوده، رئیس انجمن صنفی مراکز اسقاط خوردوهای فرسوده، ضمن تاکید بر اینکه این افزایش افسارگسیخته مورد تایید نیست و مراکز اسقاط علاقمند به افزایش قیمت خودروهای فرسوده و گواهی اسقاط نیستند، قیمت واقعی خودروهای فرسوده را عددی مابین ۳۵ تا ۴۲ میلیون تومان (بسته به نوع و کیفیت خودرو) اعلام کرد.
آنطور که در خبرها دیده میشد، پس از ارسال آییننامه واردات خودروهای کارکرده به مجلس، یک نماینده مجلس مفاد این آییننامه ۷ بندی را منتشر کرد که آخرین بند آن به موضوع اسقاط خودروهای فرسوده و واردات خودرو مرتبط است. آخرین بند آییننامه واردات خودروهای کارکرده به موضوع الزام اسقاط یک خودروی فرسوده به ازای هر خودروی کارکرده وارداتی اشاره دارد که مطابق با این بند هر فرد حقیقی و حقوقی برای واردات یک دستگاه خودروی کارکرده باید گواهی اسقاط یک دستگاه خودروی فرسوده را دریافت کند.
پس از این خبر بود که سودجویان و دلالان، از فرصت استفاده کرده و عنوان شد که با داشتن (خود) خودروی فرسوده میتوانید برای واردات خودروهای کارکرده خارجی با عمر حداکثر پنج سال اقدام کنند؛ بر این اساس این موضوع آغازی برای انتشار آگهیهای فروش خودروهای فرسوده در برخی سایتهای خرید و فروش شد؛ تا جایی که قیمت برخی خودروهای مدل پایین همچون پیکانهای دهه ۵۰ و ۶۰ به شکل عجیبی افزایش یافته و حتی تا ۵۰۰ میلیون تومان هم پیش رفت.
با این حال، مشهدی شریف رئیس انجمن اسقاط خودروهای فرسوده در واکنش به چنین اتفافاتی، گفت: چند روز گذشته قیمت خودرو فرسوده به طور عجیبی افزایش یافت. در صفحه مراکز اسقاط خودرو چیزی بالغ بر ۴۰ هزار گواهی اسقاط به قیمت ۳۵ میلیون تومان موجود است.
او گفت: فریب برخی از افراد سودجو را نباید خورد قیمت واقعی خودرو فرسوده در حال حاضر بین ۳۵ تا ۴۲ میلیون تومان و آن هم بسته به نوع و کیفیت خودرو است.
مشهدی شریف گفت: قیمت لاشه در حدود ۱۲ تا ۱۵ میلیون تومان است که در مجموع با گواهی اسقاط حدود ۴۵ میلیون تومان میشود؛ قیمت خرید خودرو حدود ۳۵ تا ۴۰ میلیون تومان است بنابراین سود ناخالص مراکز که شامل سود خالص و هزینه اسقاط میشود، حدود ۵ میلیون تومان است.
مدیرعامل بانک صادرات ایران گفت: موفقیتهای بانک صادرات ایران در مسیر بازگشت به جایگاه شایسته خود در اقتصاد کشور سرعت بیشتری به خود گرفته و امروز دستاوردهای آن با تلاش تمامی کارکنان بانک و شرکتهای تابعه، قابل دفاع است. ضمن اینکه باید از مسیر فعالیتهای سالهای گذشته و زحمات مدیران و کارکنان و پیشکسوتان بانک نیز دفاع کرد.
بانک تجارت که پیش از آغاز سال 1404 با ثبت افزایش 340 درصدی سرمایه، به بزرگترین بانک بورسی ایران تبدیل شد، حالا با افزایش 65 درصدی درآمدهای کارمزدی، رتبه نخست این حوزه را در میان شبکه بانکی به دست آورد.
رئیس کل بیمه مرکزی ضریب نفوذ بیمه در کشور را ۲.۱ درصد اعلام کرد و گفت: این میزان نفوذ، بسته به سرانه درآمد مردم بد نیست.
شاخص کل بورس امروز ۲۳ هزار و ۳۲۳ واحد رشد کرد و در کانال دو میلیون ۹۶۶ هزار واحدی ایستاد.