محمد حسین صادقی، تهیهکننده انیمیشن «لوپتو» در گفتوگوی تلفنی با رادیو جوان در برنامه «سینماچی» درباره نحو تولید این انیمیشن و عوامل تولید آن توضیحاتی داد. وی درباره تولید این انیمیشن گفت: «لوپتو» محصول استودیوی انیمیشن فراسوی ابعاد در کرمان است. ما فعالیت تولید انیمیشن را در اواسط دهه ۸۰ در کرمان آغاز کردیم و […]
محمد حسین صادقی، تهیهکننده انیمیشن «لوپتو» در گفتوگوی تلفنی با رادیو جوان در برنامه «سینماچی» درباره نحو تولید این انیمیشن و عوامل تولید آن توضیحاتی داد.
وی درباره تولید این انیمیشن گفت: «لوپتو» محصول استودیوی انیمیشن فراسوی ابعاد در کرمان است. ما فعالیت تولید انیمیشن را در اواسط دهه ۸۰ در کرمان آغاز کردیم و شروع کارمان از یک کانون فرهنگی – هنری مسجد بود.
تهیهکننده انیمیشن «لوپتو» با اشاره به پروژههایی مانند «سربازان خفن بینالملل»، «انیمیشن بیشه» توسط آنها افزود: تولید انیمیشن «لوپتو» از سال ۱۳۹۵ آغاز شد و تا اواسط سال ۱۳۹۸ طول کشید. اگرچه قرار بود این انیمیشن در سال ۱۳۹۹ اکران شود، ولی به دلیل همهگیری کرونا و تعطیلی سینماها ۱۱ آبان امسال اکران شد.
صادقی در پاسخ به این سوال که آیا فرایند تولید «لوپتو» طولانی نبوده، گفت: در همه جای دنیا تولید یک انیمیشن حدود دو تا سه سال زمان میبرد. از آنجایی که فرایند تولید انیمیشن در مقایسه با فیلمهای سینمایی رئال پروسه متفاوتی را سپری میکند، یک تیم بزرگ در بخشهای پیش تولید، تولید و پس تولید پروژه کار میکنند.
این تهیهکننده با اشاره به تولید انیمیشنهای سینمایی مانند «بهشت شداد» و «دنیای کیفها» افزود: در دهه ۸۰ انیمیشن «بهشت شداد» را در کرمان ساختیم که انیمیشن دو بعدی بود. همچنین، انیمیشن «دنیای کیفها» توانست جایزه بهترین انیمیشن را بگیرد. ولی این دو انیمیشن نتوانستند به اکران عمومی برسند و «لوپتو» جزو اولین انیمیشن کرمانی است که اکران عمومی شد.
وایزر به عنوان عرضه کننده سیستم امنیتی هوشمند وسایل نقلیه در رویدادی که در هتل بینالمللی اسپیناس ، دوشنبه 28 آبانماه برگزار شد، از اولین گزارش جامع ادراک امنیت جامعه ایران در برابر سرقت وسایل نقلیه رونمایی کرد.
مدیر عامل کرمان موتور با اشاره به اختلال در تولید خودرو به دنبال قطعی مکرر برق، از برنامه جبرانی افزایش تولید در نیمه دوم سال خبر داد.
ایران خودرو در سال ۱۴۰۲، در مجموع حدود ۴۹۰ میلیون دلار واردات داشته که این رقم نسبت به سال ۱۴۰۱، حدود ۳۳ درصد افزایش یافته در حالی که تولیدات این شرکت در سال ۱۴۰۲ حدود ۲ درصد افت داشته است. این مورد برای سایپا هم صدق میکند؛ سایپا که در سال ۱۴۰۲ کمتر از یک درصد به تولیدات خود افزوده، با وارداتی به ارزش ۳۰۰ میلیون دلار، ۲۰ درصد ارز بیشتری نسبت به ۱۴۰۱ مصرف کرده است!
در سال ۱۴۰۲، حدود ۵.۴۵ میلیارد دلار ارز برای تولید ۱.۲۰ میلیون دستگاه خودروی سواری و وانت استفاده شده است؛ ارقامی که نشان میدهند هر خودروی تولیدی در ایران در این سال، به طور متوسط به حدود ۴،۹۰۰ دلار ارز نیاز داشته است.
دیدگاه بسته شده است.