این اظهارنظر در پی مدتها سکوتِ دبیرخانه جشنواره به جای شفافسازی و پاسخگویی، صورت گرفت؛ سکوتی که با توجه به رفتار محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی چندان مورد تأیید او نیست، زیرا در چند هفته اخیر بار اطلاعرسانی درباره این رویداد سینمایی را شخص وزیر بر عهده گرفته است. مسائل جشنواره فیلم فجر […]
این اظهارنظر در پی مدتها سکوتِ دبیرخانه جشنواره به جای شفافسازی و پاسخگویی، صورت گرفت؛ سکوتی که با توجه به رفتار محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی چندان مورد تأیید او نیست، زیرا در چند هفته اخیر بار اطلاعرسانی درباره این رویداد سینمایی را شخص وزیر بر عهده گرفته است.
مسائل جشنواره فیلم فجر ۴۱ منحصر به عدول از فراخوان نمیشود و این رویداد با اما و اگرهای دیگری نیز روبهروست که فاصله سینماگران با بدنه دولتی سینما را نیز به بیشترین حد ممکن در سالهای اخیر رسانده است. گرچه با اعلام دیرهنگام اسامی هیئت انتخاب و همچنین ترکیب آن شامل حبیب احمدزاده نویسنده و مستندساز، رضا پورحسین از مدیران سابق تلویزیون، روحالله سهرابی مدیر کل اداره نظارت بر عرضه و نمایش سازمان سینمایی، محمدرضا شرفالدین تهیهکننده، پرویز شیخطادی نویسنده و کارگردان، محمدرضا عباسیان از مدیران سالهای گذشته سازمان سینمایی و محمدحسین نیرومند عضو شورای پروانه نمایش میتوان فهمید که این چالش و کمبود اسامیِ شاخص سینمایی در معینکردن هیئت انتخاب نیز وجود داشته است. همچنین یکی از خبرهای جشنواره که در روزهای اخیر در خبرگزاری مهر مطرح شده و از سوی دبیرخانه جشنواره در رد یا تأیید آن چیزی اعلام نشده ولی خبرگزاری ایرنا رسانه دولت آن را در قالب گزارشی منتشر کرده، این است: «بلیتهایی که پیشفروش میشود فاقد نام فیلمها خواهد بود و تنها زیرگروه، سینما و سانس نمایش فیلمها روی آنها قید شده است».
به فرض صحت خبر باید گفت این اتفاق دیگر تنها یک مسئله درون خانواده سینما و مرتبط با حق و حقوق سینماگران نیست بلکه مستقیم با حق مردم نیز در ارتباط است. در دورههای پیشین جشنواره فیلم فجر، مردم با مشخصبودن نام فیلمها اقدام به خرید بلیت آثار و سری پخش آنها میکردند نه اینکه ندانند برای دیدن چه فیلمی هزینه کرده و بلیت میخرند. این شکلِ فروش بلیت در صورت اجرائیشدن مصداق تضییع حقوق مشتری است که باید محصولی را خریداری کند که نمیداند چیست.
در نهایت با نگاهی اجمالی به برونداد مدیریت این دوره از جشنواره تا امروز، آنچه پررنگ مینماید این است که نه تنها برای کنترل و حل چالشها راهحلی در دستان مدیران جشنواره نیست بلکه با تصمیمگیریهای بعضا نادرست نمای بیرونی جشنواره را بحرانزده نشان میدهند.
۲۳۳۰۲
سایپا موفق شد طرح شمارهگذاری واحد کاتالیستها را اجرایی کند؛ اقدامی که به گفته مسئولان سازمان محیطزیست، نقطه عطفی در کاهش آلایندگی و ارتقای کیفیت خودروها به شمار میرود.i
معاون برنامهریزی شرکت پارسخودرو از تکمیل بیشاز 7 هزار دستگاه خودرو دارای کسری قطعه در این شرکت در بازه زمانی مردادماه تا ابتدای شهریور خبرداد و گفت: تمامی این خودروها در حال تحویل به خریداران است.
کامیونت EX؛ محصول جدید شرکت زامیاد، به زودی روانه بازار می شود
پارسخودرو بهعنوان نخستین شرکت در میان خودروسازان داخلی، موفق به دریافت مجوز دانشبنیان از معاونت علمی و فناوری ریاستجمهوری شد
دیدگاه بسته شده است.