مرگ پایان هنر هنرمند نیست

 کاظم نظری، مدیرکل هنر‌های نمایشی با انتشار پیامی درگذشت زنده‌یاد خسرو بامداد، محقق، مدرس، نویسنده و کارگردان را تسلیت گفت. از این رو متن این پیام بدین شرح است: «مرگ، پایان هنر هنرمند نیست… هنرمند توانا و مدرس ارجمند، استاد خسرو بامداد، معلم، کارگردان، بازیگر و از فعالان برجسته عرصه هنر نمایش، پس از عمری […]

 کاظم نظری، مدیرکل هنر‌های نمایشی با انتشار پیامی درگذشت زنده‌یاد خسرو بامداد، محقق، مدرس، نویسنده و کارگردان را تسلیت گفت. از این رو متن این پیام بدین شرح است:

«مرگ، پایان هنر هنرمند نیست…

هنرمند توانا و مدرس ارجمند، استاد خسرو بامداد، معلم، کارگردان، بازیگر و از فعالان برجسته عرصه هنر نمایش، پس از عمری موثر در حوزه نمایش کشور و زیستی پربار در عرض زندگی معنوی خویش، دیده از جهان فرو بست.

اگر چه خانواده بزرگوار ایشان و دانش‌آموختگان گرانقدر این هنرمند هنرپرور را هیچ کلامی تسکین نمی‌دهد، اما از آنجا که در برابر مشیت الهی، چاره‌ای جز تسلیم و رضا نیست؛ از درگاه پروردگار، آمرزش و آرامش روح این فقید سعید را خواستارم و برای بازماندگان ارجمند و شاگردانش صبر و اجری شایسته آرزو کرده و امید آن دارم که آثار معنوی و شاگردان مستعد این هنرمند نام آشنا در گذر ایام به فراموشی سپرده نشده و زوایای آموزنده سبک هنری ایشان مورد بازشناسی کارشناسی و بهره‌گیری اهالی این عرصه قرار گردد.»

مدیرکل هنر‌های نمایشی

زنده یاد خسرو بامداد، ، محقق، مدرس، نویسنده و کارگردان پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون سال ۱۳۱۷ در شهر سمنان متولد شد و در روز چهارشنبه ۱۸ آبان ماه سال ۱۴۰۱ بر اثر کهولت سن دار فانی را وداع گفت.

بامداد دارای مدرک کارشناسی ارشد بازیگری و کارگردانی از دانشگاه هنر و معماری دانشگاه آزاد اسلامی بود و از مهم‌ترین آثار خسرو بامداد می‌توان به بازیگری در فیلم رگ خواب، سریال معمای یک قتل و فیلم ارسال یک آگهی تسلیت برای روزنامه اشاره کرد.

زنده یاد خسرو بامداد بازیگر فیلم رگ خواب

او  نخستین بار در تلویزیون حضور یافت و سال ۱۳۷۳ در ۵۶ سالگی در سریال معمای یک قتل به کارگردانی حسن فتحی و قاسم شاکری بازی کرد. گرچه موفقیت این اثر نسبت به آثار شاخص بعدیش مانند فیلم رگ خواب، بیشتر نبود، اما تجربه خوبی برای خسرو بامداد محسوب شد و همکاری با هنرمندانی همچون حمید مظفری، سیدصادق هاتفی، مهتاب نصیرپور و بهروز بقایی را تجربه کرد.

یکی از ویژگی‌های بیوگرافی خسرو بامداد این است که در مدت زمان بازیگری خود، هم در تلویزیون و هم در سینما بازی کرده است. خسرو بامداد را باید بیشتر بازیگر سینما بدانیم چرا که ۸۰% آثار وی سینمایی و ۲۰% آثارش تلویزیونی است.