وقتی نام پیامبر مکرم اسلام بر زبانها جاری میشود و ایام تولد پیامبر خاتم یا روز مبعث ایشان فرا میرسد، بسیاری از اهالی هنر به یاد فیلم سینمایی ماندگار «محمد رسول الله (ص)» اثری از مصطفی عقاد میافتند. فیلمی بسیار باکیفیت و پرداکشن قوی که نه تنها مخاطبان ایرانی، بلکه مسلمانان سراسر دنیا را به […]
وقتی نام پیامبر مکرم اسلام بر زبانها جاری میشود و ایام تولد پیامبر خاتم یا روز مبعث ایشان فرا میرسد، بسیاری از اهالی هنر به یاد فیلم سینمایی ماندگار «محمد رسول الله (ص)» اثری از مصطفی عقاد میافتند. فیلمی بسیار باکیفیت و پرداکشن قوی که نه تنها مخاطبان ایرانی، بلکه مسلمانان سراسر دنیا را به خود جذب کرد.
فیلم محمد رسول الله روایتی تاریخی از تولد آئین اسلام و داستان زندگی پیامبر اسلام است. وقایع مهم صدر اسلام مانند بعثت پیامبر، قتل سمیه، اسلام آوردن و شکنجه بلال حبشی، جنگ بدر، جنگ احد، هجرت مسلمانان از مکه به مدینه، فتح مکه و… در این فیلم به نمایش درآمده است.
یکی از نکات مهمی که با دیدن محمد رسول الله جلب توجه میکند، پرداکشن قوی، طراحی صحنه متفاوت و بازیگران پرتعدادی است که در این اثر سینمایی دیده میشود. به نظر میرسد که مصطفی عقاد فرآیند تولید بسیار پیچیده ای را برای تولید این اثر پشت سر گذاشته است.
برهمین اساس، فیلم مستندی از پشت صحنه ساخت «محمد رسول الله» منتشر میشود. در این فیلم مراحل تولید و سختیهای ساخت این اثر تاریخی به نمایش درآمده و با مصطفی عقاد گفت وگو شده است. همچنین تعدادی از بازیگران این فیلم سینمایی مقابل دوربین آمده و از تجربه حضور در این اثر ماندگار صحبت کرده اند.
این مستند را از اینجا می توانید ببینید.
وایزر به عنوان عرضه کننده سیستم امنیتی هوشمند وسایل نقلیه در رویدادی که در هتل بینالمللی اسپیناس ، دوشنبه 28 آبانماه برگزار شد، از اولین گزارش جامع ادراک امنیت جامعه ایران در برابر سرقت وسایل نقلیه رونمایی کرد.
مدیر عامل کرمان موتور با اشاره به اختلال در تولید خودرو به دنبال قطعی مکرر برق، از برنامه جبرانی افزایش تولید در نیمه دوم سال خبر داد.
ایران خودرو در سال ۱۴۰۲، در مجموع حدود ۴۹۰ میلیون دلار واردات داشته که این رقم نسبت به سال ۱۴۰۱، حدود ۳۳ درصد افزایش یافته در حالی که تولیدات این شرکت در سال ۱۴۰۲ حدود ۲ درصد افت داشته است. این مورد برای سایپا هم صدق میکند؛ سایپا که در سال ۱۴۰۲ کمتر از یک درصد به تولیدات خود افزوده، با وارداتی به ارزش ۳۰۰ میلیون دلار، ۲۰ درصد ارز بیشتری نسبت به ۱۴۰۱ مصرف کرده است!
در سال ۱۴۰۲، حدود ۵.۴۵ میلیارد دلار ارز برای تولید ۱.۲۰ میلیون دستگاه خودروی سواری و وانت استفاده شده است؛ ارقامی که نشان میدهند هر خودروی تولیدی در ایران در این سال، به طور متوسط به حدود ۴،۹۰۰ دلار ارز نیاز داشته است.
دیدگاه بسته شده است.