امیررضا مافی دبیر پنجمین جایزه پژوهش سال سینمای ایران در نشست خبری این جایزه گفت: جایزه پژوهش سال سینما به همت مدیریت و معاونت اسبق سینمای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاسیس شد که تاکنون چهار دوره آن برگزار شده و این دوره پنجم است. به گفته مافی، اساتید نام آشنای سینمای ایران دبیری ادوار […]
امیررضا مافی دبیر پنجمین جایزه پژوهش سال سینمای ایران در نشست خبری این جایزه گفت: جایزه پژوهش سال سینما به همت مدیریت و معاونت اسبق سینمای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاسیس شد که تاکنون چهار دوره آن برگزار شده و این دوره پنجم است.
به گفته مافی، اساتید نام آشنای سینمای ایران دبیری ادوار گذشته را به عهده داشته اند، حضور این افراد سنگ بنای درخشانی را در عرصه پژوهشهای سینمایی به یادگار گذاشته است، اتفاقی که جای آن بسیار خالی بود و سالهای سال به نظر میرسید این انفکاک میان سینما و حوزه پژوهش باید جایی به یکدیگر متصل میشدند.
دبیر پنجمین جایزه پژوهش سال سینمای ایران گفت: جایزه پژوهش سال سینمای ایران طبق اساسنامه قرار است که به پژوهشهای جاری پیرامون سینمای ایران بپردازد و رویکردها و اهداف مصوبی در اساسنامهی خود دارد و این رویکردهای کلان به تاکید امسال سازمان سینمایی در دورهی جدید اضافه شد، یعنی توجه به بیانیهی گام دوم انقلاب اسلامی و منشور دولت مردمی که سعی شده این دو خواسته در محورهایی که به پژوهشگران پیشنهاد داده میشود انعکاس یابد.
مافی گفت: جایزه پژوهش امسال در هفت بخش با سرفصلهای طرح پژوهشی، رسالهی دکتری، پایان نامه کارشناسی ارشد، مقاله علمی، طرح نامه پژوهشی، پروپزوال، جستار علمی و پژوهش بصری برگزار شد، مجموعا ۹۲ اثر به دبیرخانه پنجمین جایزه پژوهش سال سینمای ایران از طریق سایت جایزه ارسال شده است که این موارد طبقه بندی شده اند.
وی افزود: ۳۶ مقاله علمی،۲۷ پایان نامه کارشناسی ارشد، ۱۰ طرح پژوهشی، ۸ طرح نامهی پژوهشی، ۵ رسالهی دکتری، ۳ پژوهش بصری، ۳ جستار علمی به دبیرخانه جایزه رسید که به لحاظ تعداد مقاله علمی در صدر بوده است و لحاظ حجم پایان نامههای کارشناسی ارشد رتبه اول را دارند.
مافی گفت: مجموعا در ۶ بخش هفت هزار و سیصد و سی و شش صفحه پژوهش داوری شده است، امسال اعضای شورای علمی و هیات داوری در هر دو مرحلهی انتخاب و داوری یکسان بوده اند.
به گفته دبیر پنجمین جایزه پژوهش سال سینمای ایران، در ادوار گذشته جایزه داوری در اشکال مختلف برگزار شده است، به این واسطه که جایزه پژوهش شکل جشنوارهای ندارد و از میان آثار منتشر شده و یا در دست انتشار دست به انتخاب میزند، شکلهای مختلف داوری را تجربه کرده است.
مافی گفت: امسال با مشورت شورای سیاستگذاری یک داوری هفت نفره را تشکیل داده ایم و داوری به صورت بسته برگزار شد، هیات انتخاب و هیات داوری هم یکسان بوده اند، به این معنا که یک بار هیات داوری به انتخاب آثار و بعدتر که انتخاب انجام شد آثاری که به مرحله بعد رسیده بوده اند را خودشان به صورت جمعی و نمرهای داوری کرده اند.
او میگوید: ۳۸ اثر در این دوره به داوری نهایی رسیده اند که از این تعداد ۵ اثر طرح پژوهشی، ۲ رساله دکتری، ۱۳ مقاله علمی، ۱ جستار علمی، ۱ پژوهش بصری، ۴ طرح نامه پژوهشی و ۱۲ پایان نامه کارشناسی ارشد را در مرحله داوری نهایی حضور داشته اند.
وی افزود: تمام داوران ۳۸ اثر را مطالعه کرده اند و از ۴ وجه محتوایی، شکلی، موضوعی، نگارشی با قدرِ وزن متفاوت به آثار مختلف رای داده اند و برگزیدگان را مشخص کرده اند.
مافی گفت: امسال یک جایزه ویژه را در کنار جایزه پژوهش سال سینمای ایران با عنوان جایزه دکتر امیر حسن ندایی درنظر داریم، دکتر امیر حسن ندایی که در ادوار گذشتهی جایزه پژوهش سال سینمای ایران حضور پررنگی داشته و از چهرهی برجستهی حوزه پژوهشی در دانشگاه تربیت مدرس بوده است، همچنیت شخصیت برجسته رسانهای و معلم تراز اولی بوده اند که رفتن ایشان از میان ما اندوه فراوانی را ایجاد کرده است.
به گفته مافی، شورای علمی و هیات داوری پنجمین جایزه پژوهش سال سینمای ایران متشکل از مینو خانی (عضو هیات علمی دانشگاه آزاد)، محسن بهلولی فسخودی (عضو هیات علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی)، وحید الله موسوی (عضو هیات علمی دانشگاه صداوسیما) رامتین شهبازی (معاون دانشکدهی هنر و مدیر گروه سینمای دانشگاه سوره) عبدالله بیچران لو (عضو هیات علمی دانشگاه تهران) مسعود سفلایی عضو هیات علمی دانشگاه هنر و مدیر گروه سینمایی دانشگاه هنر) مجید سلیمانی ساسانی عضو هیات علمی دانشگاه تهران هستند.
مافی گفت: سه شنبه ۲۹ آذر ماه همزمان با هفته پژوهش اختتامیه پنجمین جایزه پژوهش سال سینمای ایران در موزه سینما برگزار خواهد شد.
وایزر به عنوان عرضه کننده سیستم امنیتی هوشمند وسایل نقلیه در رویدادی که در هتل بینالمللی اسپیناس ، دوشنبه 28 آبانماه برگزار شد، از اولین گزارش جامع ادراک امنیت جامعه ایران در برابر سرقت وسایل نقلیه رونمایی کرد.
مدیر عامل کرمان موتور با اشاره به اختلال در تولید خودرو به دنبال قطعی مکرر برق، از برنامه جبرانی افزایش تولید در نیمه دوم سال خبر داد.
ایران خودرو در سال ۱۴۰۲، در مجموع حدود ۴۹۰ میلیون دلار واردات داشته که این رقم نسبت به سال ۱۴۰۱، حدود ۳۳ درصد افزایش یافته در حالی که تولیدات این شرکت در سال ۱۴۰۲ حدود ۲ درصد افت داشته است. این مورد برای سایپا هم صدق میکند؛ سایپا که در سال ۱۴۰۲ کمتر از یک درصد به تولیدات خود افزوده، با وارداتی به ارزش ۳۰۰ میلیون دلار، ۲۰ درصد ارز بیشتری نسبت به ۱۴۰۱ مصرف کرده است!
در سال ۱۴۰۲، حدود ۵.۴۵ میلیارد دلار ارز برای تولید ۱.۲۰ میلیون دستگاه خودروی سواری و وانت استفاده شده است؛ ارقامی که نشان میدهند هر خودروی تولیدی در ایران در این سال، به طور متوسط به حدود ۴،۹۰۰ دلار ارز نیاز داشته است.
دیدگاه بسته شده است.