مدیر بخش نمایشنامه نویسی جشنواره تئاتر فجر مطرح کرد: ایوب آقاخانی مدیر بخش نمایشنامه نویسی چهل و یکمین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر در مورد وضعیت کلی این بخش تا کنون گفت: استقبال بسیار خوبی از بخش نمایشنامهنویسی جشنواره شد آنچنان که نیازی به تمدید مهلت ارسال اثر در این بخش نداشتیم. آقاخانی افزود: ۳۲۰ اثر […]
مدیر بخش نمایشنامه نویسی جشنواره تئاتر فجر مطرح کرد:
ایوب آقاخانی مدیر بخش نمایشنامه نویسی چهل و یکمین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر در مورد وضعیت کلی این بخش تا کنون گفت: استقبال بسیار خوبی از بخش نمایشنامهنویسی جشنواره شد آنچنان که نیازی به تمدید مهلت ارسال اثر در این بخش نداشتیم.
آقاخانی افزود: ۳۲۰ اثر برای شرکت در بخش نمایشنامهنویسی چهل و یکمین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر شرکت کردند که هیئت داوری در حال ارزیابی آنها هستند. همچنین به زودی یک نشست اولیه برای جمعبندی آثار با هیئت داوران خواهیم داشت تا نشست پایانی در روزهای نزدیک به آغاز جشنواره برگزار و نتایج نهایی مشخص شود.
وی در ادامه با ابراز خرسندی از تنوع آثار شرکت کننده بخش نمایشنامهنویسی از زوایای گوناگون گفت: نمودار به دست آمده از نمایشنامههای ارسالی به دبیرخانه چهل و یکمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر نشان از گستردگی جغرافیایی شرکت کنندگان از سراسر کشور دارد. به این ترتیب کمتر استانی وجود دارد که حداقل یک شرکت کننده در این بخش نداشته باشد.
این نویسنده مطرح هنرهای نمایشی کشور افزود: همجواری نسلهای مختلف نمایشنامهنویسی کشور در این دوره از جشنواره چشمگیر است. امیدوارم تا این همجواری و این گستردگی سراسری استانی در بخش نهایی جشنواره هم نظر هیئت داوری را به خود جلب کند.
وی در مورد ژانرها و موضوعات مورد توجه نمایشنامهنویسان این بخش گفت: بخش بزرگتری از آثار در دسته بندی ژانرها و موضوعات آن بر اساس اعلام نویسنده هر اثر به ژانر اجتماعی اختصاص دارد. البته این دسته بندی بر اساس معرفی نویسنده هر اثر است و به معنای تایید نهایی هیئت داوران نیست.
آقاخانی افزود: ژانرهای دیگری همچون کمدی، فانتزی، درامهای مستند تاریخی هم میان آثار ارسالی به این بخش دیده میشود که در مجموع از حیث ژانر هم تنوع قابل توجهی داریم.
مدیر بخش نمایشنامه نویسی چهل و یکمین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر در مورد اولویتهای انتخاب اثر در این بخش گفت: کیفیت ساختاری هر اثر با تمامی مصادیق کیفی مرتبط با آن ملاک سنجش و انتخاب هیئت داوری است. همچنین رویکرد کلی این دوره از جشنواره هم در قضاوت داوران مد نظر قرار میگیرد.
آقاخانی افزود: در این دوره از جشنواره اولویت انتخاب آثار با آنهایی است که به رویکردهای کلی جشنواره نزدیکتر باشد. همچنین اهمیت تاریخ تولید هر اثر برای شرکت در آن دوره از جشنواره مورد توجه است به این ترتیب آثاری که اختصاصا برای جشنواره نوشته شده باشد یا تاریخ نزدیکتری به آغاز رویدادهای جشنواره داشته باشد طبق سیاستهای این دوره در اولویت قرار میگیرد. در مجموع باید گفت که در انتخاب آثار هیچ اولویتی جز کیفیت ساختاری و تازگی تولیدی اثر برای گروه داوری بخش نمایشنامهنویسی چهل و یکمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر وجود ندارد.
وی در پایان گفت: آرزوی قلبی ام این است که قلمهای خلاق درام نویسان غیور ایرانی هرگز دست از کار نکشیده و در هیچ شرایطی قلم زدن به اولویت ثانویه آنها تبدیل نشود و همیشه اولویت اول آنها خلق کردن، روشنگری، آگاهی بخشی و ترویج زیبایی در جامعه باشد.
چهل و یکمین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر به دبیری کوروش زارعی همزمان با ایام جشنهای پیروزی انقلاب اسلامی ایران در بهمن ماه ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد.
وایزر به عنوان عرضه کننده سیستم امنیتی هوشمند وسایل نقلیه در رویدادی که در هتل بینالمللی اسپیناس ، دوشنبه 28 آبانماه برگزار شد، از اولین گزارش جامع ادراک امنیت جامعه ایران در برابر سرقت وسایل نقلیه رونمایی کرد.
مدیر عامل کرمان موتور با اشاره به اختلال در تولید خودرو به دنبال قطعی مکرر برق، از برنامه جبرانی افزایش تولید در نیمه دوم سال خبر داد.
ایران خودرو در سال ۱۴۰۲، در مجموع حدود ۴۹۰ میلیون دلار واردات داشته که این رقم نسبت به سال ۱۴۰۱، حدود ۳۳ درصد افزایش یافته در حالی که تولیدات این شرکت در سال ۱۴۰۲ حدود ۲ درصد افت داشته است. این مورد برای سایپا هم صدق میکند؛ سایپا که در سال ۱۴۰۲ کمتر از یک درصد به تولیدات خود افزوده، با وارداتی به ارزش ۳۰۰ میلیون دلار، ۲۰ درصد ارز بیشتری نسبت به ۱۴۰۱ مصرف کرده است!
در سال ۱۴۰۲، حدود ۵.۴۵ میلیارد دلار ارز برای تولید ۱.۲۰ میلیون دستگاه خودروی سواری و وانت استفاده شده است؛ ارقامی که نشان میدهند هر خودروی تولیدی در ایران در این سال، به طور متوسط به حدود ۴،۹۰۰ دلار ارز نیاز داشته است.
دیدگاه بسته شده است.