همسر الهه محمدی، روزنامه‌نگار بازداشتی: وکیل همسرم، حتی اجازه ورود به دادسرا و مطالعه پرونده را پیدا نکرده است

تا وقتی که این پرونده در دادگاه صالحه مورد رسیدگی قرار نگرفته و رایی هم برای آن صادر نشده، مطرح کردن برخی از اتهامات، و چه به صورت بیانیه و چه از طریق صدا و سیما و بعضی رسانه‌ها، درباره همسرم واقعا ناراحت کننده و مایه تاسف است.

به گزارش ماجرانیوز به نقل از امتداد، سعید پارسایی همسر الهه محمدی خبرنگار بازداشتی روزنامه هم‌میهن ضمن اشاره به آخرین وضعیت این روزنامه‌نگار محبوس در زندان اوین گفت:

تا وقتی پرونده در دادگاه صالحه بررسی نشده، مطرح کردن اتهامات چه درقالب بیانیه و چه از طریق برخی رسانه‌ها مایه تاسف است. همسرم از بدیهی‌ترین حقوق خود هم محروم مانده. در ۲۰ روز اخیر، بازجویی از او صورت نگرفته و علت تمدید قرار بازداشت نامشخص و مورد اعتراض ماست. جز تماس‌های هفتگی که در روزهای پنجشنبه با همسرم داریم در بی‌خبری کامل از وضعیت ایشان به سر می‌بریم.

وکیل همسرم، اجازه ورود به دادسرا و مطالعه پرونده را پیدا نکرده

از سوی دیگر، وکیل همسرم نیز، اجازه ورود به دادسرا و مطالعه پرونده را پیدا نکرده است. تماس‌های هفتگی هم پس از انتقال الهه از سلول انفرادی به اتاق عمومی برقرار شده و همانطور که گفتم؛ ما تنها، یک بار در هفته امکان صحبت با همسرم را داریم.

تا وقتی که این پرونده در دادگاه صالحه مورد رسیدگی قرار نگرفته و رایی هم برای آن صادر نشده، مطرح کردن برخی از اتهامات، و چه به صورت بیانیه و چه از طریق صدا و سیما و بعضی رسانه‌ها، آن هم از سوی کسانی که خود را روزنامه‌نگار هم تلقی می‌کنند و ذکر نام همسرم در حالی که ایشان در زندان هستند و امکان دفاع از خود ندارند را واقعا ناراحت کننده و مایه تاسف می‌دانم.

همسرم از بدیهی‌ترین حقوق خود هم محروم مانده

متاسفانه در این باره، شاهد آن هستیم که قانون مملکت نیز اجرا نشده و بی‌قانونی را عینا می‌بینیم. کما اینکه در روند پرونده نیز همینطور بوده و همسرم از بدیهی‌ترین حقوق خود نیز، محروم مانده است. مثلا حق دسترسی به وکیل یا ارتباط و ملاقات با خانواده از جمله این حقوق است که با بی‌اعتنایی و پایمال شدن مواجه بوده است.

در ۲۰ روز اخیر، بازجویی از همسرم صورت نگرفته و علت تمدید قرار بازداشت نامشخص و مورد اعتراض ماست.

از طرفی هم که چند روز قبل، قرار بازداشت همسرم تمدید شده ولی تا جایی که ما اطلاع داریم، تقریبا ۲۰ روز است که از سلول انفرادی به اتاق عمومی منتقل شده است. همچنین در این مدت، بازجویی هم برای همسرم صورت نگرفته و از چرایی تمدید قرار بازداشت بی‌اطلاع و نسبت به آن معترض هستیم.

با این همه، امیدواریم که با وجود تمدید قرار بازداشت، خیلی زودتر از موعد ۳۰ روزه، بتوانیم شاهد آزادی ایشان با تخفیف قرار و با قید وثیقه باشیم.

هیچ یک از بندهای لایحه مورد درخواست ما عملی نشده است

تمام درخواست‌های ما در قالب قانون مطرح شده و وکیل پرونده، لایحه مربوطه را ثبت کرده است. از درخواست ملاقات با وکیل تا ملاقات با خانواده و فک یا تبدیل قرار و تودیع وثیقه و همچنین؛ تماس مکرر با خانواده از جمله سه مورد تقاضای ماست که لایحه ثبت اما عملی نشده است.