مراسم اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان پنجاه و دومین دوره جشنواره فیلمهای علمی، آموزشی و تربیتی رشد، شامگاه یکشنبه سیزدهم آذرماه در مجتمع فرهنگی هنری سینما فلسطین برگزار شد. عصر جدید عصر فیلم است حجت الاسلام دکتر علی لطیفی، معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی در این مراسم برجسته شدن هنر تصویر […]
مراسم اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان پنجاه و دومین دوره جشنواره فیلمهای علمی، آموزشی و تربیتی رشد، شامگاه یکشنبه سیزدهم آذرماه در مجتمع فرهنگی هنری سینما فلسطین برگزار شد.
عصر جدید عصر فیلم است
حجت الاسلام دکتر علی لطیفی، معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی در این مراسم برجسته شدن هنر تصویر را ویژگی مهم عصر معاصر دانست و عنوان کرد: عصر جدید، عصر تصویر و فیلم است.
وی استفاده از ابزارها و فرصتهای متنوع موجود را یکی از مهمترین راهبردها برای تثبیت و تعمیق تربیت دانست و اظهار کرد: اگر بخواهیم در زمینه آموزش و پرورش و تربیت به اهداف بلند بیاندیشیم چارهای نداریم جز این که از هنر تصویر استفاده کنیم.
لطیفی اضافه کرد: جشنواره فیلم رشد فرصتی برای برجسته کردن ظرفیت هنر و تصویر است.
وی غفلت جامعه هنری و آموزشی نسبت به ظرفیت فیلم آموزشی و تربیتی را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: اگر میخواهیم کودکان و نوجوانان جامعه خود را تقویت کنیم، یکی از راههای میانبر استفاده از ظرفیتهای موجود در زمینه فیلم و تصویر است.
لطیفی با تاکید بر این که برای فعال کردن ظرفیتهای موجود به تلاش همه دستاندرکاران نیاز است، خاطرنشان کرد: جشنواره فیلم رشد صرفا جشنوارهای برای نمایش فیلم نیست و دانشآموزان در آن، فقط فیلم نمیبینند، بلکه با فیلم ارتباط برقرار میکنند.
رئیس سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی در تشریح شرایط برگزاری پنجاه و دومین دوره جشنواره رشد عنوان کرد: امسال در سینما فلسطین شرایطی فراهم شد که دانشآموزان با فیلم درگیر میشدند و میتوانستند در حاشیه تماشای آن به بازی بپردازند.
وی اضافه کرد: امیدواریم با همت مربیان و معلمان و فیلسازانی که دغدغه تربیتی، آنان را به این عرصه کشانده است این تجربه را ادامه دهیم.
لطیفی گفت: تلاش میکنیم جشنواره را از یک رویداد نقطهای به نقطه اوجی در یک فرایند تبدیل کنیم.
وی با بیان این که امروز پایان پنجاه و دومین دوره جشنواره و آغاز فرایند اجرایی پنجاه و سومین دوره آن را جشن میگیریم تاکید کرد: شمار قابل توجهی از معلمان و دانشجو معلمان با استعداد، در این راه قدم گذاشتهاند که میتوانند عناصر تحقق اهداف سینمای کودک و نوجوان و سینمای تربیتی باشند.
جشنواره رشد به دنبال تولید باشد
شفیع آقامحمدیان، رئیس هیات داوران پنجاه و دومین دوره جشنواره فیلم رشد با بیان این که مسئولان این دوره تلاش کردهاند اتفاقی جدی در عرصه فرهنگ و هنر کشور به وجود آورند اظهار کرد: اگر با جشنواره رشد درست برخورد شود میتوان آن را ابزاری برای جهاد تبیین در نظر گرفت.
وی اضافه کرد: جشنواره رشد باید در طول سال با هنرمندان تعامل داشته باشد و اهداف خود را برای آنان تبیین کند.
آقامحمدیان تصریح کرد: برای آن که این جشنواره بتواند بالنده باشد، باید به تولید مشغول شود و اهداف خود را با زبان فیلم با مردم به اشتراک بگذارد.
وی عنوان کرد: جشنواره رشد باید یک آموزشگاه سینمایی داشته باشد و نیروهایی را در تمام سنین در آن تربیت کند.
در این مراسم، برگزیدگان بخشهای مختلف این دوره جشنواره مورد تقدیر قرار گرفتند.
برگزیدگان پنجاه و دومین دوره جشنواره فیلمهای علمی، آموزشی و تربیتی رشد معرفی شدند.
مراسم پایانی پنجاه و دومین دوره جشنواره فیلمهای علمی، آموزشی و تربیتی رشد، شامگاه یکشنبه سیزدهم آذرماه در مجتمع فرهنگی سینما فلسطین برگزار و از برگزیدگان در بخشهای بینالملل، معلمان فیلمساز و دانشآموزان فیلمساز تقدیر شد.
فیلمهای برگزیده بخش بینالملل
فیلمهای داستانی بلند
«دختر ایران» به کارگردانی سیدجلال اشکذری از ایران، برنده تندیس زرین، دیپلم افتخار و جایزه نقدی
«برمیگردم» به کارگردانی مرتضی آتشزمزم از ایران، برنده تندیس سیمین، دیپلم افتخار و جایزه نقدی
«بچههای دشت» به کارگردانی اسماعیل مسعودی از ایران، برنده دیپلم افتخار و جایزه نقدی
«سوییپر» به کارگردانی امین شجاعی از ایران، برنده لوح تقدیر و جایزه نقدی
«KUKBE» به کارگردانی کارونا ویشوانا از هندوستان، برنده لوح تقدیر و جایزه نقدی
هیئت داوران فیلمهای بلند داستانی پنجاهودومین جشنواره بینالمللی فیلم رشد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره زندهیاد علی سلیمانی، لوح تقدیر و جایزه بخش بازیگری را برای بازی در فیلم «سوییپر» به خانواده محترم ایشان تقدیم کرد.
همچنین هیات داوران بخش فیلمنامه پس از بررسی شش اثر راهیافته به بخش مسابقه، لوح تقدیر و جایزه نقدی این بخش را به آقای عبدالحسین عبدی نویسنده فیلمنامه «جوزف» اهدا کرد.
جایزه وبسری نیز به «پوتی هزارپای پر دردسر» اثر شهرام میرصادقی رسید.
فیلمهای داستانی کوتاه
«آرام» به کارگردانی روحالله فخرو از ایران، برنده تندیس زرین، دیپلمافتخار و جایزه نقدی
«تشک» به کارگردانی آرش حسنپور از ایران و «جای خالی» به کارگردانی نسیم اسدپور از ایران، مشترکا برنده تندیس سیمین،دیپلم افتخار و جایزه نقدی
هیات داوران این بخش ضمن تجلیل از فیلمهای کوتاه «دادگاه رسمی است»، «عباس» و «حضور و غیاب»، دیپلم افتخار و جایزه نقدی را مشترکا به «ایستادن روی پای راست» به کارگردانی وحید اسلامی از ایران و «Subuh» به کارگردانی Achmad Rezi Falevie از اندونزی اهدا کرد.
فیلمهای پویانمایی
«آسمان دوست داشتنی» به کارگردانی آقای امیر مهران از ایران، برنده تندیس زرین، دیپلم افتخار و جایزه نقدی
«زمین بازی» به کارگردانی سمانه اسدی از ایران، برنده تندیس سیمین، دیپلم افتخار و جایزه نقدی
«دشت گلهای زرد» به کارگردانی حسین آقامحمدی از ایران، برنده دیپلم افتخار و جایزه نقدی
Mouse House به کارگردانی Timon Leder از اسلوونی، برنده دیپلمافتخار
The Pillar Of Strength به کارگردانی Ayie Ibrahim از مالزی، برنده دیپلم افتخار
Quma & the Beasts به کارگردانی Santi Erligh از آرژانتین، برنده دیپلم افتخار
فیلمهای مستند بلند
«فرشتگان میلا» به کارگردانی آناستازیا تروفیمووا از روسیه، برنده تندیس زرین، دیپلم افتخار و جایزه نقدی
«مرگ پشت دیوارهای سبز» به کارگردانی مهدی زمانپورکیاسری از ایران، برنده تندیس سیمین، دیپلم افتخار و جایزه نقدی
«ناهما» به کارگردانی مسعود میرزایی از ایران، برنده دیپلم افتخار و جایزه نقدی
لوح تقدیر و جایزه نقدی به خاطر ترویج فرهنگ ایثار و ازخودگذشتگی اهدا میشود به آقای حبیب احمدزاده کارگردان فیلم«معجزه بناسان»
فیلمهای مستند کوتاه
«آب، باد، خاک، نان» به کارگردانی مهدی زمانپور کیاسری از ایران، برنده تندیس زرین، دیپلم افتخار و جایزه نقدی
«پاکبازان» به کارگردانی جواد یقموری و مهدی امینی از ایران، برنده تندیس سیمین، دیپلم افتخار و جایزه نقدی
«گلاب گل» به کارگردانی سمیح سامان از ترکیه، برنده دیپلم افتخار و جایزه نقدی
لوح تقدیر و جایزه نقدی به خاطر ترویج فرهنگ کار و کارآفرینی به اعظم وایانی کارگردان فیلم«خدا و پیجگوشتی سیدرضا» از کشور ایران اهدا شد.
فیلمهای برگزیده بخش معلمان و دانشجومعلمان فیلمساز
فیلمهای داستانی
«کا» به کارگردانی محمد مقیمپور بیژنی، برنده دیپلم اقتخار و جایزه نقدی
«پرنده کاغذی» به کارگردانی راضیه محمدی، برنده دیپلم افتخار و جایزه نقدی
فیلمهای مستند
«این پایان راه نیست» به کارگردانی همایون رضائی زاده برنده دیپلمافتخار و جایزه نقدی
هیئت داوران فیلمهای بخش معلمان و دانشجومعلمان فیلمهای «فن پیج» به کارگردانی ریحانه مشهدی ابراهیم، «مورفین» به کارگردانی محمدرضا افتخاری و امیرکمالی الموتی و «دای» به کارگردانی سیده فاطمه حسینی را شایسته دریافت لوح تقدیر و جایزه نقدی اعلام کرد.
فیلمهای برگزیده بخش دانشآموزان فیلمساز
«کلکسیون» به کارگردانی سیدامیر حسین راستی، برنده دیپلم افتخار و جایزه نقدی
«چهارگوش» به کارگردانی رسول حامی، برنده دیپلم افتخار و جایزه نقدی
«رویای همیشگی» به کارگردانی امیرحسین بینش، برنده دیپلم افتخار و جایزه نقدی
هیئت داوران فیلمهای بخش دانشآموزی آثار زیر را شایسته دریافت لوح تقدیر و جایزه نقدی اعلام کرد:
«پازل» به کارگردانی پریناز پورتراب
«بالا و پایین» به کارگردانی امیرحسین اللهبخش
«بازیران» به کارگردانی محمدحسن هوشنگی
«تَکَر» به کارگردانی فاطمه حسنلو
جایزه ویژه فرهنگ کار و کارآفرینی با مشارکت وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی به مستند بلند «سورجان» به کارگردانی یوسف حسنزاده اهدا شد.
خانواده و جوانی جمعیت با مشارکت فعالان مردمی جمعیت به «پرتاب ناگهانی یک فیل» به کارگردانی نازنین چیتساز رسید.
نشان ویژه ایثار و از خودگذشتگی به فیلم «عباس» به کارگردانی حسین ترکجوش اهدا شد.
وایزر به عنوان عرضه کننده سیستم امنیتی هوشمند وسایل نقلیه در رویدادی که در هتل بینالمللی اسپیناس ، دوشنبه 28 آبانماه برگزار شد، از اولین گزارش جامع ادراک امنیت جامعه ایران در برابر سرقت وسایل نقلیه رونمایی کرد.
مدیر عامل کرمان موتور با اشاره به اختلال در تولید خودرو به دنبال قطعی مکرر برق، از برنامه جبرانی افزایش تولید در نیمه دوم سال خبر داد.
ایران خودرو در سال ۱۴۰۲، در مجموع حدود ۴۹۰ میلیون دلار واردات داشته که این رقم نسبت به سال ۱۴۰۱، حدود ۳۳ درصد افزایش یافته در حالی که تولیدات این شرکت در سال ۱۴۰۲ حدود ۲ درصد افت داشته است. این مورد برای سایپا هم صدق میکند؛ سایپا که در سال ۱۴۰۲ کمتر از یک درصد به تولیدات خود افزوده، با وارداتی به ارزش ۳۰۰ میلیون دلار، ۲۰ درصد ارز بیشتری نسبت به ۱۴۰۱ مصرف کرده است!
در سال ۱۴۰۲، حدود ۵.۴۵ میلیارد دلار ارز برای تولید ۱.۲۰ میلیون دستگاه خودروی سواری و وانت استفاده شده است؛ ارقامی که نشان میدهند هر خودروی تولیدی در ایران در این سال، به طور متوسط به حدود ۴،۹۰۰ دلار ارز نیاز داشته است.
دیدگاه بسته شده است.