به گزارش ستاد خبری شانزدهمین جشنواره بینالمللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت»، بعد از ظهر شنبه دوازدهم آذرماه پوستر اصلی شانزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت» توسط محمد حمیدیمقدم مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی و دبیر جشنواره «سینماحقیقت»، مهدی دوایی طراح پوستر و مدیر هنری جشنواره و جمعی از مدیران در مرکز گسترش رونمایی شد. […]
به گزارش ستاد خبری شانزدهمین جشنواره بینالمللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت»، بعد از ظهر شنبه دوازدهم آذرماه پوستر اصلی شانزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت» توسط محمد حمیدیمقدم مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی و دبیر جشنواره «سینماحقیقت»، مهدی دوایی طراح پوستر و مدیر هنری جشنواره و جمعی از مدیران در مرکز گسترش رونمایی شد.
محمد حمیدی مقدم در مراسم رونمایی از پوستر این دوره از جشنواره «سینماحقیقت» درباره ویژگیهای دوره شانزدهم جشنواره گفت: ویژگی این دوره از جشنواره توجه و تمرکز بر استانها و فیلمسازان با استعداد خارج از پایتخت است. محوری که در دو سال گذشته از مباحث اصلی تولید مرکز گسترش بوده توسعه امکانها و فضاهای حمایتی از استانها و فیلمسازان آنها بوده است. خوشبختانه میتوانم این نوید را به مخاطبان جشنواره بدهم که شاهد تبلور آثار مستندسازان با استعداد استانهای دیگر در میان فیلمهای برگزیده بخشهای مختلف هستیم.
او ادامه داد: امسال در جشنواره «سینماحقیقت» رنگ آمیزی، تنوع مضامین و فرمهای مختلف را درمیان آثار فیلمسازانی کمتر شناخته شده، اما درخشان شاهدیم، این اتفاق بسیار مهمی در جشنواره است.مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی درباره بخشهای دیگر شانزدهمین جشنواره «سینماحقیقت» بیان کرد: در این دوره از جشنواره توجه ویژهای به مبحث آموزش میشود و قرار است همزمان با برگزاری دوره شانزدهم جشنواره کارگاهها و ورکشاپهای آموزشی و نشستهای تخصصی ویژهای با هدف افزایش تعامل فیلمسازان استانهای مختلف با فیلمسازان مرکز برنامهریزی شده است تا در ادامه شاهد ارتقای سطح سینمای مستند استانها باشیم. این اتفاق هدفی است که در سازمان سینمایی به آن بسیار توجه و برای آن برنامههایی در نظر گرفته شده تا بتوانیم افزایش مخاطبان جشنواره را در مدت پیش رو شاهد باشیم.
دبیر شانزدهمین جشنواره «سینماحقیقت» در پایان درباره ارتباط با صدا و سیما در روزهای برگزاری جشنواره عنوان کرد: در چهار دورهای که در این جشنواره حضور داشتم همیشه تعاملی خوبی با صدا و سیما وجود داشته، امسال از سوی شبکههای مختلف سیما از جمله شبکه مستند و… پوشش خبری ویژهای رخ خواهد داد. خرسندیم که امسال آقای سلیم غفوری قائم مقام معاونت سیما و آقای محسن یزدی مدیر شبکه مستند سیما در شورای سیاستگذاری این جشنواره حضور دارند و تعامل میان جشنواره و صدا و سیما به شکل ویژهای پیش میرود، محل اصلی نمایش و حمایت از آثار مستند تلویزیون است و امیدوارم که پوشش اخبار و بحثهای نظری که در جشنواره در جریان است باعث آشنایی مردم با سینمای مستند تا زمانی که این آثار بتوانند وارد چرخه پخش از تلویزیون شوند.
طراحی پوستر شانزدهمین جشنواره بینالمللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» را مهدی دوایی بر عهده داشته است. مهدی دوایی مدیر هنری، فیلمساز و طراح گرافیک متولد ۱۳۶۰ در تهران است. او دارای مدرک کارشناسی طراحی گرافیک از دانشکده هنر و معماری و کارشناسی ارشد تهیهکنندگی و کارگردانی از دانشکده صدا و سیما است. دوایی فعالیت حرفهای خود را از سال ۱۳۷۸ آغاز کرده و در این دو دهه به عنوان مدیر هنری، فیلمساز، مشاور و طراح با سازمانها و مجموعههای مختلفی تجربه همکاری داشته است. مدیریت هنری سی و نهمین و چهلمین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر و دوازدهمین دوره جوایز آکادمی فیلم کوتاه ایران-ایسفا در کارنامه مهدی دوایی ثبت شده است.
شانزدهمین جشنواره بینالمللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» با دبیری محمد حمیدی مقدم از ۲۰ تا ۲۵ آذرماه به صورت آنلاین و فیزیکی برگزار میشود.
وایزر به عنوان عرضه کننده سیستم امنیتی هوشمند وسایل نقلیه در رویدادی که در هتل بینالمللی اسپیناس ، دوشنبه 28 آبانماه برگزار شد، از اولین گزارش جامع ادراک امنیت جامعه ایران در برابر سرقت وسایل نقلیه رونمایی کرد.
مدیر عامل کرمان موتور با اشاره به اختلال در تولید خودرو به دنبال قطعی مکرر برق، از برنامه جبرانی افزایش تولید در نیمه دوم سال خبر داد.
ایران خودرو در سال ۱۴۰۲، در مجموع حدود ۴۹۰ میلیون دلار واردات داشته که این رقم نسبت به سال ۱۴۰۱، حدود ۳۳ درصد افزایش یافته در حالی که تولیدات این شرکت در سال ۱۴۰۲ حدود ۲ درصد افت داشته است. این مورد برای سایپا هم صدق میکند؛ سایپا که در سال ۱۴۰۲ کمتر از یک درصد به تولیدات خود افزوده، با وارداتی به ارزش ۳۰۰ میلیون دلار، ۲۰ درصد ارز بیشتری نسبت به ۱۴۰۱ مصرف کرده است!
در سال ۱۴۰۲، حدود ۵.۴۵ میلیارد دلار ارز برای تولید ۱.۲۰ میلیون دستگاه خودروی سواری و وانت استفاده شده است؛ ارقامی که نشان میدهند هر خودروی تولیدی در ایران در این سال، به طور متوسط به حدود ۴،۹۰۰ دلار ارز نیاز داشته است.
دیدگاه بسته شده است.