پیش‌بینی مهم یک اقتصاددان درباره کسری بودجه/ میرزایی: تورم، هزینه‌های دولت را به‌شدت بالا برده است

حجت میرزایی در کافه‌خبر . ماجرانیوز در پاسخ به این پرسش که شما اعتقاد دارید که با توجه به پرداخت حقوق‌ها در پایان سال، وعده کاهش رشد نقدینگی محقق نمی‌شود؟ اظهار داشت: بله، برای این‌که منابع مالی دولت محدود شده؛ در حالی که مصارف دولت همچنان رو به افزایش است. وی افزود: خود این تورم […]

حجت میرزایی در کافه‌خبر . ماجرانیوز در پاسخ به این پرسش که شما اعتقاد دارید که با توجه به پرداخت حقوق‌ها در پایان سال، وعده کاهش رشد نقدینگی محقق نمی‌شود؟ اظهار داشت: بله، برای این‌که منابع مالی دولت محدود شده؛ در حالی که مصارف دولت همچنان رو به افزایش است.

وی افزود: خود این تورم مصارف دولت را افزایش می‌دهد. دولت برای اولین بار در میانه سال مجبور شده حقوق کارکنان را افزایش دهد؛ اگرچه سازمان برنامه و بودجه مخالفت کرد، چون پولی برای پرداخت ندارد، اما در نهایت دولت مجبور شد افزایش حقوق را بپذیرد.

این کارشناس اقتصادی تصریح کرد: از سوی دیگر، رتبه‌بندی معلمان و همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و سایر موارد، هزینه‌های جدیدی را بر دولت تحمیل می‌کند.

میرزایی خاطرنشان کرد: این در شرایطی است که افزایش تورم و افزایش نرخ ارز روی افزایش هزینه‌های جاری دولت اثر دارد و باعث می‌شود که کسری بودجه دولت در ماه‌های پایانی سال از آنچه که در ابتدای سال وجود دارد، خیلی بیشتر و بیشتر شود.

مشروح گفت‌وگو با حجت میرزایی را (این‌جا) بخوانید.

۲۲۳۲۲۵