معاون میراث فرهنگی از درخواستهایی برای خاکسپاری امیرهوشنگ ابتهاج «سایه» در کنار درخت ارغوان در خانه محل زندگیاش در تهران خبر داد و محدودیت و تصریح قانون را مانع به خاک سپردن او، در این خانه (که ثبت ملی شده ) دانست. به گزارش ماجرانیوز، علی دارابی در حاشیه نشست مدیران پایگاههایی میراث ملی و […]
معاون میراث فرهنگی از درخواستهایی برای خاکسپاری امیرهوشنگ ابتهاج «سایه» در کنار درخت ارغوان در خانه محل زندگیاش در تهران خبر داد و محدودیت و تصریح قانون را مانع به خاک سپردن او، در این خانه (که ثبت ملی شده ) دانست.
به گزارش ماجرانیوز، علی دارابی در حاشیه نشست مدیران پایگاههایی میراث ملی و جهانی، در جمع خبرنگاران گفت: برای ما میان حفظ میراث فرهنگی و مسأله حقوق عامه مردم تکلیفی است؛ درباره هوشنگ ابتهاج شاعر و غزلسرای بزرگ ایران که به رحمت خدا رفته، خانه ایشان در تهران ثبت ملی شده است. افراد زیادی از خانواده تا دیگران و حتی افرادی در میراث فرهنگی از ما درخواست کردند «سایه» در خانه خودش دفن شود، اما با توجه به تصریح قانون و تکلیفی که داریم گفتوگویی با خانواده و دیگر درخواستکنندگان داشتیم که خوب هم بود و قرار شد تشییع از خانه تهران انجام شود ولی خاکسپاری در رشت باشد.
وی بیان کرد: همه ما برای این شاعر بزرگ احترام قائلیم، بعضی افراد از میراث فرهنگی هم خواستند ما این موافقت را داشته باشیم، ولی ما بر حفظ میراث، مُصر هستیم.
امیرهوشنگ ابتهاج متخلص به «ه. ا. سایه» ۱۹ مرداد در کلن آلمان درگذشت. خانه کودکی های در رشت سال ۱۳۹۸ درحالی که سازمان میراث فرهنگی برای ثبت آن در فهرست میراث ملی تعلل کرد، برای همیشه ویران شد، اما خانه او در خیابان انوشیروان حوالی فردوسی تهران که تا سال ۱۳۶۴، پیش از مهاجرت به آلمان در آن سکونت داشت در سال ۱۳۸۷ به خاطر درخت ارغوان، در فهرست آثار ملی ثبت شده است.
مطابق با قانون تعیین حریم در سال ۱۳۸۴، هرگونه کندوکاو و پیکنی در عرصه و محوطههای تاریخی ممنوع است. همچنین مطابق مقررات مصوب در سال ۱۳۷۷ دفن اموات در آثار تاریخی ممنوعیت دارد.
انتهای پیام
وایزر به عنوان عرضه کننده سیستم امنیتی هوشمند وسایل نقلیه در رویدادی که در هتل بینالمللی اسپیناس ، دوشنبه 28 آبانماه برگزار شد، از اولین گزارش جامع ادراک امنیت جامعه ایران در برابر سرقت وسایل نقلیه رونمایی کرد.
مدیر عامل کرمان موتور با اشاره به اختلال در تولید خودرو به دنبال قطعی مکرر برق، از برنامه جبرانی افزایش تولید در نیمه دوم سال خبر داد.
ایران خودرو در سال ۱۴۰۲، در مجموع حدود ۴۹۰ میلیون دلار واردات داشته که این رقم نسبت به سال ۱۴۰۱، حدود ۳۳ درصد افزایش یافته در حالی که تولیدات این شرکت در سال ۱۴۰۲ حدود ۲ درصد افت داشته است. این مورد برای سایپا هم صدق میکند؛ سایپا که در سال ۱۴۰۲ کمتر از یک درصد به تولیدات خود افزوده، با وارداتی به ارزش ۳۰۰ میلیون دلار، ۲۰ درصد ارز بیشتری نسبت به ۱۴۰۱ مصرف کرده است!
در سال ۱۴۰۲، حدود ۵.۴۵ میلیارد دلار ارز برای تولید ۱.۲۰ میلیون دستگاه خودروی سواری و وانت استفاده شده است؛ ارقامی که نشان میدهند هر خودروی تولیدی در ایران در این سال، به طور متوسط به حدود ۴،۹۰۰ دلار ارز نیاز داشته است.
دیدگاه بسته شده است.