مشاور وزیر آموزش و پرورش در قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر با اشاره به آغاز دورههای جبرانی تابستانه در روزهای گذشته، ویژه دانش آموزان ابتدایی و دبیرستانی که دچار افت یادگیری شدهاند گفت: این طرح همه مناطق را دربرمیگیرد، ولی اولویت با مناطق عشایری، روستایی، حاشیه شهرها و مناطق مرزی است. حمیدرضا خانمحمدی […]
مشاور وزیر آموزش و پرورش در قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر با اشاره به آغاز دورههای جبرانی تابستانه در روزهای گذشته، ویژه دانش آموزان ابتدایی و دبیرستانی که دچار افت یادگیری شدهاند گفت: این طرح همه مناطق را دربرمیگیرد، ولی اولویت با مناطق عشایری، روستایی، حاشیه شهرها و مناطق مرزی است.
حمیدرضا خانمحمدی در گفتوگو با ایسنا، با اشاره به طرح تثبیت و تعمیق یادگیری دانشآموزان اظهار کرد: افت تحصیلی رخ داده در دوران کرونا به واسطه تعطیلی آموزش حضوری در مدارس برای همگان مشهود بود چرا که آموزش حضوری جایگزینی ندارد و ما جزو کشورهایی بودیم که بسیار دیر به آموزش حضوری برگشتیم.
وی افزود: نیاز بود اختلالی که در حیطه یادگیری رخ داده برطرف شود. در همین راستا گزارشی با محوریت موضوعی افت تحصیلی در مقاطع مختلف آماده و به هیئت دولت تقدیم شد. با نظر مثبت رئیس جمهور، بودجهای برای این امر به تصویب رسید و قرار شد دورههای جبرانی تابستانه برای دانش آموزان ابتدایی و دبیرستانی که دچار افت یادگیری شدهاند برگزار شود.
مشاور وزیر آموزش و پرورش در قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر با بیان اینکه این طرح همه مناطق را دربرمیگیرد، ولی اولویت با مناطق عشایری، روستایی، حاشیه شهرها و مناطق مرزی است گفت: هم اکنون اجرای طرح در مناطق مختلف آغاز شده است؛ دانش آموزان مشمول شرکت در این دورهها، معرفی شدند و معلمان با آنها کار میکنند تا عقبافتادگی و کمبودهایی که وجود دارد جبران و یادگیریشان تثبیت شود.
خانمحمدی درباره اینکه آیا علیرغم آموزش حضوری در مناطق روستایی و عشایری، افت تحصیلی دانشآموزان این مناطق نیز در ایام کرونا در مقایسه با سالهای گذشته معنادار بوده است؟ گفت: کرونا، دو سال آموزش و پرورش را درگیر کرد. باوجود اینکه آموزش در اغلب روستاها عمدتا حضوری دنبال میشد، با چالشهایی مواجه بودیم. رفت و آمد معلمان با مشکلاتی همراه بود و و پیکهایی از بیماری را داشتیم که اختلالاتی ایجاد میکرد. بنابراین آموزش صد درصد حضوری در همه مدارس کشور عملا از ۱۴ فروردین ماه امسال آغاز شد.
وی ادامه داد: آموزش، یک فرایند منظم و به همپیوسته است. با همت معلمان، مدیران و همراهی خانوادهها توانستیم بعد از عید نوروز تا زمان امتحانات، آموزش مستمر حضوری داشته باشیم و قطعا دوره تابستانه که در حال برگزاری است مشکلات ایجاد شده را تا حدودی مرتفع خواهد کرد. اگر خطر رفع شود و وارد پیک جدید دیگری از بیماری نشویم، در سنجش آغازین مدارس که توسط معلمان انجام میشود، حتما نتایج مثبت طرح مشهود خواهد بود و ما هم درباره نحوه برگزاری و کیفیت تثبیت یادگیری دانشآموزان در این دوره گزارشی را آماده و ارائه میکنیم.
انتهای پیام
بازار سرمایه پس از چند روز کاهش که تا ۲۵ شهریور ادامه داشت، در روزهای اخیر مثبت شده است؛ امروز هم شاخص کل با افزایش ۱۲ هزار و ۹۲۳ واحد به رقم دو میلیون و ۹۷ هزار واحد رسید.
عملکرد تولید ناخالص داخلی کشور در سه ماهه اول سال ۱۴۰۳ “با احتساب نفت” و “بدون احتساب نفت” به قیمت های ثابت سال ۱۳۹۵ به ترتیب به ۳۹۰۵.۱ و ۳۴۸۰.۵ هزار میلیارد ریال رسید که نسبت به دوره مشابه سال قبل از آن به ترتیب با افزایش ۳.۲ و ۲.۵ درصدی همراه بوده است. همچنین رشد اقتصادی به قیمت بازار در سه ماهه اول سال ۱۴۰۳ در مقایسه با فصل اول سال قبل معادل ۴.۲ درصد افزایش یافته است.
بانک آینده طی تفاهمنامهای با معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانشبنیان ریاست جمهوری و در راستای حمایت از تولید و دانش فنی اشتغالآفرین و همچنین حفظ محیطزیست، جلوگیری از آلودگی هوا و کاهش هزینههای انرژی، در ایجاد نیروگاه خورشیدی در استان هرمزگان، مشارکت نمود
جلسه هماهنگی هشتمین دوره قرعهکشی حسابهای قرضالحسنه پسانداز بانک سینا با حضور نماینده دادستان کل کشور، نمایندگان بازرسی و انفورماتیک بانک مرکزی جمهوری اسلامی، رئیس هیئت مدیره، قائم مقام و معاونان مدیرعامل بانک سینا و دیگر اعضای هیأت نظارت بر فرآیند قرعهکشی برگزار شد.
دیدگاه بسته شده است.