به گزارش ماجرانیوز از گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، این گروه با ترابری ۳۰۰ کانتینر صادراتی به مقصد روسیه پروژه احیاء کریدور شمال- جنوب را کلید زد. بر اساس این گزارش، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با مدیریت یکپارچه شرکتهای تحت مالکیت گروه کشتیرانی و در راستای نقشآفرینی در اجرای عملیات حمل کالا در کریدور شمال- […]
به گزارش ماجرانیوز از گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، این گروه با ترابری ۳۰۰ کانتینر صادراتی به مقصد روسیه پروژه احیاء کریدور شمال- جنوب را کلید زد.
بر اساس این گزارش، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با مدیریت یکپارچه شرکتهای تحت مالکیت گروه کشتیرانی و در راستای نقشآفرینی در اجرای عملیات حمل کالا در کریدور شمال- جنوب، اقدام به حمل کالاهای صادراتی کشور به روسیه با اختصاص ۳۰۰ کانتینر در فاز نخست کرده است.
با اشاره به تاکید دولت سیزدهم مبنی بر ضرورت فعال سازی کریدور شمال- جنوب و حمل بار صادراتی ایران از طریق این کریدور به کشور روسیه، اعلام شده است: ناوگان ملی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران پس از اتمام مرحله آزمایشی حمل و نقل کالا از مسیر ترانزیتی روسیه به هند و برعکس، وارد فاز عملیاتی حمل بار صادراتی در این کریدور به سمت کشور روسیه شده است.
طبق این گزارش، بر اساس برنامهریزیهای انجام شده از سوی گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، در مرحله اول ۳۰۰ کانتینر اختصاصی برای حمل بار صادراتی به کشور روسیه در نظر گرفته شده است که در صورت افزایش تقاضا، تعداد این کانتینرها بهطور مستمر افزایش خواهد یافت.
بر این اساس، گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در راستای ایفای نقش فعال خود در این کریدور استراتژیک، علاوه بر عقد قرارداد ساخت چندین کشتی در داخل، خرید کشتی بهمنظور افزایش ظرفیت حمل و نقل در دریای خزر را نیز در دستور کار قرار داده است که مطابق با برنامهریزی انجام گرفته بهزودی چندین شناور به ناوگان موجود اضافه خواهند شد.
روابط عمومی گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر اینکه مسیر یاد شده در گذشته با هدف ترانزیت کالاهای مورد نیاز بین هند و اروپا از طریق بنادر جنوبی ایران و دریای خزر طراحی شده بود، اعلام کرده است: با وجود تأکید فراوان مبنی بر ضرورت فعالسازی این مسیر، طی سالهای متمادی در مراحل اولیه طراحی باقی مانده بود؛ اما هم اکنون به همت گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و با توجه به شرایط جدید جهانی و قطع ارتباط روسیه با اروپا، این کریدور با هدف حمل بار ترانزیتی بین هند و روسیه مورد توجه ناوگان ملی قرار گرفته است.
کریدور شمال- جنوب، مسافت ۱۶ هزار کیلومتری حمل بار از طریق کانال سوئز را با یک مسیر هفتهزار کیلومتری جایگزین کرده که کاهش ۴۰ درصدی زمان حمل بار تا رسیدن به مقصد و ۳۰ درصدی هزینه حمل را به دنبال خواهد داشت.
از سوی دیگر، با توجه به موانع و محدودیتهای متعدد مسیرهای ریلی و جاده ای، مسیر دریایی بهترین گزینه موجود در حال حاضر است که بر این اساس، گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با مدیریت یکپارچه شرکتهای تحت مالکیت خود، نقش اصلی اپراتوری این عملیات را به عهده گرفته است.
به گزارش ماجرانیوز، کالاهای صادراتی روسیه به طور عمده از طریق شرکت کشتیرانی دریای خزر و به صورت کانتینر و «بیگ بگ» از طریق شهر آستراخان و بندر ایرانی سالیانکا، به بندر انزلی و نوشهر حمل شده و از آنجا از سوی شرکت حملو نقل ترکیبی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، از طریق جاده و ریل به بندرعباس و چابهار منتقل میشود تا با خطوط منظم طراحی شده از سوی گروه کشتیرانی، به هند منتقل شود.
مسیر برگشت بهمنظور تأمین کالاهای وارداتی مورد نیاز روسیه توسط هند نیز به همین طریق مورد استفاده قرار گرفته و بر اساس آن، بارنامه سراسری از سوی نمایندگیهای شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در مبدأ صادر میشود.
بانک ملت در راستای تکمیل سبد محصولات خود، طرح گردونه را مبتنی بر قرعه کشی و بر اساس مانده حساب طراحی و ارائه کرد.
بر اساس آمار بانک مرکزی، نرخ بهره بین بانکی در پایان هفته آخر آبان ماه، با افزایش ۰.۶ درصدی به بالاترین میزان خود از ابتدای سال جاری تا امروز رسید.
بانک کشاورزی در هشت ماهه نخست سال 1403 با پرداخت بالغ بر 19 هزار میلیارد ریال تسهیلات کشت گلخانه ای، نقش موثری در مدیریت چالش های اقلیمی و کنترل خرد اقلیم در جهت افزایش کمی و کیفی محصولات کشاورزی و تامین امنیت غذایی کشور داشته است.
زیما، پلتفرم تخصصی تأمین مالی جمعی (کرادفاندینگ) است که با مجوز فرابورس و تحت نظارت کارگزاری بانک صادرات، تجربهای شفاف و حرفهای را برای تأمین مالی ارائه میدهد.
دیدگاه بسته شده است.