عملکرد موفق بیمه رازی در توسعه بیمه‌های زندگی 

صنعت بیمه در ایران در سال‌های گذشته همواره با چالش‌هایی نظیر رشد پایین ضریب نفوذ بیمه و تمرکز بر بیمه‌های اجباری مواجه بوده است. نکته‌ای که وزیر امور اقتصادی و دارایی، در مراسم معارفه رئیس‌کل بیمه مرکزی به درستی به آن اشاره کرد.

به گزارش ماجرانیوز، صنعت بیمه در ایران در سال‌های گذشته همواره با چالش‌هایی نظیر رشد پایین ضریب نفوذ بیمه و تمرکز بر بیمه‌های اجباری مواجه بوده است. نکته‌ای که وزیر امور اقتصادی و دارایی، در مراسم معارفه رئیس‌کل بیمه مرکزی به درستی به آن اشاره کرد.

عبدالناصر همتی در مراسم معارفه پرویز خسروشاهی در رابطه با وضعیت فعلی صنعت بیمه در کشور گفت: با وجود تلاش‌های صورت گرفته در صنعت بیمه، ضریب نفوذ بیمه در کشور رشد چندانی نداشته و این عدد همچنان حدود ۲ درصد ثابت مانده است. او ‌با اشاره به ضرورت رشد بیمه‌های زندگی گفت: ما نیاز داریم که بیمه‌های زندگی در کشور رشد کنند و سهم این رشته را در صنعت بیمه افزایش دهیم تا باعث بالا رفتن ضریب نفوذ بیمه در کشور شود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی سهم بیمه‌های زندگی در ضریب نفوذ بیمه در دنیا را حدود۶۰ درصد اعلام کرد و گفت: سهم بیمه‌های زندگی در کشور ما ناچیز است و باید تلاش شود ضمن ایجاد جذابیت در بیمه‌های عمر و زندگی، تدابیری اتخاذ شود تا شرکت‌های بیمه در حوزه‌هایی سرمایه‌گذاری کنند که بازدهی بالاتری برای بیمه‌گذاران داشته باشد که این مهم قطعا به توسعه کشور هم کمک خواهد کرد.

نکته مهمی در سخنان وزیر اقتصاد نهفته بود، ضرورت سرمایه‌گذاری شرکت‌های بیمه در حوزه‌هایی است که بتواند با بازدهی و سوددهی بیشتر، جذابیت بیشتری را برای بیمه‌گذاران ایجاد کند و مشتریان جدیدی را جذب کند.

در این میان، عملکرد بیمه رازی تحت مدیریت جدید علیرضا حجتی می‌تواند ثمربخشی این خواسته عبدالناصر همتی را نشان دهد. بیمه رازی که در راستای اجرای سیاست‌های جدید خود در جذب بیمه‌های زندگی با اجرای طرح‌های نوآورانه‌ای مانند «طرح همای بیمه رازی» که با «طرح هماپلاس» تکمیل شده است، توانسته به پیشرفت چشمگیری در توسعه فروش بیمه‌های زندگی دست یابد.

این طرح دقیقا با ایجاد مزایای منحصر‌به‌فرد برای بیمه‌گذاران و ارائه خدمات ویژه، توجه مخاطبان بسیاری را به خود جلب کرده و فروش بیمه‌های زندگی شرکت را به طرز قابل‌توجهی تا بیش از ۵ برابر افزایش داده است.

عملکرد بیمه رازی نشان می‌دهد که رویکرد مدیریت جدید، موفقیت‌های قابل‌توجهی در زمینه رشد فروش بیمه‌های زندگی به همراه داشته است که با اجرای «طرح هماپلاس» تکمیل‌تر خواهد شد. این شرکت در مدت اجرای طرح همای رازی، توانسته فروش خود را از محل بیمه‌های زندگی تا پایان مهر ماه به ۶.۴۶۰.۳۵۶ میلیون ریال برساند و سهم بازار خود را در حوزه بیمه‌های زندگی افزایش دهد و در مسیر تبدیل‌شدن به یکی از پیشگامان این حوزه گام بردارد.

در شرایطی که صنعت بیمه در ایران با چالش‌هایی جدی مواجه است، بیمه رازی توانسته با تمرکز بر بیمه‌های زندگی و ارائه طرح‌های نوآورانه، مسیر جدیدی برای رشد و توسعه در پیش بگیرد. عملکرد موفق این شرکت نشان‌دهنده اهمیت تغییر رویکرد و سرمایه‌گذاری در بیمه‌های زندگی برای افزایش ضریب نفوذ بیمه در کشور است.