نشست پیشکسوتان اتاق بازرگانی و صنایع ایران و آلمان

رئیس و مدیرعامل اتاق بازرگانی و صنایع ایران و آلمان در نشستی میزبان پیشکسوتان اتاق ایران و آلمان بودند.

به گزارش ماجرانیوز، این جلسه با حضور آقایان ادبی، افشار، خانبوداغی، دانشمند، شاه حسینی، عدالتیان، غفاری، نکوفرد و رئیس و مدیرعامل اتاق بازرگانی و صنایع ایران و آلمان برگزار شد.
در ابتدای جلسه، شاهین اصغری گزارشی از عملکرد هیات رئیسه اتاق از زمان برگزاری مجمع عمومی سال گذشته تا کنون ارائه داد. سپس هر یک از پیشکسوتان، به بیان نظرات و پیشنهادات خود برای بهبود عملکرد اتاق پرداختند.

موضوعاتی از قبیل ایجاد کانال ارتباطی با اعضای اتاق، افزایش ارتباطات با دولت آلمان، تلاش برای حل مسائل با DIHK، برنامه‌ بازدید از واحدها، استفاده از پتانسیل سایر اتاق‌ها از مهم‌ترین پیشنهاداتی بود که در این جلسه مطرح شد. همچنین موضوع ویزا یکی از مهم‌ترین چالش‌هایی بود که بر اساس نظر پیشکسوتان، تجار و فعالان اقتصادی با آن روبرو هستند.

بر اساس نظر پیشکسوتان، حفظ استقلال اتاق ایران و آلمان و پایبندی به سنت‌های آن در کنار استفاده از روش‌های جدید مانند ایجاد اتاق‌های مجازی و استفاده از پتانسیل‌های شبکه‌های اجتماعی، یکی از مهم‌ترین مسائلی است که اتاق باید در دستور کار قرار دهد. همچنین باید اهمیت اتاق ایران و آلمان و نقش آن برای طرف‌های تجاری آلمانی هم تبیین شود.